Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
apuaa!!! Mitä ruokaa teen marinoiduista broilerin leikkeistä??
26.11.2005 |
Siis sellasista rintaleikkeistä, joissa on luita mukana... Pitäis jo alkaa tekemään :o/ Vinkkejä kiitos
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
**Ohje Valion sivuilta**
4 marinoituja broilerin rintaleikkeitä
2 rkl Oivariinia
1 pak (170 g) herkkusieniä (tai esikäsiteltyjä metsäsieniä)
pala purjoa (75 g) hienonnettuna
1/2 pussia (75 g) Valio Polar 15 % raastetta
1/4 tl suolaa
1/4 tl mustapippuria
Paprikakastike
2 rkl Oivariinia
1 punainen paprika
1 tlk (70 g) tomattipyreetä
1 rkl sitruunamehua
2 dl Valio omenatäysmehua
1/2 prk (1 dl) Valio ruokakermaa
Irrota leikkeiden pinnalta nahka toiselta sivulta peukaloilla vetämällä. Muodostuu tasku. Paista hienonnettuja sieniä voissa, kunnes neste on haihtunut. Lisää purjo ja anna pehmetä. Siirrä pois liedeltä, lisää juustoraaste ja mausteet. Levitä sieni-juustoseos nahan ja lihan väliin. Asettele nahka takaisin päälle ja nostele rintaleikkeet uunivuokaan. Kypsennä 200 asteessa noin 45 min.
Valmista kastike. Kuutioi paprika ja kypsennä hetki rasvassa tomaattipyreen kanssa. Lisää mehut ja kypsennä noin 15 min. Lisää mehua tarvittaessa. Soseuta tehosekoittimessa ja siivilöi. Lisää joukkoon kerma. Tarkista maku. Kokoa lautaselle annos broilerista, kastikkeesta ja keitetystä riisistä ja kasviksista.