Hobby Hall:n Tutta ale.. Melkein kaikki mitä tilasin jäi tulematta!
Suurelta huiputukselta tuntuu koko ale. Kun tilasin tuotteet kaikkea piti olla, muttei sitten ollutkaan. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (24)
ja myös laskut omissa kuorissaan jälkeenpäin. Olin vähän pettynyt siihen, etteivät college-puvut olleet college-kangasta, vaan t-paitatrikoota. Tytön puvussa housutkin olivat ohuet, pojalla vain paidat. Minusta se on kuitenkin vähän eri asia, kestävyyden kannaltakin, ja olisi pitänyt mainita. Eli edullinen hinta taisi selittyä sitten sillä.
Tilasin 24.4. 9.25 netissä. 2 tuotetta on tullut ja 7 vielä odotan. Kaikki oli silloin varastotuotteita. Taidan odottaa turhaan...
3 meiliä olen laittanut asiakaspalveluun. 1 vastattu, että ilmoitetaan myöh. mitä en saa. Tälläistä ilmoitusta en ole kuitenkaan vielä saanut. Lasku on tullut, jossa kerrotaan tilaukseni kokonaisuudessaan veloitetun Stockan-tililtä. Häh?! Jos kaikki on veloitettu jo nyt tililtä, niin kaikki pitäisi olla siis tulossa.
Luulen minäkin saavani toisten palauttamia tuotteita, koska näin kauan aikaa kulunut tilauksestani. Tilaukseni on jäänyt keräämättä, luulisin.
Tyhmää laittaa Tutta + hintaryhmä + koru ALET samaan aikaan ATK-muutosten kanssa, vai mitä?
Koot Tutta-tilauksessani 122 + 128.
Laskuja tulee tosiaan yhtä monta kuin toimitettuja pakettejakin.
Toimituskulut ovat kuitenkin vain yhdellä laskulla.
Esim. edellisen Hobby Hallin tilaukseni (ei Tutta Tuotteita) tuli
3:na erillisenä postiin toimitettuna pakettina + 1:na postiluukkuun
toimitettuna kirjeenä. Laskuja tuli 4 postiluukkuun, ja näistä vain
yhdessä oli toimituskulut.
Palautin yhden näistä em. paketeista viallisen tuotteen vuoksi,
ja soitin vielä perään, etten maksa tuotetta ennen kuin olen
saanut kunnollisen. Sain lisää maksuaikaa, ja nyt odottelen,
että saisin uuden tuotteen viallisen tilalle. Jos uutta tuotetta
ei tule, en luonnollisestikaan maksa sitä.
Leijonamamma69:
Ja nyt tulee sitten näköjään laskuja varmaankin 3 kappaletta... Täytyy vaan katsoa ettei tule maksettua 3 kertaa toimituskuluja...
Ja meileihini ei ole vastattu. Puhelimella en päässyt läpi. Todella sekavaa toimintaa!!
Menimme tilaamaan mieheni kanssa imurin. Maksoimme sen etukäteen. Nyt sitten kun kaksi viikkoa oli kulunut eikä mitään kuulunut tuli mitta täyteen. Luuri käteen ja kuuntelemaan tunniksi tiedotetta että ongelmia on ja palvelu paranee.
Järkyttävää.
Maileihin ei vastata, eikä puheluihin. Eli kuinka san yhdeyden. Kirjoitan tavallisen kirjeen?
Rahat olis kiva saada takas, että vois ostaa muaalta sen imurin, kun entinen on rikki.
Ennen (muualta tilatessa) on verkkopankki toiminut hyvin.. Siksi en osannut epäillä mitään.
Eli minäkin sain joka ikisen tilaamani vaatekappaleen erikseen pakattuna ja lähetettynä... Ärsyttävää, kun monta kertaa piti postistakin niitä hakea. Mutta kummallisinta Tutan vaatteissa oli tällä kertaa erikoisen pieni mitoitus. Yleensä Tutan vaatteet ovat hyvin vastanneet kokoaan tai olleet jopa reiluja; nyt oli päin vastoin... Poikani käyttää kokoa 90-92cm ja tilaamani 92cm college-puku oli jo liian pieni. :( Muut samanvalmistajan koko 92cm olevat vaatteet ovat hieman reiluja mutta jo käytössä. Tai oikeastaan setin housut vielä menee mutta paita oli erittäin kapea ja lyhyt. Ja tilaamastani kauluksellisesta paidasta lähtivät kaikki napit irti kauluksesta ja hihansuista keveysti vetämällä. Yleensä teen tämän vetämistestin ennen pesua, ettei tarvitse nappeja metsästää koneesta ja tästä paidasta kaikki napit ropisivat irti...
Eli 3 laskua tuli ja vain ensimmäisessä oli ne toimitukulut. En ole koskaan edes tajunnut että Hobbarista saa tälläkin tavoin(siis laskulla) mitään tilattua. Eipä sitten tarvitse odotella palautuksia jos kaikki tilattu ei saavukkaan perille...
Jos voisivat edes ilmoittaa mitä haettava paketti sisältää tai edes että 1/8 osa tilauksesta on nyt noudettavissa postista, ettei tarvitsisi joka päivä postissa asioida. Meiltä on postiin matkaa enkä omista autoa, joten mieluusti hakisin kaikki kerralla. Myös se laskujen määrä on ärsyttävää ja laskut hankalasti luettavissa. Muutaman kerran on myös käynyt niin ettei tuotteita ole tullut vaikka tilausvahvistuksen niistä olen saanut. Sivuilla on joskus lukenut että Hobby Hallilla on oikeus rajoittaa aletuotteiden lähettämistä. Ilmeisesti olen sitten ostanut liikaa... Palautetta olen Hobby Hallille antanut ja ilmeisesti jotain parannuksia on tulossakin. Tutta-tuotteita odottelen.
Hobby hallissa ja paljon oli Tutta-tavaraa hyllyssä roikkumassa. Toki en tiedä oliko tuotteet juuri sinun tilaamiasi tai oikeaa kokoa, mutta kyllä tavaraa oli tarjouksessa.
Minulta jäivät saamatta ne kaksi neuletakkia, joiden takia tilauksen tein. Olen silti tyytyväinen, että tuli tilattua, vaikken vaatteita ole vielä hakenut. Täytyy vain tarkkailla, että palauttavat maksun noista maksetuista mutta ei-toimitetuista.
Olin kyllä tilanteesta hieman yllättynyt. Joidenkin tuotteiden kohdalla luki jo tilattaessa, että tuotetta ei enää ole. Oletin tietysti, että niitä, joiden kohdalla niin ei sanota, saa vielä tilattua. Ilmeisesti verkkokauppa ei toimi ihan reaaliajassa...
Tilasin tuossa joulun jälkeen Hobby Hallista kaksi Reimatec-haalaria joista tuli minulle heti tilausvahvistus. Sain sitten Tammikuussa kirjeen että valitettavasti ne ovatkin loppuneet koska emme ole pystyneet päivittämään varastotilannetta suuren tilausmäärän vuoksi tarpeeksi nopeasti.
No laitoin ensin suht sävyisän sähköpostin että mielestäni minun pitäisi saada haalarit ja alennusmyynnitkin menivät ohi kun odotin saavani nuo tilaamani haalarit. Sieltä tuli vastaukseksi pahoittelu ja jatkossa olemme tarkempia tms.
No laitoin uudestaan sähköpostia ja vaadin saamaan haalarit koska olen tilausvahvistuksen saanut. Uhkailinpa vielä kuluttaja-asiamiehelläkin. ;) eipä mennyt kauaa kun tuli haalarit postissa.
Eli minun mielestäni se tilausvahvistus on sitova ja jos olet sellaisen saanut, myös tuote on saatava. Jos vaan viittii vaatia. =)
Minä tilasin myös tutta vaatteita kahdelle pojalleni.Tuotteita oli varastossa ja tuli tilausvahvistus.Ensin tuli 3 pukua,seuraavana päivänä 1 puku.sitten seuraavana päivänä loput.Kaikki nekin pakattuna yksittäin että jokainen erillisenä pakettina.Nauratti vähän jo postissakin työntekijöitä.Kaikki kuitenkin tilattu yhtäaikaan netin kautta.Että tälläin meidän kohdalla,pukuihin olen kyllä ollut tyytyväinen.
Olipa hyvä kun asiasta mainitsit. Minulla on edelleen tallessa tilausvahvistus ja siinä kyseisten tuotteiden kohdalla lukee saatavuus: varastossa. Täytyy ottaa yhteyttä.
Tein Tutta-tilaukseni reilu 2-3 viikkoa sitten. Sain tilausvahvistuksen, mutta mitään en ole vielä postitse saanut. Toimitusajan sanottiin olevan n. viikko. Mahtaako edes koskaan mitään niistä kuulua?
mammami:
No laitoin uudestaan sähköpostia ja vaadin saamaan haalarit koska olen tilausvahvistuksen saanut. Uhkailinpa vielä kuluttaja-asiamiehelläkin. ;) eipä mennyt kauaa kun tuli haalarit postissa.Eli minun mielestäni se tilausvahvistus on sitova ja jos olet sellaisen saanut, myös tuote on saatava. Jos vaan viittii vaatia. =)
No huh huh. Melkoisia vaatimuksia. Eihän tilausvahvistus ole mitään muuta kuin vahvistus tekemästäsi tilauksesta. Taisi Hobby Hall vaan kyllästyä hankalaan asiakkaaseen ;)
Postitse pitäisi tulla kirjallinen vahvistus, jos tuote onkin
päässyt loppumaan varastosta! Jos tuote ei ole kotipostissa
viikon sisällä tilauksesta, niin se ei tarkoita sitä, että tuote
ei tulisi ollenkaan.
Hobby Hallista tilattujen tuotteiden toimitusaika vaihtelee
paljonkin, ja ihan hyvin tilattujen tuotteiden saapuminen
voi kestää 2-3 viikkoa. Se ei ole siis lainkaan mahdotonta,
vaikka kyseessä olisi ihan normaali, ei-aletuotteiden tilaus.
Tuotteet tulevat myös yksi tai kaksi tai vain muutama kerrallaan
samassa paketissa. Kaikki tuotteet eivät siis välttämättä tule yhdellä
kertaa, vaikka tilaus on tehty kerralla. Sinänsä hassua, mutta
kaipa tähän toimintatapaan on joku järkevä selitys...
Itse olen vain kerran saanut Hobby Hallista tilauksen jälkeen
ilmoituksen, että tuote on loppunut, eikä sitä enää tulekaan.
Tosin olin jo alunperin tilannut tuotteen riskillä: sitä ei
ollut valmiiksi varastossa, mutta laitoin vain tilauksen
menemään ja toivoin, että tuotetta tulisi vielä myyntiin.
No, eipä enää tullut.
piparminttus:
Suurelta huiputukselta tuntuu koko ale. Kun tilasin tuotteet kaikkea piti olla, muttei sitten ollutkaan. Onko muilla samoja kokemuksia?
sain kaikki tilaamani tutta tuotteet, mutta tuo postitustapa oli ihmeellinen. Lähes joka paita oli pakattu erikseen yhtenä päivänä laatikossa oli kaksi lähetystysä heiltä ja seuraavana päivänä tuli yksi paita ja taas seuraavana päivänä yksi paita. Ensimmäisten lähetysten jälkeen ihmettelin kun lähetysluettelossa ei mainittu, että muut olisivat loppuunmyyty, mutta vielä enemmän ihmettelin, että lähettävät paidat yksi kerrallaan.
Aiemmasta tilauksesta semmoisia kokemuksia, että jos joku tuote loppuunmyyty, niin sieltä on tullut erillinen kirje.
Tilasin: 110cm collegepuvun
110cm hame+paita setin
110cm villatakin
92cm collegepuvun
92cm villatakin
Ensin tuli kirje että villatakit ovat loppuneet varastosta vaikka tilausvahvistuksessa kaikki oli tarjolla. Sitten tuli 110cm collegepuku ja hamesetti. Seuraavana päivänä 92cm collegepuku ja seuraavana päivänä 110cm villatakki. Eli enää puuttu tuo yksi villatakki joka varmaankin jää myös puuttumaan. Tylsää, mutta onneksi edes saatiin kaikki muut ,mutta on saanut postissa juosta...
Ja nämä kolme on postitettu erikseen. Sähköposteihini ei ole vastattu. Ja rahoja en ole saanut " loppuneista" tuotteista takaisin. Ei kyllä huvita tilata enää toiste!!