Vinkkejä matkarattaiden pakkaamiseen/toppaamiseen lentokoneeseen?
Elikkä meillä on Peg Perego Pliko P3- matkarattaat ja niille se niiden kantokassi. Mietiskelin tuossa, että millähän niitä toppaisi, kun ne menevät lentokoneen ruumaan. Jotenkin tuntuisi, että ne pitäisi saada " napakaksi" kokoon ja lisäksi jotain pehmikettä, että varmistaisi niiden ehjänä säilymisen. Viltin ajattelin laittaa ympärille, mutta sekään ei paljon pehmennä. Sitten joskus joku kertoi, että oli topannut vaipoilla. Meillä vaan ei ole tarkoitus kauheasti vaippoja ottaa mukaan, vaan ostetaan paikan päältä.
VINKKEJÄ KEHIIN :)!
Kommentit (13)
Juu se turvakaari kannattaa ottaa ehdottomasti pois sillä meillä oli ciime maaliskuussa reissussa hajonnut se kaari vaikka on kiinteä eli me ei sitä saada pois,mutta onneksi lentoyhtiö sen korvasi.Me ei koskaan laiteta mitään muuta kun rattaat kasaan ja pussiin ja siinä se,ikinä ei ole mitään muuta mennyt rikki ja me nyt kutienkin matkustellaan melkein joka kuukausi koneella.Ja laita se turvakaari siis ihan sinne kärryn alakoriin,niin me tehdään.Toki sä voit jotain peittoa sinne laittaa mutta ei niistä ole juurikaan mitään hyötyä.
miksi te laitatte matkikset ruumaan? Mä olen aina ottanut portille asti mukaan ja antanut sit koneeseen. Ainankin lennettäessä hki-vantaalta euroopaan tämä on toiminut aina. Ei tarvitse pakata ja sit saa ne heti käyttöön kun koneesta nousee ulos. Mulla on ollut joko inglesina zippyt mitkä on vastaavat kuin peg peregot tai sit mac.larenin technot. Olen lentänyt austrian airlinesillä ja finnairilla.
Lennetään Miamiin eli tiukkojen turvatoimien USA:an, joten olen valmistautunut siihen ettei rattaita saa koneeseen mukaan. Se on tietty plussaa, jos sitten saakin.
ongelma kai saatko ne Helsingistä lähtiessä portille.
Ja nykyään jenkkilä ei anna portilla jätettyjä rattaita portille määränpäässä eli pakkaisin siihen omaan pussiin viltin kera ja vielä muovipussi lähtöselvityksestä siihen päälle.
vaan ne jätetään siihen käytävään ennen lentokoneeseen astumista ja viedään sitten viime hetkellä ruumaan. En nyt tiedä mitä tarkoitit jenkkilän antamisella, mutta kyllä ne amerikkalaiset mammat niitä lapsiaan kärryissä kuskaa lentokentällä, ei ne niitä todellakaan kanna! Ja yllättävän isojakin kärryjä näkee lentokentillä (Gracoja), myös tuplarattaita. Finnairin Helsinki-JFK lento on tietysti eri asia, kysehän on Finnairin säännöistä ei " jenkkilän" säännöistä. Ja yleensäkin ongelma kärryjen saamiseen portille saakka voi olla Euroopassa, mutta ei USA:ssa.
Juuri lentäneenä täytyy sanoa, että me ei topattu millään ja ihan ehjät ne olivat perilläkin :) Hesasta ei nyt ainakaan saanut viedä portille rattaita vaan ne piti luovuttaa lähtöselvitykseen...
Toki kysyn lähtöselvityksessä saadaanko ottaa rattaat portille asti, mutta jos ei, niin sitten ei. Ja kyllä olen " vahvemmin" varautunut siihen, että pitää lähtöselvityksessä.
Niin, joka tapauksessa ajattelin topata vasta tuossa lähtöselvityksessä (tai tietty käyn kysäisemässä ennen meidän vuoroa, niin ei viivytetä jonoa), joten mahdollisen toppauksen täytyisi olla yksinkertainen ja simppeli. Uskaltaisikohan omat talvivaatteet heittää toppaukseksi? Kun joka tapauksessa ei niitä koneeseen oteta mukaan, vaan laitetaan jonnekkin matkalaukkuun.
Mitkä rattaat teillä oli? Oliko kantokassi? Oliko muoviin kääritty?
tuiskuneiti79:
Mitkä rattaat teillä oli? Oliko kantokassi? Oliko muoviin kääritty?
Meillä oli Gracon matkarattaat. Ei ollut kantokassia ja olivat vaan siinä lentoasemalta saatavassa isossa muovipussissa.
Määränpäässä kaikki ruumassa olleet rattaat tuotiin yksittäin kantamalla erilliseen paikkaan, joten mun käsityksen mukaan rattaita ei mitenkään " heitelty" missään eivätkä kulkeneet matkalaukkujen kanssa linjaa pitkin.
Sara73:
vaan ne jätetään siihen käytävään ennen lentokoneeseen astumista ja viedään sitten viime hetkellä ruumaan. En nyt tiedä mitä tarkoitit jenkkilän antamisella, mutta kyllä ne amerikkalaiset mammat niitä lapsiaan kärryissä kuskaa lentokentällä, ei ne niitä todellakaan kanna! Ja yllättävän isojakin kärryjä näkee lentokentillä (Gracoja), myös tuplarattaita. Finnairin Helsinki-JFK lento on tietysti eri asia, kysehän on Finnairin säännöistä ei " jenkkilän" säännöistä. Ja yleensäkin ongelma kärryjen saamiseen portille saakka voi olla Euroopassa, mutta ei USA:ssa.
Ensinnäkin kun rattaat annetaan portilla ruumaan vietäviksi niin ne menee nk irtoruumaan jossa ne heiluvat ja hölskyvät muitten irtotavaroiden kanssa mutta lähtöselvityksessä annetut menevät kontteihin joissa ovat hieman järjestetetympänä.
Toiseksi jenkkilässä eivät Nykissä ainakaan saa tuoda tavaraa saapumisportille ruumasta vaan tavarat viedään matkatavara-aulaan. Jos rattaat ovat mahtuneet matkustamoon (mikä laajarungoilla on äärimäisen harvinaista) niin emo nostaa ne portille ennenkuin matkustajat tulevat ulos koneesta. Tämä on jenkkilän turvasääntö eikä Finnairin sääntö.
Kolmanneksi saavat jenkkiäidit työntää rattaitaan jenkkilässä ihan missä haluavat mutta tässä olikin kyse Hesasta alkupeäisessä kyssärissä. Hesassa on lainarattaita ja ostoskärryjä Finavian puolesta käytössä.
terkuin _paljon_ matkusteleva sjas
...nykyään lainkaan viedä minkään sortin rattaita läpi lähtöselvityksestä vaan kaikki pistetään heti suoraan ruumaan. Tämä ei siis ole Finskin, vaan lentoaseman käytäntö. Meillä oli viime kesänä vajaa 2,5-vuotiaalla Lontoossa käytettynä kympillä ostetut sattarit, jotka jätettiin sinne, eli Heathrow:n käytäntö jäi selvittämättä. Noin ison kanssa pärjättiin valjaiden kanssa lentoasemalla ihan hyvin (uhmaikä ei ollut ihan vielä pahimmoillaan... :-) )
...typerä lisäkysymys. Myyjäliike sanoi, että se irroitettava turvakaari kannattaa irroittaa lentomatkan ajaksi ja pakata erikseen. Varoitus, tämä on tosi idioottikysymys... Eli pakataanko se sinne rattaiden kanssa kassiin vai erikseen jonnekkin matkalaukkuun...? Niin kuin sanottua, tosi tyhmä kysymys...