Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia teidän 3-vuotiaat on?

Vierailija
04.06.2009 |

Miten puhuvat? Mitä leikkivät? Kuinka monen palan palapelejä tekevät? Osaavatko polkea jo pyörää?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu selvästi, kaikki kirjaimet puheessa mukana. Puhe tosi monipuolista.

Laulaa paljon ja nuotilleen. Oppii laulut todella helposti.

Palapelejä ei kauheesti oo innostunu tekemään, mutta osaa tehdä 20-30 palan pelin.

Nyt on piirroksiin alkanu tulemaan pääjalka ihmiset ja "vähän tarinaa" tässä tyttö istuu jne..

Rakastaa muovailla, piirtää, leikkiä playmobileilla, koti/roolileikit on huippuja, legoilla rakentaminen jne..

Oppi viime viikonloppuna ajamaan pyörällä ilman apurattaita, nyt lähtee jo ajamaan ihan itse ja viilettää aika hienosti.

Halu apurattaiden poistoon tuli tytöltä iteltään. 16" ajaa vielä apurattaiden kanssa, mutta eipä nuo rattaat paljoa kosketa tietä ku eilen käytiin lenkillä.

Pysähtyy ennen suojateitä ja odottaa minua ku tulen rattaiden kanssa perästä.

Pihalle uskallan päästää yksikseen hetkeksi (niin et puen vauvan ja itteni), voin luottaa ettei lähde tielle yksin.

Isosiskon kanssa leikkii vähän pidemmän aikaa joskus omallapihalla kahden.

Omakotialue, rauhallinen seutu.

Pukee itse, riisuu itse. Tosi omatoiminen. Hoitaa pissa ja kakkahommat itsenäisesti, myös yöllä. Joskus (kuten tänään) leikin tiimellyksessä saattaa tulla pissavahinko ku ei malta keskeyttä leikkiä ja mennä vessaan.

Tempperamenttia ja luonnetta löytyy vaikka muille jakaa:) Puhelias, sosiaalinen ja vilkas tyttö.

On oppinut kaiken tosi aikasin, juoksi jo 9kk iässä.. et vauhtia on riittäny.

Vierailija
22/27 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu selvästi, kaikki kirjaimet puheessa mukana. Puhe tosi monipuolista. Laulaa paljon ja nuotilleen. Oppii laulut todella helposti. Palapelejä ei kauheesti oo innostunu tekemään, mutta osaa tehdä 20-30 palan pelin. Nyt on piirroksiin alkanu tulemaan pääjalka ihmiset ja "vähän tarinaa" tässä tyttö istuu jne.. Rakastaa muovailla, piirtää, leikkiä playmobileilla, koti/roolileikit on huippuja, legoilla rakentaminen jne.. Oppi viime viikonloppuna ajamaan pyörällä ilman apurattaita, nyt lähtee jo ajamaan ihan itse ja viilettää aika hienosti. Halu apurattaiden poistoon tuli tytöltä iteltään. 16" ajaa vielä apurattaiden kanssa, mutta eipä nuo rattaat paljoa kosketa tietä ku eilen käytiin lenkillä. Pysähtyy ennen suojateitä ja odottaa minua ku tulen rattaiden kanssa perästä. Pihalle uskallan päästää yksikseen hetkeksi (niin et puen vauvan ja itteni), voin luottaa ettei lähde tielle yksin. Isosiskon kanssa leikkii vähän pidemmän aikaa joskus omallapihalla kahden. Omakotialue, rauhallinen seutu. Pukee itse, riisuu itse. Tosi omatoiminen. Hoitaa pissa ja kakkahommat itsenäisesti, myös yöllä. Joskus (kuten tänään) leikin tiimellyksessä saattaa tulla pissavahinko ku ei malta keskeyttä leikkiä ja mennä vessaan. Tempperamenttia ja luonnetta löytyy vaikka muille jakaa:) Puhelias, sosiaalinen ja vilkas tyttö. On oppinut kaiken tosi aikasin, juoksi jo 9kk iässä.. et vauhtia on riittäny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa tehdä kuperkeikan, keinussa ottaa vauhtia ite(viimekesästä jo) laskea kahteenkymmeneen, aakkoset tulee kaikki, tunnistaa kirjaimia ja numeroita.

Luullaan aina vanhemmaksi mitä on jopa 5-vuotiaaksi.Tästä myös haittaa, sillä joskus saa sitten niitä huonojaki katseita ku uhmakohtaus iskee esim. kaupassa..

Noin iso tyttö jne.. On kaiken lisäksi pitkä tyttö.

Vierailija
24/27 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa pyöräillä (apupyörillä), laskee 1-20, tunnistaa muutaman kirjaimen, ei juuri numeroita. Puhuu hyvin ja selkeästi, laaja sanavarasto. Laulaa puhtaasti ja muistaa älyttömän paljon lauluja. Tunnistaa radiosta pianon, kitaran, viulun, trumpetin ;) (Eli tosikiinnostunut musiikista) Palapelejä tekee 40-50-palaisia, mutta nyt ei ole ollut kovin kiinnostunut.

Ei keinu hyvin, ei osaa oikein ottaa itse vauhtia. Istuu mieluummin vauvakeinussa. Heittää ja potkii palloa, harjoittelee ottamaan koppia.

Älyttömän vauhdikas ja melko vaikea temperamentti. Päivät ovat vauhdikkaita, illalla nukahdetaan kaikki ihan uupuneina.. ;)

Vierailija
25/27 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes hetkeksi, vaikka mikä einstein olisi.

Mun 3 v 4kk tyttö osaa ajaa fillarilla appareilla, piirtää pääjalkaisia, osaa värit ja piirtää pääjalkaisia hiuksilla ja pinneillä. Osaa laskea suomeksi ja arabiaksi(kotona kaksi kieltä) kymmeneen. Voitelee leivän itse. Osaa palapelejä jos huvittaa, pukee ja riisuu jos sille päälle sattuu. R-kirjain ei tule, vaan eipä ole kiirettä.

Puhuu ja laulaa koko ajan, joskus tekis mieli laittaa teippi suuhun...

Vierailija
26/27 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastaa kuunnella satuja, mitä pitempi sen parempi. Putkella jaksais istua kuuntelemassa vaikka 2tuntia jos lukea jaksettais.

Osaa suurimman osa kirjoista ulkoa "fuskata" ei voi.. Jos yrität sivuja hyppiä, neiti kyllä muistaa viimeistään kirjan loputtua et hei tuota kohtaa ei muuten luettu..

Ja hiukset on hulvattoman kiharat, aivan tajuton pakkaus. Tätä mieltä on kaikki lapsen nähneet, hyvässä ja pahassa;)

Vierailija
27/27 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

R puuttuu puheesta (joskus sorahtaa lähelle), ei piirrä muuta kuin suttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi