Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAROITUS, Baby1-lastentarvikeliikkeessä huijataan

02.04.2008 |

Eli Baby1 sijaistee ainaki Raisiossa ja Salossa ja heillä on myös nettikauppa.



Ostin viime ke Gracon matkarattaat, joiden PITI olla uudet, mutta antoivatkin esittelykappaleen mulle. Uusien hinnan kuitenki maksoin. Kotona huomasin että yks pyörä on viallinen ja että vaunut muutenki " huojuvat" omituisesti. Vein rattaat lauantaina takaisin ja luvattiin korjata tai vaihtaa uusiin.



Maanantaina omistaja soitti kahteen otteeseen ja sanoi, ettei korjaa, ei anna uusia eikä pura kauppa.. Ja myönsi vielä itsekin missä on virhe mutta ei silti korvaa :o



Kävin kuluttaja-asiamiehellä ja hän oli yhteydessä kyseiseen liikeeseen. Ei suostu omistaja korvaamaan mitenkään, vaikka ihan selvä vika on.. Nyt laitoin sitte asiasta valituksen Kuluttajariitalautakuntaan.. Tuskin koskaan rahojani saan takaisin tai uusia rattaita kyseisestä liikkeestä..



Haluan kuitenki kaikkia muita varoittaa liikkeen toiminnasta

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei oo ollu mitään asiaa kyseiseen liikkeeseen..

Gracolla on 6kk TAKUU tavaroilleen siis varsinkin just rattaille.

Kyllä liikkeestä pitää lähteä virheetön tavara asiakkaalle ja jos virhe kotona ilmenee, on oikeus saada ainakin korjaus tavaralle ainakin tuon takuun piikkiin.

Mitään oikeutta liikkeellä ei ole toimia noin miten sun tapauksessa on toimittu. Ethän vaan käytä niitä rattaita? Meneppäs uudelleen liikkeeseen ja pidä puoles. Vahdi vieressä, että rattaat korjataan. Tai voit vedota uusien saamiseen ihan siihen, et rattaat olivat rikki heti ostettaessa.



Meidän Gracon matkarattaisiin tuli vikaa melkein heti kun ne ostettiin, toinen rengas väpätti. Ja kyllä meille vaihdettiin uudet renkaat ihan mukisematta rattaisiin.

Jos virhe olis ollu kun ekaa kertaa rattaita käytettiin olisin vaatinut uudet tilalle. En olis hyväksyny edes korjausta, sillä kun rahalla ostan pitää tuotteen olla virheetön.

Tämän takia tarkastankin tuotteen liikkeessä aina kunnolla.



Et siis nopeesti liikkeeseen takaisin vaan!

Vierailija
2/7 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei paljon auta mennä sinne kun tää omistaja oli sille kuluttajaneuvojalleki sanonu et hän ei korjaa eikä korvaa ja voin ihan rauhassa valittaa asiasta vaikka minne.



Vähän on sellanen olo, kun se omistaja on virolainen et joskos hän hakee Virosta halvalla ja tuo ne tänne ja myy ja hän ei ole missään yhteydessä maahantuojaan.



Osaatko sanoa onko Gracolla joku oma maahantuonti Suomessa tai mistä saisin sinne yhteystiedot? Olen koittanu netistä ettiä vaan eipä löydy..



En ole rattaita käyttäny enkä käytä vaikka kuluttajaneuvoja sano että voin niitä käyttää kyllä koska olen ne hänelle ja toiselle virkailijalle käynyt näyttämässä ja niissä selvä vika.. Tänään saan toiset matkarattaat ja niillä sitte mennäään..



En mä tajuu miks uus firma haluu itsensä saattaa mustalle listalle, luulis olevan pikkasen hankalaa toi kaupankäynti sen jälkeen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla väärässä, mutta jostain syystä mulla on sellainen käsitys, että tuovat maahan noita - tai sieltä varmaan ainakin osattaisiin neuvoa maahantuontiin. Löytyisikö sitten virolaista sivua, että kuka on Viron maahantuoja?



Ihan käsittämätöntä. Äläkä tyydy siihen, että rattaat korjataan, vaan vaadit uudet ja tuliterät. Uhkaa vaikka käräjillä, tuon täytyy täyttää jo jonkin rikoksen tunnusmerkistö.

Vierailija
4/7 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranenaika, eikös sulla ole oikeus muutenkin purkaa kauppa jonkun ajan puitteissa? Ja jos kyseessä on virhe, niin eihän tuossa ole mitään tulkinnanvaraa. Soitto lakimieheltä luulisi saavan järjen taas kauppiaankin päähän. Ei kannata missään nimessä luovuttaa.

Vierailija
5/7 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en mä siittä liikkeestä enää mitään tavaraa itelleni ota. Ku mitäs sitte jos menevät uudelleen rikki tms niin tuskin sittenkään korjaavat vaikka takuu olis..



Tonne Lastentarvikkeeseen ajattelin juu olla yhteydessä ja yhteen toiseen liikkeeseen jo olis ja alustavasti lupasivat auttaa..



En tajuu miks pitää vajaan 200e takia liikkeen alkaa tollaseks, kun maahantuojallahan se vastuu viimekädessä on että jotai hämärää heidän puuhissa on.

Vierailija
6/7 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan mulla oikeus purkaa kauppa jos olen antanut mahdollisuuden korjata tai vaihtaa vaan eipä ole mitään sellasta lakia/tahoa, mikä pakottais heidät maksamaan siis ennen ku asian menee oikeuteen. Firma joutuu mustalle listalle jos eivät suostu korvaamaan. Ja asian käsittelee nyt eka kuluttajariitalautakunta ja jos eivät sittenkään suostu maksaa niin sitte pitäs asia viedä oikeuteen..



Ja juu, en todellakaan luovuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laki on kyllä kuluttajan puolella.



Eli pistät asian eteenpäin vaan! Useimmiten kuluttajaviranomaisiin yhteydenottaminen jo riittää, moni yrittäjä " pehmenee" jo siitä. jos ei auta niin sitten vaan järeämmät aseet käyttöön!