Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit eivät hallitse asiakaspalvelua? Eilen kävin lapseni kanssa lääkärissä, koska

Vierailija
08.12.2005 |

lapsellani oli korvatulehdus.

Lääkäri käski sisään, kätteli minua (äitiä) ärsyttävän veltolla kädellä ja pyysi istumaan. Istahdin lapsi sylissäni ja samalla lääkäri jo tunki sitä vempainta lapseni korvaan. Lääkäri sanoi, että tulehdus on ja antoi reseptin. Sanoin, että hei, mutta lääkäri ei vaivaantunut sanomaan mitään vaan saneli jo sanelulaitteeseensa. Lapseni sanoi, myös kaiken sen itkun jälkeen, että hei hei, mutta lääkäri sen kuin saneli!!!! Ei minkäälaisia asiakaspalvelutatoja. Ei esim. koko aikana hymyillyt kertaakaan, ei sanonut lääkekuurista mitään erityistä. Iski vaan reseptin kouraan.



Joskus lääkärit ensi juttelevat lapselle ja näyttävät mitä tekevät ja rauhoittavat puheellaan.



Eikös opiskeluvaiheessa opeteta mitenkään asiakaspalvelua?



Tämä lääkäri oli nuori nainen. Taisi olla väärällä alalla!



Ja mainittakoon, että lääkärillä ei ollut mihinkään kiire, koska odotushuone oli ihan tyhjä.



Olen pettynyt kohteluun lapseni puolesta. Ja kaiken lisäksi tämä oli hänen ensimmäinen lääkärikäynti (ikää 1v 8 kk). Mahtoi jäädä hyvät muistot!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä tunteen. Moni lähtee lukemaan lääketiedettä tieteen vuoksi. Heistä pitäisi kyllä tulla tutkijoita.

Vierailija
2/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen lukeneeni, että nykyään vuorovaikutusta on huomattavasti enempi lääkäriopiskelijoilla kuin esim. 10 vuotta sitten.

Ikäväähän se on, ja jos pystyt hakeudu seuraavan kerran toiselle lääkärille. Itsekin välttelen moukka-lääkäreitä, jotka eivät edes tervehtiä osaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ylivoimaisesti parhaat kokemukset yksityisistä lastenlääkäreistä sekä yliopistosairaalan lastenpolilta ja osastolta. Tk on ollut juuri tuollainen antibioottiautomaatti. Usein on jäänyt se tunne, ettei lääkäri ole edes tiennyt mitä on korvassa katsellut.

Vierailija
4/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tämä lääkäri oli nuori nainen. Taisi olla väärällä alalla! "



Vierailija
5/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksityisellä puolella ja ainakin mielestä ansaitsee joka sentin minkä tienaa.

Vierailija
6/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti menee eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi tuuri juuri maanantaina kun olin lapseni kanssa päivystyksessä (lapsi 3 v). Nuori mieslääkäri kätteli äitin sekä lapsen. kyseli lapselta mihin koskee ja selitti tarkoin minne milläkin vempailla kurkkaa.Tutkimisen lomassa kyseli joulukalenterista ja kaikkeen lähestyvään jouluun liittyvistä jutuista. Melkein unohdimme olevamme lääkärissä. korviin ei nähnyt kun oli vaikkua edessä. Tyttö säihkäti imulaitetta, mutta juttu muuttuikin hauskaksi koska lääkäri nimitti imulaitetta korvapölyimuriksi. Eihän lattiotakaan satu kun niitä imuroidaan, niin ei satuta korvapölyimurikaan. Ja hienosti saikin korvay imettyä puhtaaksi.

Kaikin puolin erittäin positiivinen muisto lapsella lääkärikäynnistä.

Vierailija
8/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lääkäri kurkkas myös toiseen korvaan ja sano, että se on niin täynnä vaikkua, ett' ei nä sinne! Nyt jäi vaan mietityttämään, että pitääkö se korva putsata ja onko siitä vaikusta haittaa.



Niin ja apteeksista kysyin, että on tämä pitkä kuuri, kun lääkäri ei maininnut!



Miten tuollainen valitus tehdään ja onko siitä mitään hyötyä käytännössä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärillä olisi voinut olla muuten kiire, esim. seuraavaan paikkaan. Toki lääkäriltäkin voisi odottaa asiakaspalvelua, mutta ikävä kyllä tässä maailmassa vaatimus on ulkoistettu yksityisille lääkäriasemille. Julkisella puolella on vaikka mitä tonttuja töissä, osa harjoittelupakosta, osa muuten vaan muualle kelpaamattomia.



Tee valitus, jos se sinun oloasi helpottaa. Sinun asemassasi olisin kuitenkin etupäässä harmistunut itseeni, etten saanut paikan päällä suuta auki kysyäkseni epäselviksi jääneitä kohtia. Sitä paitsi, vaikka pallerosi on sinusta maailman napa, voi hänellekin olla jo korkea aika kohdata muu maailma (eli se maailma, missä jokainen täti tai setä ei ole niin valtavan kiinnostunut hei hei -leikeistä).



Sorry.

Vierailija
10/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei suostunut viestissään näkemään asian kuin omalta kantiltaan, muissa vika, hänessä ei mitään. Huomaa, että hän elää lapsensa kanssa sellaisessa symbioosissa, että muun maailman realiteetit hämärtyy.



Esim. se että julkisella terveydenhuoltopuolella on oikeasti ihmisillä KIIRE.



Soittaisit nyt uudelleen sinne terveyskeskukseen ja kysyisit kysymyksesi sieltä, niin kas - aikuinen sai hoidettua asian kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sitä paitsi, vaikka pallerosi on sinusta maailman napa, voi hänellekin olla jo korkea aika kohdata muu maailma (eli se maailma, missä jokainen täti tai setä ei ole niin valtavan kiinnostunut hei hei -leikeistä).

"

Kyse oli siis 1v8kk olevasta lapsesta!! Tuossa iässäkö nykyisin pitäisi jo kohdata " muu maailma" ?

Vierailija
12/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoi molempien poikien korvat, 4v ja 8kk, ja kuunteli vielä nuoremman keuhkot, vaikka oltiin vain vanhemman korvakontrollissa. Erittäin hyvän vaikutelman antoi itdestään, ja tiedän monta muutakin, jotka ovat olleet hyvin tyytyväisiä kyseisen lääkärin palveluun. Valitettavasti jokaiseen ammattikuntaan mahtuu monenlaista taapertajaa, mutta yleisesti ottaen olen ollut tyytyväisempi nuorten lääkäreiden palveluun, kuin vanhojen, kaavoihin kangistuneiden mörrimöykkyjen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" oikean maailman" . Lapsemme on joka päivä päivähoidossa, jtoen emme elä mitään " symbioosisuhdetta" enää. Kuten aiemmin sanoin, ihmettelen, ettei tuolla koulutuksessa panosteta asiakkaaseen ja asiakkaan kohtaamiseen. Ei se nyt ajallisesti hirveästi vaadi esim.

- kätellä napakasti ja

- sanoa reippaasti, että hei hei!



T: ap

Vierailija
14/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa kohtelua katsotaan ja kestetään kovin pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos korvassa oli paljon vaikkua ja lääkäri ei nähnyt sinne. Ei tainnut olla korvalääkäri. Meillä vastaavassa tilanteessa korvalääkäri putsannut korvan ja katsonut sitten uudestaan. Ei ole tarvinnut miettiä jäikö sieltä jotain huomaamatta.

Ja tk:ssa niillä ei ole kuin muutama putkilo, jolla katsovat korvaan. Korvalääkäriltä löytyy oikeankokoiset vehkeet joilla saa tarkastettua korvan hyvin. Korvalääkäri erottaa myös helmpommin korvan punoituksen. Jos lapsi on juuri itkenyt, niin korvat ovat sisältäkin punaiset. Suosin kyllä korvalääkäreitä tk: lääkäreiden sijaan. En halua syöttää varmuuden vuoksi kuuria lapselle, kun tk:ssa lääkärin kokemus ei ole välttämättä ollenkaan samaa tasoa kuin asiaan erikoistuneen lääkärin.

Hyvät tavat ovat kyllä lääkärilläkin tarpeen.

Vierailija
16/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukutoukat, joilla ei ole sosiaalisia taitoja. Niin se vain on. Itse vien lapseni lastenlääkärille. Yhden kerran käytin lastani nuorella naislääkärillä ja kokemus oli täysin kuin AP:n kirjoituksesta. Enään en sitä virhettä tee.

Vierailija
17/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kommenttina tuohon 21:n

Vierailija:


Huonoa kohtelua katsotaan ja kestetään kovin pitkään.

muistan lapsuudestani yhden tosi ikävän hammaslääkärireissun. (Tämä tapahtui siis ammoin -70 -luvulla...) En ole ihan varma, minkä ikäisenä mutta kuitenkin minulla alkoi jo muutama hammas olla rautahampaita. Äiti vei minut hammaslääkäriin, joka poisti minulta yhden hampaan. Verta alkoi vuotamaan aivan hillittömästi ja minulta pääsi itku. No tämä hammaslääkäri vain tiuskaisi äidilleni, että " Onpa huonosti kasvatettu lapsi!" Siinä kävi sitten ilmi, että kyseinen tohtoristäti olikin maitohampaan sijasta nyhtänyt minulta rautahampaan! Ja tyypillisenä suomalaisena, äitini oli vain hämmästyksestä mykkänä kuunnellut tohtorin läksytystä huonosta kasvatuksesta... Minkähänlaisen eläinlääkärikoulun tämä kyseinen muija oli itse käynyt? Toivottavasti vastaavaan ei nykyisin kohtaa, itse sain todella pitkään kestäneen hammaslääkärikammon tuosta käynnistä.

Vierailija
18/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset


Omani on rampannut arvauskeskuksessa ja yliopistollisessa sairaalassa sen seitsemänsataa kertaa ja on vasta 1v3kk.





Lääkäreitä on toki monenlaisia, teillä kävi huono tuuri ja sattui tuollainen tölväke. Ei voi sanoa, että lääkärit keskimäärin eivät osaisi asiakaspalvelutaitoja, se on ihan sattumankauppaa minkälainen tapaus osuu kohdalle.



Minä olen tavannut useita hienoja, ammattimaisia, asiakaspalvelutaitoisia lääkäreitä sekä arvauskeskuksessa että yksityisellä puolella. Ja niitä tölväkkeitäkin on muuten molemmilla puolilla ;)



Ja muista, niinkin voi käydä, että esim. edellinen potilas on ollut joku vaikeampia/jrkyttävämpi tapaus, jota lääkäri huomaamattaan vielä miettii, on ehkä huolissaankin? No juu, todennäköisempää on, että kyseessä oli vaan leipääntynyt lääkäri, mutta syyt ovat monet.

Vierailija
19/19 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on asiakaspalvelu lääkärin vastaanotolla?



Vastaa kyselyyn oheisen linkin kautta:



https://www.webropol.com/P.aspx?id=530175&cid=148815948



Kysely on osa pro gradu -tutkielmaani, kiitos vastauksestasi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän