Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut läheinen :/

Vierailija
04.06.2009 |

Tiedän ettei tälle kukaan mitään voi, mutta haluan nyt keventää omaa sydäntäni.

Ahdistaa niin tämän läheisen masennus. Minä olen perheenjäsenenä jonkinlaisen tukihenkilö ja siksi kaataa kaiken p:n mun niskaani. Enää en jaksaisi, olen raskaana ja kurkkuani myöten täynnä läheiseni puheluita.

Masennuksen kourissa saattaa sanoa mitä hyvänsä. On sanonut vihaavansa minua ja toivovansa minun olevan kuollut. Soittaa usein työaikana, jolloin en voi hänen kanssaan puhua. Tästä loukkaantuu, eikä ymmärrä vaikka kuinka selittäisi, että nyt on huono hetki.

Olin aamupäivän asiakkaalla ja hän soitti jälleen. Pyysi lainaamaan rahaa ja sanoin ok, mutta nyt on huono hetki. Kysyi vielä kuinka vauva voi, vastasin että hyvin kai. Siihen totesi, että ei siitä vauvasta voi mitään hyvää odottaa kun äitinsä äksyilee raskausaikana koko ajan. :-( Eilen juteltiin hetken aikaa ihan ok, sitten alkoi itkeä ja sanoi että kaikkien olisi parempi ilman häntä ja hänen niin tekisi mieli lähteä täältä.

Voi itku. Taas vaihteeksi surettaa. En saisi stressata, koska edellisessä raskaudessa supistukset ja myöhemmin synnytys käynnistyi stressin takia aiemmin.

Vaikea vaan omalta perheenjäseneltä kieltää yhteydenpito. Hän on kaikesta huolimatta rakas, joskin raskas. Hyvinä päivinä hän on ok.

Hänellä vaihdettiin kk sitten masennuslääkitys ja myöntää itse, että uusi lääkitys ei kai toimi niin hyvin - itkeskelee kovasti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti -TOIVOI SUN OLEVAN KUOLLUT??? Sanoi näin? Masentunut ihminen toivoo yleensä itse kuolevansa, ei muiden.

Toi kuulostaa ihen hirveeltä!!! jos mulle ois raskausaikana puhunu kukaan (mies, äiti, isä, teini tai muu perheenjäsen) noin niin olisin kyllä käskeny painua helkattiin.

(Äitini on vanha ihminen ja hän on joskus puhunut, kuinka olisi parempi vaan kuolla kuin jatkaa, mutta hänkin puhuu OMASTA kuolemisenhalustaan.)

Vierailija
2/7 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kanssa tuollainen läheinen. Ei kyllä koskaan ole sanonut vihaavansa minua. Hän oli vuosia kovin huonona, kunnes löytyi hyvä lääke. Sillä meni kohtalaisesti kymmenen vuotta, kunnes siitä alkoi tulla niin vaikeita sivuvaikutuksia, että oli lopetettava se. (Ei päässyt enää liikkeelle ja vapisi kuin horkassa.)

Nyt sitten on ollut kokeilussa monen monta lääkettä jo muutaman vuoden. Aika hankalaa on ollut. Välillä hän on ollut sairaalassa (vanhusten osastolla) , jossa on tehty näitä lääkekokeiluja.

Hommaa läheisesi sairaalaan, jotta kokeilevat siellä lääkityksi'

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on käytännössäkin hankala katkaista häneen yhteys, koska olen huolissani hänen valvonnassaan olevasta toisesta perheenjäsenestä. (en viitsi tarkentaa enempää, koska täällä on tuttujakin)

Enimmäkseen hän puhuu omasta itsarista. En usko että koskaan sitä toteuttaisi, mutta puhuu siitä ja luulen että hän lähinnä hakee nyt huomiota. Sitä että me läheiset huolestumme hänestä. Olemmekin huolissamme, mutta auttaminen on juuri nyt hyvin hankalaa, koska masennus on noin syvää, että saa kaiken niskoilleen kun yrittää häntä tukea.

-ap

Siis oikeesti -TOIVOI SUN OLEVAN KUOLLUT??? Sanoi näin? Masentunut ihminen toivoo yleensä itse kuolevansa, ei muiden.

Toi kuulostaa ihen hirveeltä!!! jos mulle ois raskausaikana puhunu kukaan (mies, äiti, isä, teini tai muu perheenjäsen) noin niin olisin kyllä käskeny painua helkattiin.

(Äitini on vanha ihminen ja hän on joskus puhunut, kuinka olisi parempi vaan kuolla kuin jatkaa, mutta hänkin puhuu OMASTA kuolemisenhalustaan.)

Vierailija
4/7 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

susta tulee ihana äiti vauvallesi!!! hyvää odotusta kaikesta huolimatta :)

t. siis oikeesti

Vierailija
5/7 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

susta tulee ihana äiti vauvallesi!!! hyvää odotusta kaikesta huolimatta :)

t. siis oikeesti

Vierailija
6/7 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuo mitä kerrot ei viittaa ainakaan pelkästään masennukseen, vaan taustalla on jokin muukin mielenterveydenhäiriö. Toivottovasti hän on psykiatrien hoidossa. Sinuna jättäisin asiakastapaamisen aikana vastaamatta kaikkiin yksityispuheluihin. Stemppiä sinulle!

Vierailija
7/7 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelin on pidettävä valitettavasti joskus päällä työpuheluiden vuoksi. Minun on oltava esimieheni ja muiden asiakkaiden tavoitettavissa. En toki aina pidä asiakkaalla ollessa kännykkää päällä, mutta joissain tilanteissa se vaan on oltava. Esim jos kysyn neuvoa kollegalta ja odottelen hänen soittoaan takaisin tms.

Läheiseni taas soittaa niin monta kertaa, että hänelle vastataan. Jättää vastaajaan viestin joka kerta myös. Saattaa soittaa 6krt yhteen pötköön, jos en vastaa ja sitten parin tunnin päästä uudelleen 6krt jne. Niin että kun kerran jätin kännykän kotiin, enkä viitsinyt lähteä sitä erikseen hakemaan oli puheluita tullut päivän aikana häneltä yksistään n 20kpl.

-ap

Jotenkin tuo mitä kerrot ei viittaa ainakaan pelkästään masennukseen, vaan taustalla on jokin muukin mielenterveydenhäiriö. Toivottovasti hän on psykiatrien hoidossa. Sinuna jättäisin asiakastapaamisen aikana vastaamatta kaikkiin yksityispuheluihin. Stemppiä sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan