Miten vieroitetaan 3v4kk lapsi yötutin syömisestä?
Kommentit (6)
miksi ihmeessä et ole aikasemmin ottanut niitä pois?? helpompaa olisi ollut silloin.... =O
MEillä 2 yötä huusi kun jätettiin tutti pois, sitten loppui sen pyytäminen. Aika vanhaksi teilä on tuttia syöty.. Yritä vaan kestää, tietenkin aluksi on yöt risasia, mitähän taikatempuua odotit????
Tutti pois. Siinä se. Yöt on levottomat alussa, mutta kyllä se siitä. Oma mokasi, kun olet antanut noin isoksi tuttia lutkuttaa!!! Vieroitus olisi ollut huomattavasti helpompaa 2 vuotta sitten...
Meillä esikoinen käytti yötuttia 2.5v asti ja siitä kun luovuttiin yöt meni tosiaan risaiseksi ja sitä kesti! Samoin nukahtamisesta tuli TODELLA vaikeaa, mutta sellaista se on. Se täytyy kestää. Tuon ikäisen kanssa voi asiasta jo todellakin jutella joten juttelette asioista, te (vanhemmat) kerrotte milloin tutti annetaan pois (oravalle tms) ja sitten teette niin. Periksi ei pidä antaa eikä tehdä tutilla kauppaa lapsen kanssa. Ei tutin käyttöä pidä jatkaa vain sen takia, että pelkää risaisia öitä tai lapsen reaktiota!
Itse päätin kokemuksemme perusteella, että alle 2v. otamme tutit pois seuraavilta lapsilta. Seuraava ei sitten tuttia huolinut ollenkaan.
Sanottiin vain että isot pojat ei tarvi enää tuttia. Hän heitti itse tutin roskiin, eikä ole sen koomin sitä kysellyt. Yöt jatkui samaan malliin kuin tutinkin kanssa :)
ap