Lukujärjestyksessä kaikki tunnit X!
2.lk oppilailla ei ole kunnon lukkaria, vaan joka tunnin kohdalla on X! Mitä ihmettä? Ennen aineet oli listattu. Onko tämä nykyään tapana, vai onko opettaja saamaton?
Kommentit (15)
Noin se oli jo omina kouluaikoinani liki 30 vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:06"]Sen kerron opettajille, että poikalasten vanhemmat ovat aina tietämättömiä mitä koulussa on tehty tai tullaan tekemään. Pojat ei kerro mitään päivästä. Että näillä mennään.
[/quote]
Samanlaisia ne tytötkin on.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:54"]
vai onko opettaja saamaton?
[/quote]
:D noniin, siitä lähdetään, että ope ei vaan ole jaksanut nakutella aineiden lyhenteitä siihen taulukkoon? kiitsa.
joku muu voisi lähtökohtaisesti ajatella, että valinta on tehty pedagogisin perustein. Itsekin teen niin. joskus tehdään lähes koko päivä jotain projektia, joskus samalla tunnilla on äikkämäisesti kirjoitusta harjoitellen ympäristötiedon aineita ja välissä kun pienet ei jaksa keskittyä, lauletaan yhdessä kertotaululaulu.
liikunnat merkkaan, jotta varusteet olisi mukana ja muiden opejen pitämät tunnit ovat myös tietyillä paikoillaan.
[/quote]
Ok, asialle on järkevä syy. Helpompi vaan valvoa läksyjä kotona, jos tietää mitä on ollut koulussa.
-AP
[/quote]
Tuo on varmasti totta. Itse olen pienten kanssa sopinut aika yksiselitteisen läksysysteemin noista joustavista päiväohjelmista huolimatta. Jos on ongelmia noissa läksyhommissa, varmaan kannattaa open kanssa sopia tarkemmat käytänteet (ennen lukuvuoden tokavikaa päivää :)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:54"]
vai onko opettaja saamaton?
[/quote]
:D noniin, siitä lähdetään, että ope ei vaan ole jaksanut nakutella aineiden lyhenteitä siihen taulukkoon? kiitsa.
joku muu voisi lähtökohtaisesti ajatella, että valinta on tehty pedagogisin perustein. Itsekin teen niin. joskus tehdään lähes koko päivä jotain projektia, joskus samalla tunnilla on äikkämäisesti kirjoitusta harjoitellen ympäristötiedon aineita ja välissä kun pienet ei jaksa keskittyä, lauletaan yhdessä kertotaululaulu.
liikunnat merkkaan, jotta varusteet olisi mukana ja muiden opejen pitämät tunnit ovat myös tietyillä paikoillaan.
[/quote]
Ok, asialle on järkevä syy. Helpompi vaan valvoa läksyjä kotona, jos tietää mitä on ollut koulussa.
-AP
[/quote]
Tuo on varmasti totta. Itse olen pienten kanssa sopinut aika yksiselitteisen läksysysteemin noista joustavista päiväohjelmista huolimatta. Jos on ongelmia noissa läksyhommissa, varmaan kannattaa open kanssa sopia tarkemmat käytänteet (ennen lukuvuoden tokavikaa päivää :)
[/quote]
No ei ole ongelmia läksyhommissa, lähinnä kävi vaan ihmetyttämään yleisesti tuo meno. Kokeetkin tulee kaksi kertaa vuodessa kotiin allekirjoitettavaksi. Ei siis ole mitään tietoa miten alkuvuoden koe meni (jos menee huonosti niin varmaan on syytä kerrata asioita) ennen viimeistä viikkoa. Joo, olen tietoinen että on viimeinen viikko menossa, muuttuisiko asia mitenkään vaikka olisi ensimmäinen päivä? Tuskin.
-AP
Nyt vasta huomasit, kun koulu loppuu ylihuomenna?
Tokihan huomasin heti alussa, on sitten normaalikäytäntö muuallakin?
-AP
Vähän myöhäistä kyllä valittaa. Sitä paitsi tämä viimeinen viikko on muutenkin X :)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:54"]
vai onko opettaja saamaton?
[/quote]
:D noniin, siitä lähdetään, että ope ei vaan ole jaksanut nakutella aineiden lyhenteitä siihen taulukkoon? kiitsa.
joku muu voisi lähtökohtaisesti ajatella, että valinta on tehty pedagogisin perustein. Itsekin teen niin. joskus tehdään lähes koko päivä jotain projektia, joskus samalla tunnilla on äikkämäisesti kirjoitusta harjoitellen ympäristötiedon aineita ja välissä kun pienet ei jaksa keskittyä, lauletaan yhdessä kertotaululaulu.
liikunnat merkkaan, jotta varusteet olisi mukana ja muiden opejen pitämät tunnit ovat myös tietyillä paikoillaan.
Meillä ainakin. Opiskeltiin opetussuunnitelman mukainen määrä kaikkia aineita, mutta sillä tahdilla mikä luokalle tuntui parhaalta kullakin hetkellä, eikä siis ollut kiinteää lukkaria.
Mutta joo, ainakin 1-2 lk oli aineet ihan rändom järjestyksessä mutta alkamis ja loppumis kellonajat oli samat.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:54"]
vai onko opettaja saamaton?
[/quote]
:D noniin, siitä lähdetään, että ope ei vaan ole jaksanut nakutella aineiden lyhenteitä siihen taulukkoon? kiitsa.
joku muu voisi lähtökohtaisesti ajatella, että valinta on tehty pedagogisin perustein. Itsekin teen niin. joskus tehdään lähes koko päivä jotain projektia, joskus samalla tunnilla on äikkämäisesti kirjoitusta harjoitellen ympäristötiedon aineita ja välissä kun pienet ei jaksa keskittyä, lauletaan yhdessä kertotaululaulu.
liikunnat merkkaan, jotta varusteet olisi mukana ja muiden opejen pitämät tunnit ovat myös tietyillä paikoillaan.
[/quote]
Ok, asialle on järkevä syy. Helpompi vaan valvoa läksyjä kotona, jos tietää mitä on ollut koulussa.
-AP
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:54"]
vai onko opettaja saamaton?
[/quote]
:D noniin, siitä lähdetään, että ope ei vaan ole jaksanut nakutella aineiden lyhenteitä siihen taulukkoon? kiitsa.
joku muu voisi lähtökohtaisesti ajatella, että valinta on tehty pedagogisin perustein. Itsekin teen niin. joskus tehdään lähes koko päivä jotain projektia, joskus samalla tunnilla on äikkämäisesti kirjoitusta harjoitellen ympäristötiedon aineita ja välissä kun pienet ei jaksa keskittyä, lauletaan yhdessä kertotaululaulu.
liikunnat merkkaan, jotta varusteet olisi mukana ja muiden opejen pitämät tunnit ovat myös tietyillä paikoillaan.
[/quote]
Ok, asialle on järkevä syy. Helpompi vaan valvoa läksyjä kotona, jos tietää mitä on ollut koulussa.
-AP
[/quote]
Tuo on varmasti totta. Itse olen pienten kanssa sopinut aika yksiselitteisen läksysysteemin noista joustavista päiväohjelmista huolimatta. Jos on ongelmia noissa läksyhommissa, varmaan kannattaa open kanssa sopia tarkemmat käytänteet (ennen lukuvuoden tokavikaa päivää :)
[/quote]
No ei ole ongelmia läksyhommissa, lähinnä kävi vaan ihmetyttämään yleisesti tuo meno. Kokeetkin tulee kaksi kertaa vuodessa kotiin allekirjoitettavaksi. Ei siis ole mitään tietoa miten alkuvuoden koe meni (jos menee huonosti niin varmaan on syytä kerrata asioita) ennen viimeistä viikkoa. Joo, olen tietoinen että on viimeinen viikko menossa, muuttuisiko asia mitenkään vaikka olisi ensimmäinen päivä? Tuskin.
-AP
[/quote]
... mutta ne kokeetkaan ei varmaan menneet kuitenkaan huonosti, kun ei ne läksytkään? kunhan varmuuden vuoksi noita murehdit? Voisiko olla, että ope olisi sitten ollut kotio yhteydessä, jos sellaiseen olisi ollut tarvetta, vähän niinkuin jos ne läksyt olisivat aiheuttaneet ongelmaa, niistä olisi tarkemmin sovittu?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:12"]
Noin se oli jo omina kouluaikoinani liki 30 vuotta sitten.
[/quote]
Niin oli mullakin ekalla ja tokalla n. 30 vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:06"]
Sen kerron opettajille, että poikalasten vanhemmat ovat aina tietämättömiä mitä koulussa on tehty tai tullaan tekemään. Pojat ei kerro mitään päivästä. Että näillä mennään.
[/quote]
POJAT ON POIKIA!
Sen kerron opettajille, että poikalasten vanhemmat ovat aina tietämättömiä mitä koulussa on tehty tai tullaan tekemään. Pojat ei kerro mitään päivästä. Että näillä mennään.