Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnmatkojen lentoyhtiö konkurssin partaalla - lennot loppuu?

Vierailija
20.01.2015 |

Pahamaineinen Jet Time joka lennättää Finnmatkojen asiakkaita 25 vuotta vanhoilla romukoneilla etelään on menossa konkurssiin:

http://cphpost.dk/news/another-danish-airline-in-the-red.12289.html

 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koneiden pitäisi olla kunnossa, silti niitä tippuu ja ihmisiä kuolee."

-Sinulla on varmaan lista, mistä voimme lukea, että halpalentoyhtiöiden koneita tippuu muita enemmän..

 

Kuten tuossa ylempänä vastattiin, niin se on aika pikaisesti yhtiö "mustalla listalla", eli suomeksi: lennot on lennetty, jos koneet ei ole kunnossa.

 

Jos olet valmis maksamaan, niin voithan valita sellaisen yhtiön, joka lentää maksimissaan viisivuotiailla koneilla, mutta sellaista yhtiötä ei taida olla..

Vierailija
2/29 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jettime ei ole halpalentoyhtiö vaan konkurssiin menossaoleva kuilunpartaalla oleva charteryhtiö. Firma rahaton, koneet ikivanhoja romuja ja yhtiölle saattuu usein läheltäpiti tilanteita, Onnettomuuscocktail on valmis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensimme juuri Finnmatkojen perheloman tällä JetTime yhtiöllä. Mielestäni lentomatka sujui varsin normaalisti, perus siistillä koneella eikä ikivanhalla romulla todellakaan!! ruoka oli hyvää, palvelu oli iloista ja hymyilevää, lapset ja aikuiset olivat tervetulleita kyytiin. Esim Finnairin reitillä joskus saamme niin hapanta ilmettä että tuntuu ettei kyytiin pitäisi nousta. Loma pilalla jo alkulennosta....Palvelu koneessa oli mielestäni niin hyvää että voisin jopa sanoa että saimme parasta palvelua lomalennoilla 5 vuoteen! Lennämme perheen kanssa lomalle 3 kertaa vuodessa ja lentäisin tällä yhtiöllä mieluusti uudestaan. luulen että nyt täällä mustamaalataan finnmatkoja aivan turhaan, hyviä lomia tarjoavat kokonaisuudessaan. Pelko pois ja nauttimaan!

Vierailija
4/29 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette nähneet todellisuutta vaan lavastetun ulkokuoren vain sillä lennolla. Totuus on että yhtiö on persaukinen eikä silla ole varaa huoltaa koneitaan ja se on menossa konkurssiin. Koneet on myös 25 vuotta vanhoja romuja. Vaikka olisi uudet istuinsuojat ja hymyilevä emo niin se ei poista kuolemanvaaraa näiltä lentävilta ruumisarkuilta.

5/29 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

 

Sain Jet Timen kaupallisen johtajan (CCO) John Uggerhøj’n vastaamaan teitä askarruttaneisiin kysymyksiin. Hän kertoo, ettei Jet Time ole taloudellisissa vaikeuksissa, vaikka viime tilivuosi olikin yhtiölle tappiollinen. Elokuusta 2013 elokuuhun 2014 jatkunut tilivuosi oli yhtiölle huono, koska kaikki lennot Egyptiin jouduttiin perumaan syksyllä 2013 maassa tapahtuneiden levottomuuksien vuoksi. Tämä vaikutti yli 400:aan Jet Timen lentoon. Egyptin matkailun yhtäkkinen loppuminen aiheutti vaikeuksia myös muille matkailualan yrityksille, eikä Jet Time ole ainoa Egyptin epävakaan tilanteen vaikutuksista kärsinyt yritys.

 

Mitä tulee yhtiön käyttämien lentokoneiden ikään, Uggerhøj kertoo, että Suomesta lentävät kaksi Jet Timen B737-700 -konetta ovat vuosimallia 2002. Tänä vuonna 13 vuotta täyttävät koneet eivät ole vielä edes lentokoneiden keski-iässä, sillä suurimmalla osalla lentokoneista lennetään yli 30 vuotta. John Uggerhøj muistuttaa, että lentokoneen iällä ja turvallisuudella ei juurikaan ole yhteyttä, sillä yksikään kone, jossa on jotain vikaa, ei saa lentolupaa -  riippumatta koneen iästä. Kaikilla lentoyhtiöillä on käytössään sekä uusia että vanhempia koneita. Niiden toimintakykyä ja huoltoa valvoo koneen valmistaja, joten mikään lentoyhtiö ei voi tehdä huoltoa tai korjauksia oman mielensä mukaan. Turvallisuus on ykkösasia myös lentoyhtiöille, eikä millään yhtiöllä voiton maksimointi mene asiakkaiden turvallisuuden edelle.

 

Kaikki Jet Timen lentokoneet ovat European Aviation Safety Agencyn (EASA) sääntöjen ja ohjeiden mukaisia, eikä Euroopassa saa lentääkään ilman näiden säännösten läpäisyä.Jet Time noudattaa myös Suomen ilmailuviranomaisten säännöksiä.

 

Näiden lisäksi Jet Timella on IOSA-sertifikaatti, joka on Kansainvälisen ilmakuljetusliiton IATA:n oma lentoturvallisuuden sertifiointijärjestelmä. IOSA-sertifiointi on vain muutamalla sadalla maailmassa operoivista useasta tuhannesta lentoyhtiöstä. Ei ole siis mitään syytä väittää, että Jet Time aliarvioisi matkustajiensa turvallisuutta.

 

 

Ystävällisin terveisin,

Jenita Sillanpää

 

Finnmatkojen viestintäpäällikkö

Vierailija
6/29 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Jet Timen johtaja valehtelee koneiden iästä on syytä olettaa että puhuu palturia muutenkin. Esim. toinen kone on 90-luvulta. Ja se että muillakin on vaikeuksia ei milläänlailla auta Jet Timeä vaikeuksissaan.

Maailmassa on paljon sääntöjä mutta se ei tarkoita että niitä noudatetaan. Jopa SAS on jo useaan otteeseen kärähtänyt siitä että on lainvastaisesti jättänyt rahapulassaan koneiden huollot väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te kaikkitietävät vain Finnairilla lentävät matkustajat hieman perehdytty lentomaailmaan niin harva lentokone on vuosimallia 2014. Kyllä ne käyttöä kestää ja ei niillä saa lentää jos ne eivät lentämistä kestä, järki hoi?? Luuletko että yksikään firma uhraisi edes yhtä konettaan onnettomuuteen? Ei varmastikaan. Turvallisuus ennen kaikkea lentoalalla, sen kaikki tyhmääkin tietävät! 

Mitäs vuosimallia perheautonne on? Onko se varmasti turvallisin maasturi Volvo tai Q6 Audi? Onko sekään 100% turvallinen , Todennäköisesti ei ? Huollatko sen aina ajallaan ja vaihdat aina jarrupalat tai pyyhkijät uusiin kun ovat hieman kuluneet? Kiinnitätkö lapsesta oikein aina turvaistuimeen, unohtuiko vyö joskus? Katsotko joskus ajaessasi lapsia takapenkillä??? Onko kaikkien vaatteissa heijastimet, kuljetko aina vain hiekoitetulla tiellä kun on liukasta? Annatko lapsesi laskea pulkalla mäestä jossa on puita, ethän vaan laskettele, se vasta vaarallista on. 

Vierailija
8/29 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:31"]

Koska Jet Timen johtaja valehtelee koneiden iästä on syytä olettaa että puhuu palturia muutenkin. Esim. toinen kone on 90-luvulta. Ja se että muillakin on vaikeuksia ei milläänlailla auta Jet Timeä vaikeuksissaan.

Maailmassa on paljon sääntöjä mutta se ei tarkoita että niitä noudatetaan. Jopa SAS on jo useaan otteeseen kärähtänyt siitä että on lainvastaisesti jättänyt rahapulassaan koneiden huollot väliin.

[/quote]

Tiedät varmaan mikä lopputulos tulee jos toistuvasti narahtaa laiminlyönneistä?

Ja jos sinua askarruttaa Jet Time tai muu lentoyhtiö niin kannattaa valita sellainen, jota itse pitää luotettavana.

Ja tuossahan on johtaja puhunut suomessa liikenöivistä koneista. Itse olen toistaiseksi  yhden loman matkannut Jet Timen siivin. Men0- ja paluulento. Yksi siisteimmistä koneista ikinä. Hyvin pidettyjä. Hyvin huollettuja siis mun mittapuun mukaan. Ja oli tasaisismmat lennot ikinä. Okei siihen ei vaikuta kone, konetyyppi vaan muut olosuhteet.

Minä en osta itselleni sellasita matkaa, joissa operoiva lentoyhtiö on sellainen, johon mulla ei ole luottamusta. Syystä tai toisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jet Time liikennöi Suomessa koneella jonka rekisteritunnus on OH-JTZ ja kone on ollut aluksi Hamburg Internationalilla ja seuraavaksi Lufthansalla ja muutamalla muullakin sen jälkeen.

Kone on käyttöönotettu ja lennetty pois tehtaalta 90-luvulla. Tätä konetta johtaja väitti 2002 vuosimalliseksi.

Vierailija
10/29 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kantasi että elämä on muutenkin turvatonta, totista totta. Ja tuskin meistä kukaan ymmärtää totuutta Että kuolema odottaa lähtökohtaisesti maassa ennemmin kun ilmassa. Jotenkin vaan toivoisi että kaikkien koneiden iät ja huollot olisivat julkisia. Eiköhän näitä konkursseja julisteta ja sitten taas vedetä takaisin..SAS Finnair Blue1 Lufthansa .....siinä alkuun mitä ollaan julistettu sadat kerrat konkurssiin. Ketä kiinnostaa. Menihän tiimarikin konkurssiin siinä vasta kova pala nieltäväksi...mistä nyt halvalla saadaan askartelutavaraa ja muuta krääsää räkänokillemme?? Olin itse vielä tiimarilla töissä että ajattelisitte niitäkin jotka konkursseissa työnsä menettää ja lopetatte turhanpäiväisen lietsomisen. Olkaa onnellisia siitä mitä teillä on, ottakaa positiivinen elämänasenne!! Itse en lentämistä pelkää ja voisin kyseisen yrityksen siiville hypätä. Hyppää hassen siiville ja seuramatkat kunniaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustyylistä päätellen on tämä Jet Timea ruotiva kirjoittaja "Vierailija" on yksi ja sama henkilö. Mitkä ovat ko henkilön motiivit eivät ole vaikeita arvata. Luuletko että tämä nyt kirjottava vierailija istuisi mainitsemasi "Romun" nokalla mikäli kone ei olisi teknisesti kunnossa? Muille tätä lukeville tiedoksi että viranomainen ja lentoyhtiön laatujärjestelmä pitää huolen siitä että koneiden kunto on viranomaisvalvonnan vaatimuksia vastaavia.

Vierailija
12/29 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei roskaa puhuva vierailija. Kuka valehtelee. Eiköhän se koneiden ikä tule tuossa aivan nätisti selville. Löytyy aivan vapaasti netistä.

 

OH-JTV

Construction Number (MSN)
28015
Line Number
785
Aircraft Type
Boeing 737-7L9
First Flight
15. Feb 2001
Age
14 Years
Test registration
N1786B
Airframe Status active

 

OH-JTZ

Construction Number (MSN)
29083
Line Number
392
Aircraft Type
Boeing 737-73S
First Flight
02. Oct 1999
Age
15.3 Years
Airframe Status active

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:45"]

Jet Time liikennöi Suomessa koneella jonka rekisteritunnus on OH-JTZ ja kone on ollut aluksi Hamburg Internationalilla ja seuraavaksi Lufthansalla ja muutamalla muullakin sen jälkeen.

Kone on käyttöönotettu ja lennetty pois tehtaalta 90-luvulla. Tätä konetta johtaja väitti 2002 vuosimalliseksi.

[/quote]

 

Nyt mietityttää miksi olet aloittanut tämän kaltaisen mustamaalauskampanjan? Oletko ehkä kilpailevan yhtiön palveluksessa vaiko avohoidossa. Mustamaalaamiseen kannatta käyttää sellaista materiaalia mitä lukijat eivät kykene vahvistamaan :-)  

Mitä lentokoneen ikään tulee ei 15 vuotta ole ikä eikä mikään. Ei ainakaan. Boeing-koneiden kohdalla. Mikäli lentokoneista tai niitä koskevista lainalaisuuksista ei ymmärrä enempää kuin lehmä uudesta aidasta kannattaa vaihtoehtoisesti hakea uudet lääkkeet apteekista.

Vierailija
14/29 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 22:19"]

Hei roskaa puhuva vierailija. Kuka valehtelee. Eiköhän se koneiden ikä tule tuossa aivan nätisti selville. Löytyy aivan vapaasti netistä.

 

OH-JTV

Construction Number (MSN) 28015 Line Number 785 Aircraft Type Boeing 737-7L9 First Flight 15. Feb 2001 Age 14 Years Test registration N1786B Airframe Status active

 

OH-JTZ

Construction Number (MSN) 29083 Line Number 392 Aircraft Type Boeing 737-73S First Flight 02. Oct 1999 Age 15.3 Years Airframe Status active
[/quote]

Yhtiön johtaja väitti että molemmat koneet on vuosimallia 2002. Miksi hän valehteli? Voiko häneen enää luottaa muussakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi käydä puhdas vahinko. Eiköhän tämä johtaja hoida muita asioita kun koneiden vuosimallirekisteriä? Luultavasti ostopäälliköiden hoitaa nekin hankinnat. Väliäkö tuolla, Ehkä hän ei tiennyt ikää? Vahinko kävi, Olisi ottanut selvää ennenkin sanoi vain jotakin, tosin niin aina tehdään kun ei ehditä tarkistamaan asioiden oikeaa todellisuutta.

Kun olet noin ammattilainen voisitko selvittää mikä on Finnairin vanhin kone? Ja mitä reittiä se lentää? Samalla kiinnostaisi kannattaako TAP yhtiöllä lentää? Olemme lähdössä Portugaliin lomalle ja mietin tippuuko ? Silloin vaihdan kyllä toiseen yhtiöön. Kiva että joku jaksaa olla kiinnostunut koneista vaikkei itse ole edes alalla. Lentoalalla on kyllä kiinnostavia tapahtumia kokoajan, itsekin tykkään lentokoneista kuten tämä kaikki salaisuudet paljastaja. 

Vierailija
16/29 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jet Timella olen saanut todella hyvää palvelua, hyvällä koneella ja muistan vielä mukavan jalkatilankin. :) Eli höpö höpö ja koneeseen. Finnmatkoilla tietysti!

Vierailija
17/29 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä palvelulla ole mitään merkitystä jos firma menee konkkaan ja kone on vanha romu tai jos se tippuu taivaalta niin hautakivessä lukee "PALVELU OLI HYVÄ"

18/29 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

 

Välitän Jet Timen vastauksen tähän ketjuun. Ystävällisin terveisin, Jenita Sillanpää/Finnmatkat

 

Jet Time Oy on suomalainen B2B-lomalentoyhtiö, joka aloitti toimintansa hieman alle vuosi sitten, maaliskuussa 2014.

 

Panostamme korkeaan laatuun ja huippuosaavaan asiakaspalveluun. Asiakas on toimintamme keskiössä ja tämä heijastuu kaikessa toiminnassamme. Saamamme asiakaspalaute on selkeästi alan keskitason yläpuolella, ja panostamme osaamisen kehittämiseen jatkuvasti. Päämäärämme on, ei vain saavuttaa, vaan ylittää asiakkaan toiveet joka lennolla, joka kerta.

 

Keskustelupalstoilla käydään vapaata keskustelua ja se on ainoastaan hyvä asia. Jos emme ole onnistuneet jonkun asiakkaan kohdalla palvelussamme, toivon yhteydenottoa asiakaspalveluumme.

 

Mitä tulee koneisiimme, ne ovat asianmukaisesti huollettuja, hyviä ja turvallisia koneita. Koneidemme ikä on noin 15 vuotta, joka on Pohjoismaissa operoivien yhtiöiden koneiden keskitasoa, eli niillä voisi operoida vielä vuosikymmeniä.

 

Ystävällisin terveisin,

Jorma W. Liikamaa, lentotoiminnan johtaja Jet Time Oy

Vierailija
19/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö tuo yksilö näyttää olevan rakennettu vuoden -99 lopulla. Menemme sillä Ibizalle kesällä; siksi kiinnostaa että mikä fima tämä on.

Vierailija
20/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneet toimivat keskimäärin 25v matkustuskäytössä ja sittenkin niitä käytetään vielä esim. rahtikoneina. Joten eiköhän tuollainen 15v kone vielä ilmassa pysy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän