Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SÄHKÖLASKU ? (200neliötä, myös puulämmitys ja varaava takka)

Vierailija
28.11.2005 |

Paljon teillä joilla on omakotitalo on sähkölaskut ?



Mietimme muuttoa 200neliön omakotitaloon jossa 50neliössä yläkerrassa pidetään vain peruslämpö, alakerrassa 150neliötä normaalilämpö. Asunnossa sähkölämmitys mutta myös varaava takka, puulämmitteinen. Puu ilmainen.



Meitä mietityttää tuo sähkölaskut talvella...siksi kyselen

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä meille varaava takka laitettu viime toukokuussa, ei siis lämmityskaudelta vielä kokemuksia. Talo on rintamamiestalo, 120 neliötä, keittiössä leivinuuni, suora sähkölämmitys. Viimeisen vuoden kulutus n. 18.000 kWh, mikä on euroissa tiennyt 100-120 euroa kuussa. Sähköyhtiö laskuttaa kesällä vähemmän ja talvella enemmän, vaikka voisivat kyllä mielestäni jakaa tuon arvion koko vuodelle, lähestulkoon joka lasku on eri suuruinen :( Arviota emme ole lähteneet pienentämään, katsotaan ensi syksynä paljonko on takka tuonut säästöä. Ikkunat on uusittu vast' ikään myös, joten lämmönhukkakin lienee pienempi :)

Vierailija
2/9 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 neliöisessä talossa, kaikki asumispinta-alaa. Lämpöä tuotti varaava takka+leivinuuni ja sitten talossa kaikkialla lattialämmitys, johon lämpö johdettiin joen pohjasta jotenkin hienosti... Jokihan ei jäädy talvellakaan, ainakaan pohjaan saakka ja sieltä jotenkin sitä lämpöä saatiin... joen rantaan talolta 20m. Kallis lämmitysysteemi taloa rakentaessa, mutta sähköissä säästi sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tottahan pitää muistaa että sähkölasku pitää sisällään muutakin kuin lämmittämisen.... niinkuin täällä joku ehdotteli vaihtamista pellettiin...

Investointi sitä luokkaa että ei käänny voitoksi vielä seuraavaan kymmeneen vuoteen...

Vierailija
4/9 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin lasku vois olla 100¿/kk

Vierailija
5/9 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä sähköä kuluu talvella paljon enemmän kuin kesällä.

Vierailija
6/9 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iso massiivinen varaava takka. Sähköä menee 22000 kw vuodessa. Te hölmöt että ajattele sitä, että veden lämmittäminen maksaa ihan hurjasti, ei itse lämmittäminen. Meillä on sähköpatterit päällä vuodessa ihan muutaman kuukauden ja talokaan ei ole harva. Remontoitu joka puolelta ja eristetty uusiksi. Mutta lämmin vesi maksaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyvät siis tietysti sähkö- ja öljykuluihin.

Vierailija
8/9 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo n. 180 m2 sähkölämmityksellä ja varaava takka. Mutta meillä lämmitetäänkin käyttövesi puilla, tämä pienensi laskua huomattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 m2, suora sähkölämmitys. Varaava takka ja ilmalämpöpumppu. Lattialämmityksiä löytyy monesta huoneesta. Puuta meilläkin löytyy vaikka muille jakaa. Pihalla palaa valot illat ja yöt. Koko vuoden sähkölaskut 1500 euroa.