KOTILOT eli kolmatta odottavat ***kesäkuu09***
Kommentit (37)
Kävin siis tänän alkuraskauden ultrassa. Sain hyvin ristiriitaista tietoa ja olokin on nyt hyvin ristiriitainen! Gyne ei nähnyt kohdussa paljoakaan mitään, joku pieni musta möykky siellä oli, mutta ei kyennyt erittelemään ruskuaispussia, saatikka sydämensykettä tms lainkaan. Sanoi, että alkio on hyvin pieni, max rv 5 kokoinen....:(
Minun laskujen mukaan rv pitäisi olla siis jo 6-7, vaikka tarkalleen en tiedäkään, kierukan poiston jälkeen kun ei menkkoja ehtinyt tulla. Raskausoireet tunsin silti jo kesäkuun alussa...gyne sanoi, että on voinut olla ovisoireita..tiedä sitten. Kohdun seinämä oli kuitenkin paksuuntunut, joka viittaisi raskauteen. Toisaalta mulla on oireet hyvin minimaaliset enää. On siis voinut mennä kesken jo jokunen aika sitten. Varmuudella tietää vasta viikon päästä kontrollissa!! Otettiin myös hcg-verikoe, josko se kertoisi jotain vähän enemmän.
Kurjaa lähteä nyt matkalle maanantaina, kun ei tiedä yhtään, onko sisällä elämää vai ei!!
Siitä sitten enemmän, kun tiedän jotain...;(
Kovasti tarriksia mukaan kaikille, minäkin yritän ajatella positiivisesti.
ihmetys78 ja edelleen rv?
Huomenta,
Yöuni tökkii ajoittain ja nyt taas sellainen kerta, että heräsin vessaan ja juomaan kolmen aikaan ja kun en saanut siinä enää unta, nousin koneelle lueskelemaan ja kirjottelemaan. Kohta kello 5 ja hiljaista on, muutamia linnun ääniä lukuunottamatta. :)
Oma olo muuten aika hyvä nykyään. Hb on noussut rautakuurin avulla ja pahin väsymys hellittänyt. Masu painaa kyllä melkoisesti ja pakko on makoilla ja nostaa jalkoja ylös aina välillä päivän mittaan. Parhaiten päivä menee, kun saan nukkua pienet, vaikka puolenkaan tunnin päikkärit iltapäivällä. Sitten jaksaa iltahommat paremmin.
Helteistä en hevillä valita. Onhan se välillä kuuma, mutta sisällä kuitenkin viileämpi ja ulkona pihallakin olen pysytellyt enimmäkseen varjossa, jossa hyvä olla. Mieluummin tällaista kuin sadetta ja kylmää. Turvotusta on tainnut vähän tulla kuumien säiden myötä. Sormukset on tiukemmalla ja jalatkin näyttävät vähän pötkylöiltä. Tasaisesti paksuuntunut olen vähän joka puolelta. :) Plus sitten valtava maha. Painoakin tullut jo 15 kiloa lisää, että johan tuo tuntuu!
Taitaa olla pienen varhaisaamiaisen aika. Jos sitten vielä uni tulisi. Mukavia kesäkuun viimeisiä päiviä!
Nurmeliini 30+3
Täällä mukana myös.
Ihanaa kuulla monilta jo loppuvaiheessa olevilta, että kaikki on mennyt hyvin.
Meillä tytöt on 5v7kk ja 3v9kk. Ikäeroa on 1v10kk. yhdyn kyllä siihen, että ensimmäinen vuosi oli rankka. Meillä ei ollut ainuttakaan sukulaista mailla ei halmeilla. Nyt tytöt ovat parhaat kaverukset ja tekemistä riittää.
Lapsille kerrottiin tulevasta vauvasta juhannuksena ja kyllähän nuo innoissaan ovat. Toivoa täytyy että kaikki menee hyvin.
Minsku rv 9 + 5
Pikaisesti tulin kertomaan että saimme pienen pojan lauantaina 27.6. klo 13:42. Painoa prinssillä oli vain 2690g ja pituutta 48,5cm eli todella pieni ja laiha poika. Syntyi rv 38+6
Lyhyesti: Torstaina meni lapsivesi kotona ja heti sairaalaan. Käynnistettiin lauantaina aamulla, synnytyksen kesto 4h 12min josta 2 min ponnistusvaihe.
mp73 ja Sissi 3vrk
Paljon, paljon onnea mp73 ja pieni prinssi!
Lämmin onnentoivotus pienen pojan syntymän johdosta! Piiiitkä ja haastavakin odotus on vihdoin palkittu sillä ihanimmalla lahjalla!
Perässä tullaan, päivä ja viikko kerrallaan. Viime viikolla ultrassa rv 8+2 näkyi sydämen syke. Ensi viikolla uudestaan. Toiveita on..
vuma rv 9+0
Oikein paljon onnea pikkuisen syntymän johdosta ja kaikkea hyvää alkutaipaleelle uuden perheenjäsenen kanssa!
Nyt vasta pääsin rekkautumaan (piti hieman muuttaa nikkiä että onnistuin) ja kirjoittamaan joten MYÖHÄSTYNEET mutta sitäkin isommat ONNITTELUT mp3:lle pienen prinssin johdosta!! Tulehan jossain välissä kertomaan, miten vauvelin kanssa sujuu kotona :)
Terk. manna rv29+1
Olenkin tuolla joulukuisissa jo kirjoitellut. Kolmatta siis odotetaan ja laskettu aika on 19.12. aikomuksena synnyttää Naikkarilla. Ikäeroista on tässä pinossa ollut puhetta, joten pistetään tässä sitten ne pohjat: meille tulee (toivottavasti kaikki menee hyvin) kolme lasta 2,5 vuoden sisään:)
Tämä kolmas oli aikamoinen yllätys ja siis rumasti sanottuna vahinko, joka sai alkunsa vaikka söin pillereitä, imetin ja kuukautisia ei ollut. Kaksi ensimmäistä oli suunniteltu tällä pienellä ikäerolla, kolmaskin oli toiveissa, joskus parin vuoden päästä, tämä vauva vaan päätti toisin... Alkukankeudesta selviydyttyäni odotan jo innolla meidän vikaa vauvaa ja sisustussuunitelmiakin on tehty, kun lähes kaikki menee uusiksi yllärin mukana. Myös kaikki äitiys- ja vauvantarvikkeet olin ehtinyt myydä:)
Tällä hetkellä kotona vilistävät 2v poika ja 9kk tyttö, aikaa raskauden ihmettelyyn ei paljon ole jäänyt, onneksi hyvin helposti on mennyt, kuten kaikki raskaudet mulla. Alun paoinvoinnista kun pääsee ainoa jatkuva vaiva on huimaus, kun verenpaine laskee aina 90/50 tienoille odottaessa:/
Nyt on maha pullahtanut vähän esiin, viikkoja on 17 tasan tänään,
rouvaii
Ihmetys78 - Voi ei, toivottavasti olette saaneet parempia uutisia. :/
mp-73 - Onnittelut poikavauvasta!!! :)
Tsemppia loppusuoralla sinnitteleville, nimba ja muut!
rouvaii1 - Apua miten pienet ikaerot..!!! Mutta pari vuotta on rankkaa, sittenhan se helpottaa, ja sitten on lapset tehty - ellei tule lisaa yllareita. ;) Meille toinen raskaus oli yllatys, mutta nain jalkeenpain se ei olisi voinut paljon parempaan saumaan osuakaan. Olitpa nopea, kun jo vauvatarvikkeetkin ehdit myyda! Mutta mikas on shoppailua mukavampaa..
Taalla voidaan aika paksusti, ja melko hyvin nyt kun toinen kolmannes on lahtenyt kayntiin. Ja nyt tuntuu etta viikot vilistavat vauhdilla, toisin kuin ihan alussa. Kohta siintaa jo puolivali, iik! Liikkeita saisi tuntua jo, epailen vahvasti etta istukka on edessa, vai mika muu voisi mattaa..? Parina viime paivana olen ollut tuntevinani jotain muutaman kerran (nekin sivuilla, ei edessa), mutta 100% varmuutta ei vielakaan.
Larubia rv 16+6
Sitä myötä kun meillä jäi tarpeettomaksi pistin kaiken eteenpäin vaunuja myöten:) Äitiysvaatteet myin jo aiemmin... Ei tosiaan tähän uskottu! Käytettyjä vaunuja katselen parhaillaan, meillä kun on vain phil and tedsit näillä aiemmilla touhutaaperoilla käytössä...
Rouvaii, huomenna jo 19 tasan
Eli meille syntyi 18.7. aamusella pikku ukkeli, mitat 3570 g ja 51 cm. Omaksi ja muidenkin yllätykseksi tuli sitten kahden tytön jatkoksi tuo ihanainen poika, tänään 1 vkoa. Minä oikeasti olen ajatellut aina, että on jotenkin mun puolen suvun "ominaisuus", ettei poikavauvoja nyt vain tule -mulla on itsellä mm. kaksi siskoa. Eli olin sitten väärässä, taitaa se sittenkin olla 50-50 sattumaa, kumpi sieltä tulla putkahtaa :-)
Synnytys oli nopeahko ts. illalla meni vedet 20.45, heppuli syntyi seuraavana aamuna klo 6.35. Käytiin vesien mentyä näyttäytymässä synnärillä, sitten takaisin kotiin, kun kaikki oli ok ja supistusten yllyttyä, menimme takaisin klo 4 aamulla. Puudutusta pyysin vähän ennen tuota puolta seiskaa, mutta loppu menikin sitten niin, ettei sitä ehtinyt saada. Ei ollut edes kauhian paha homma, johtuen ehkä siitä, että aavistelin ponnistusvaiheen menevän nopeasti, kun aikaisemminkin olleet vain 5 min ja 2 min. Nyt oli 4 min. Mutta en minä kyllä ihan joka päivä viitsisi "synnytellä" ja taisi olla muutoinkin viimonen kerta, meidän perhe lienee nyt tässä.
Ja hyvin on muutoinkin nyt tää viikko mennyt, kotiinkin päästiin jo alle 1,5 vrk:n iässä. Kyllä se näemmä on kerta kerralta helpompaa...
Varsin pirteänä ja onnellisena nimba ja ukko 1 vkoa
Hienoa kuulla etta synnytyskin meni niin hyvin ja suhteellisen helposti! Ja saitte mukavan yllatyksen. :) Ihanaa loppukesaa pikkuprinssin johdolla!!!
ainakin pitäisi olla:) Kyproksella alkoi kuvotus ja jumalaton väsymys, olin jo silloin varma, että salamatkustaja on mukana ja tiukasti. Kotiin tultua asia varmistui sitten ultrassa. Olen nyt siis jotakuinkin 10 viikolla raskaana ja massu alkaa jo hiukan pullottaa! Pahaa oloa on jatkunut edelleen, mutta nyt alkaa sekin hiukan jo hellittää. Painoa on kertynyt loman aikana turhankin paljon, 2-3 kiloa:( Nyt pitääottaa itseä niskasta kiinni tuon syömisen kanssa.
Muuten kaikki siis ok! Onnea vauvansa saaneille ja zemppiä muille masun kasvatuksessa!
ihmetys ja rv:t vielä hiukan epätarkkoja ( varmistuu vasta 10.8 np-ultrassa)
täällä mennään viikolla 26+5, huomenna ois terkkarilla sok.rasitus. ens viikon torstaina on neuvola aika! vauvakin potkii kivasti vaikka se istukka tuossa edessä onkin, on jo pikkusella kovat voimat!
Meillä ikäerot on kaikilla se kaks vuotta, tällä vielä vähän pidempi. Eka tyttö täyttää nyt just 4 vuotta, toinen tytsy parin viikon päästä 2 vuotta ja nyt la on lokakuun lopussa!
äitiys pakkausta ootan tulevaksi... muistaako joku et miten kauan meni siitä ku hakemus oli viety kelaan?
vielä on lomaa pari päivää ja sit viikonloppuna töihin ja sitten siitä puoltoist kuukautta ja äippälomalle :)
ihanaa kesää kaikille!
nallemakarooni
Onnea uusille vauvoille!!! Itse alkaa mietityttämään tää kolmas synnytys, onko se jälleen kerran pidempi kun edellinen, vai meneekö se kenties nopeammin? Ja säästynkö tehottomilta, kipeiltä supistuksista?
Sok. rasituksessa en oo käyny, otin pikarasituksen ja arvo oli 5,5, eli hyvä. Sairaalapöpö on pysyny poissa, mut jälleen kerran sf-mitta jätättää. Auki oon 1 cm ja kanava lyhentynyt 1-1,5 cm. Kipeitä supistuksia tulee melkein päivittäin, mut vähemmän nyt kun oon saikulla. Menkkamaista jomotustakin on päivittäin. Noh, oon yrittäny levätä joka päivä pari tuntia päivällä, se vähän auttaa. Keskiviikkona meen takasin lääkäriin pyytämään lisää saikkua, viimeks sain vaan viikon (ihan kun selkäkipu ja supparit häviäis mihinkään kohti loppuraskautta).
Voikaa hyvin =)
Zoya 31+2
Tämäkin pino on aktivoitunut uusien (ja mp3:n) myötä. Hienoa!
Minulla myös täällä loppusuora (onneksi) häämöttää eli viikkoja 36+1. Raskaus on mennyt ok, mutta itse olen sairastellut sen verran, että ilman mahaakin olisi kiva ollut sairastaa... Ihan flunssia, yskää, lääkäreillä juoksemista (keuhkopolin asiakkaaksikin pääsin, vaikkei mulla ole mitään tuommoisia ennen ollut) ollut huhtikuun alusta. Edelleen kortisonia menee inhalaationa. Ei onneksi tarvinnut tabletteja ruveta syömään. Oikeastaan nyt on kyllä kieltämättä parasta aikaa raskaudesta, vaikka maha jo painaa -ihan siksi, kun on kerrankin energisempi olo (uskomatonta...).
Ikäeroista oli puhetta. Meillä on elokuussa 5,5 v. tuleva tyttö ja 3 v. 7 kk vanha toinen neiti (juu, ei tiedetä kolmosen merkkia, mutta eiköhän tuo tyttö ole ;-) ) eli heillä ikäeroa 1 v. 8 kk. Ja oli rankkaa, vaikka meilläkin apujoukkoja on lähistöllä ihan riittämiin. Mutta silti. Ehkä osittain syynä oli myös se, että lähdin töihin kun kuopus oli 9 kk ja mies jäi kotiin ja imetin vielä, niin se nyt vain oli rankkaa ja sillä hyvä. En siis ihan välttämättä lähde suosittelemaan alle 2 vuoden ikäeroa, mutta toisaalta taas tytöt ovat nyt parhaita kavereita, että kaikella on puolensa! Nyt voisi sanoa, että suosittelen pientä ikäeroa. Pitää vain selvitä siitä ekasta vauvavuodesta näemmä ja tosi lyhyt aikahan vuosi oikeasti on!
Nyt aion nauttia kotona olosta vähintään 1,5 vuotta lapsen syntymän jälkeen, sitten mies taas saa jäädä kotiin (ollut kotona molempien tyttöjenkin kanssa).