Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tarvitaan apua rattaiden tilaamiseen ulkomailta!

04.10.2006 |

Mitä eri osoitteita on? Ajattelin tilata Gessleinin tai Hartanin 3-pyöräiset. Tai Teutonia. Sellaiset kolmipyöräiset kuitenkin, joissa on kääntyvä etupyörä. Hintoja pitäisi vertailla.



Tuleeko niihin joku toimitus tai postimaksu lisäksi? Paljonkohan se on?



Mitä pitää tietää/ottaa huomioon tilatessa? Vinkkejä?



Miten saa valittua sen oikean värin rattaista, kun haluaa eri värin kuin kuvassa olevan?



Vitsit kun on niin huono kielitaito!!



Kiitos avustanne!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tilasimme täältä:

http://www.babyonlineshop.de/deutsch/2/3/

Tässä pari muuta osoitetta:

http://www.kidsroom.de

http://www.pingpong-online.de/



Postikulut ovat vähän eri suuruiset eri kaupoissa, mutta eivät missään päätä huimaavat ja rattaat toimitetaan kotiovelle.

Nyt en muista mitä muuta kysyit, mutta toivottavasti tämä auttaa hieman edes...



Viivi

Vierailija
2/16 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty liikkeen kotisivuilta katselemaan eri värejä (tuolta babyonlinesta ainakin pystyy) niin katso löytyykö värit rattaiden omilta kotisivuilta!



Viivi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaaminen ei onnistu, niin on varmasti vaikeaa selvitä reklamaatioista ja korjauspyynnöistä. Takuukorjaukset ym. täytyy hoitaa myös siellä saksalaisessa myyjäliikkeessä.



Selvitä myös mitkä osat kuuluvat hintaan. Varusteethan eivät vaikkapa Gessleinissa ole samat kuin Suomesta ostetuissa.



Ettei tämä nyt halvemman hinnan vuoksi unohtuisi.

Vierailija
4/16 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai he lähettivät meille ensin väärän värisen jalkasuojan, ja kun siitä ilmoitettiin niin he lähettivät meille kiireesti uuden ja saimme pitää tämän vääränkin.



Ja rattaisiin olen todella tyytyväinen! Kaikki tarvittava kyllä löytyy!!



Viivi

Vierailija
5/16 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaus oli vaivaton tehdä, siellä saa tilattua englanniksi, Hartanin vaunuihin tuli kantokoppa mukaan, ja kaikki muukin oli ihan selkeästi esillä mitä tarvitsee.



Kuluja tuli hinnan lisäksi 18¿ ja tuolla rahalla toimittivat kotiovelle, toimitus meillä kesti noin 2 viikkoa, mutta osalla tuotteista on pidempi toimitusaika.



Ihan sujuvaa oli tilaaminen ja 300¿ säästettiin verrattuna Suomen hintoihin, eli mielestäni ihan kannattavaakin, vähän voi vaikka korjauttaa Suomessa ilman takuuta jos siihen on tarvetta...



Vierailija
6/16 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista!



Onko teillä sitten ollut ongelmia joggereiden kanssa? Onko hajonnut tai ollut vikoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin eivät tilaa lisävarusteita. Joten ajatus, että säästyvällä hintaerolla voisi korjauttaa Suomessa, on väärä. Monet ovat jo todenneet, että varaosia ei saa niihin Suomesta edes rahalla. Pyytävät aina suomalaisen takuutodistuksen, jotta hankkivat varaosia tai tekevät korjauksia. Eri asia on jos ovat toimittaneet vaikka vääränvärisen peitteen, niin tottakai ovat velvollisia toimittamaan oikean tilalle. Sehän ei ole korjaus, koska mitään ei ollut rikki.

Vierailija
8/16 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suonet anteeksi ap, viestini ei koske kysymääsi asiaa, siihen en ikävä kyllä osaa auttaa/vastata, mutta aihe itsessään kiinnostaa minuakin, siksi kysäisenkin...



että Putteli, mistä olet kuullut/lukenut, etteivät Suomessa olevat liikkeet palvelisi heitä, jotka esim. Saksasta tilaavat rattaita/vaunuja?

Kumma juttu, maksavia asiakkaitahan hekin ovat, jotka varaosia ostavat ja laitattavat, vaikkakin sitten ei juuri heidän liikkeestään ostettuja ;O

Eikö noissa muka päde sitten " kansainvälinen takuu" ? ;O



Paljon matkustelleena mm. mieheni on ostanut esim. elektroniikkaa (ei tietty sama asia kuin rattaat ;) ), ja saanut kansainvälisen takuun ostamilleen tuotteille, joten ei ole ollut ongelmaa :)



Nyt asumme tovin Ruotsissa, ja mieleni tekisi ostaa täältä rattaat, joita Suomessa ei myydä.

Mietinkin, että kuinkakohan paikkansa pitävä tuo väite on, ettei varaosia saa Suomesta.

Voitko valaista, mistä olet moista kuullut/lukenut?



Tieto auttaisi päätöstäni, hankkisinko täältä mieleiseni rattaat vai en ;)

Etukäteen tiedosta kiitollisena,



Muumimamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti suomalaiset liikkeet ja maahantuojat pyrkivät tällä suojaamaan omaa asemaansa.



Jos kaikki alkavat tilaamaan ulkomailta tuotteet, oli ala sitten mikä tahansa, suomalaiset liikkeet eivät ole enää kannattavia. Niistä tulee varaosaliikkeitä ja korjaamoja. Tällainen toiminta ei tietenkään voi olla tuottavaa ja näiden liikkeiden palvelut loppuvat aikanaan ja ainoa mahdollisuus on tilata tuotetta näkemättä se verkkokaupasta.



Suomi on väestöltään pieni ja kustannustasoltaan korkea maa. Ymmärrän varsin hyvin oman toimeni kautta, että tässä tapauksessa saksalaiset verkkokaupat ostavat nuo eniten esilläolleet merkit suoraan saksalaiselta valmistuttajalta. Suomalainen vähittäiskauppa käytännössä ostaa ne aina suomalaiselta maahantuojalta, joka vastaa Suomessa tuotteeen turvallisuudesta, käyttöohjeista, suomenkielisistä esitteistä ja varaosavarastojen ylläpidosta määrättyyn rajaan saakka sekä korjaustöistä ja niiden vaatimasta käden- ja tietotaidosta.



Suomalainen kustannus- ja hintarakenne ajaa jo nyt usealla alalla vähittäiskaupan suojaamaan omaa toimintaansa.



Verkkokauppojen on helppoa poimia rusinat pullasta, koska niillä ei ole samanlaisia kuluja ja velvoitteita, kuin suomalaisilla yrityksillä.



Uskonpa että tämäntapainen palvelustakieltäytyminen tulee yleistymään joka alalla, koska jonkun on maksettava kulut ja verkkokauppojen tapaiset ilmaismatkustajat saatava maksamaan osansa kuluista. Nythän suomalaisissa kamerakaupoissa käydään pyytämässä esittelyt, opastukset ja vertailut ja sitten tilataan tuote verkkokaupasta. Nykyään kamerakaupat eivät edes voi myydä filmejä kameroihin kuten ennen. Jotain täytyy tehdä ja siitä johtuu varmaankin tuo korjauksista kieltäytyminen.



Tämäntapaista yhteishenkeä alkaa löytyä jo muiltakin kuin lastenvaunukaupan alalta.



Tavallisten asiakkaiden kannalta asia on tietenkin hankala, mutta valinnan vapaushan on aina ostajalla. Samoin myyjät voivat päättää mitä palveluja ja kenelle he haluavat antaa. Jos ostaminen on nykyään kansainvälistä ja rajat ylittävää, miksei sitten ole oikein että joutuu lähettämään tuotteen korjattavaksi myös oman maan rajojen ulkopuolelle ja kärsimään edullisemman hinnan vuoksi jotain haittojakin.



Oman koulutukseni ja työkokemukseni kautta ymmärrän tilanteen varsin hyvin ja pidän sitä jopa hyvänä.



Vierailija
10/16 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin rattaat saksasta, yllämainitusta kidsroom.de -kaupasta. Yksi nivel hajosi, kun kaasin rattaita ja yhtenä korjausvaihtoehtona oli se, että kauppa lähettää minulle varaosan ja minä käyn täällä alan liikkeessä kiinnityttämässä sen paikalleen. Kahdesta kyseistä merkkiä myyvästä liikkeestä tiedustelin asiaa ja molemmissa luvattiin kiinnitys suorittaa, varsin kohtuulliseen hintaan vieläpä. Kidsroom olisi korvannut minulle nämä huoltokulut. Päädyin kuitenkin lähettämään rattaat takaisin ja ottamaan tilalle toiset, sillä tämä oli minulle helpompi vaihtoehto. (Ei tarvinnut lähteä viemään rattaita kehä kolmosen varrelle) Lähetti haki rattaat kotiovelta ja noin kuukauden kuluttua sain sitten nämä uudet tilaamani. Palautuksesta ei tullut minulle kuluja.



Takuukorjauksia suomalaisen liikkeen ei tietenkään tarvitse tehdä, sillä takuusta vastaa aina myyjäliike. (ellei kyseessä ole aiemmassakin viestissä mainittu kansainvälinen takuu, jota tapaa paljon elektroniikassa - varmaankin osaksi sen takia, että lentokentillä myydään paljon elektroniikkaa)



Uskoisin kyllä, että vaikka jotkut lastentarvikeliikkeet pyrkisivät vapaata kilpailua EU:n alueella rajoittamaan, markkinatalous pitää huolen siitä, että sellainenkin liike löytyy, joka korjaustoimenpiteitä täällä suorittaa. Harva yrittäjä kuitenkaan sanoo ei jos on kauppaa (= rahaa) tarjolla - tulipa se sitten tavaran myynnistä tai huoltopalveluista. Täytyy toivoa, että vapaa kilpailu laskee myös Suomessa lastentarvikkeiden hintoja jollain aikavälillä. Tämä olisi parempi keino suomalaisille kaupoille vähentää tilaamista nettikaupoista kuin palvelusta kieltäytyminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vähän tämä on asian vierestä, mutta tilasin itse Pingpongista Hartan Skater S -rattaat, eli kolmipyöräiset kääntyvällä etupyörällä. Rattaat on ollu käytössä nyt 3 kuukautta ja etupyörä kääntyy todella huonosti. Ajelen yleensä lukitulla etupyörällä, koska muuten ratas viettää jompaan kuumpaan suuntaan tai sitten etupyörä jumittuu kokonaan sivuasentoon eikä liiku mihinkään eli esim. kaupassa liikkuessa ollaan jatkuvasti jumissa.



Olen tosi pettynyt tähän toimintoon, joka ei mielestäni edes uutena toiminut ihan moitteettomasti, paremmin kuitenkin kuin nyt.



Nyt en ole vielä saanut aikaiseksi valittaa asiasta, joten ehkä kyseessä on jokin vika, joka voidaan korjata - en tiedä. Nyt vaan jos pääsisin uudestaan valitsemaan, niin en Hartaneita ostaisi. Muuten olen kyllä tyytyväinen rattaisiin, joten jos tämä ratasjuttu on korjattavissa niin sitten voisin suositella.



Ja Pingpongista toimitus sujui hienosti, ei mitään valittamista.



Vierailija
12/16 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro sitten meille kuinka kävi, niin saadaan lisää kokemuksia näistä takuujutuista ja saksalaisista nettikaupoista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vain tuntuu, että vapaa kilpailu ei aina laske hintoja, vaan tappaa yrityksiä. Jos suomalainen yritys voisi kilpailuttaa vapaasti EU:ssa kotimaansa (alv%, palkan sivukulut, väestö=asiakasmäärän,

lapsiperheiden ostovoiman, rahoitusmahdollisuudet jne.), tuo ajatuksesi toimisi.



Vapaa kilpailu on vienyt Suomesta jo satoja tuhansia työpaikkoja ja loppua ei ole näkyvissä. Koska kulut eivät täällä jousta, eivät hinnatkaan voi joustaa alaspäin, koska lasten syntyvyys eli kysyntä ei kasva, vaikka hinnat joustaisivatkin. Elintarvikealalla tilanne on aivan erilainen, koska jokainen Suomen kansalainen iästä ja asemasta riippumattta syö ruokaa. Jos vaikapa nyt kyseessä oleva lastentarvikeala olisi hyvin tuottava, olisivat kansainväliset ketjut ja

keskusliikkeet (Kesko, Sok) jo kilvan laittaneet lastentarvikeosastoja ökypalatseihinsa. Näinhän ei ole ja syystä.





Vierailija
14/16 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myydään rattaita, turvaistuimia, syöttötuoleja, lasten sänkyjä, kestovaippoja, ratastarvikkeita yms muuta pikkutavaraa. Luonnollisesti valikoima on suppeampi kuin erikoismyymälässä.



Viimeksi Kannelmäen Prismassa käydessäni ostin emma-merkkisiä ratastarvikkeita. (ja taisivat olla halvempia kuin vastaavat Lastentarvikkeessa, ainakin sai bonusta:))



Eli kyllä ketjujen hypermarketeissa on lastentarvikeosastot.







Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita tuttejakin marketeissa, mutta tuskin olet nähnyt ihan oikeasti Prismassa tai Cittarissa hyvää valikoimaa lastenvaunuja, turvaistuimia, sänkyjä, hoitopöytiä ym. tuotteita, joita pidetään yleisesti lastantarvikeliikkeiden valikoimissa. Olen minäkin nähnyt meidän kylän kaupassa yhdet valmiiksi rikkinäiset Emman matkikset

ja kaksi Baby Björnin pottaa pölyisinä. Siinäpä lastentarvikeosasto.



Itselleni lastenvaunut ostettiin aikanaan huonekaluliikkeestä, jotka silloin myivät vaunuja aivan yleisesti kuulemma. Ovat lopettaneet juuri tuon kannattamattomuden vuoksi. Onni, ettei huonekaluja vielä myydä verkkokauppojen kautta. Loppuisivat nuo huonekaluliikkeetkin kohta.



Sitten olisi kiva tilailla sohvia ja kirjahyllyjä kotiin nähtäväksi 14 p palautusoikeudella saksalaisesta verkkokaupasta kuvien perusteella. Toimisi varmaan hyvin. kun niitä kasailtaisiin olohuoneessa kaiket päivät vain nähtäväksi Olisi myös tosi ekologista, kun autot ja tavarat kulkisivat näytekuormissa edestakaisin - Visio.



Näkemyksesi ei tuonut tähän asiaan mitään, joka muuttaisi tilannetta.

Vierailija
16/16 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä miten laskit ton hinnanalennuksen? Mekin olemme suunnitelleet Hartanin tilaamista Saksasta, mutta kaikkine tarvikkeineen säästö Suomen hintoihin näyttäisi jäävän noin 100 ¿. Eli mitä varusteita teillä tuli mukana?