Millä pädet?
Vanhalla vauvalla oli aiheesta pitkä ketju, jossa vastaajat olivat tunnustaneet pätevänsä mm.
- älyllään
- sosiaalisuudellaan
- varakkuudellaan
- komealla miehellä
- älykkäillä lapsilla
- empaattisuudellaan
- avarakatseisuudellaan
- tehokkuudellaan
Aloitetaan uusi.
Kommentit (49)
Olen miettinyt, etta mun kohdalla pateminen taitaa olla huonon itsetunnon paikkailua ja hyvaksynnan hakemista.
Omassa elinpiirissani en pade millaan, ei ole tarvetta ja en halua korostaa omia hyvia asioita muiden kustannuksella. Sen sijaan Suomen suuntaan paden vaikka milla: elan varsin mukavasti kansainvalisissa piireissa, tutuntutuista loytyy valtion paamiehia ja maailmanluokan julkkiksia, oma mies on huippualykas ja paallikko useammassa maassa, meilla on onnellinen avioliitto ja perhe-elama.
Mua kiusattiin koko kouluaika ja itsetunto oli nollassa. Jotenkin hykerryttaa, kuinka pohjalta olen noussut ja parjannyt elamssa, samaan aikaan kun kiusaajat viettavat koyhaa, kouluttamatonta lahioelamaa Suomessa.
No joo, keskenkasvusista tama on.
Jos siis sillä termillä haetaan jotain sellaista ominaisuutta josta on itse ylpeä ja jonka näyttämisestä myös muille saa iloa.
Samalla logiikalla "päden" myös lasteni hyvillä pöytätavoilla. Olen aina ylpeydestä soikeana kun ne ovat kyläpaikoissa esimerkillisiä ruokavieraita.
pullista tulee pehmeitä ja hyvän makuisia
Sisustussilmällä, reippaudella ja urheilullisuudella. Hoikkuudella. Tehokkuudella. Päden siis ihan itselläni, en lapsilla tai miehellä ;)
nuori ja kaunis äiti:) jaksan aina kuunnella lasta ja leikkiä.. en väsy helposti.
korjailen pakonomaisesti muiden kirjoitusvirheitä.
Ehkä se on pientä pätemistä, "ei tuota noin ja tohon piste, muista, apua, yhdyssana, haloohei!"
Päden aina Trivial Pursuitissa.
Meillä on lähes aina siistiä, puhdasta ja kiiltävää.
Olen siivousfriikki ja saan jotain kiksejä siitä, kun ihmiset ottavat jo ovella askeleen taaksepäin, etteivät likaisi meidän lattioita.
energisyydelläni,
kauniilla tyttärilläni
Vanhalla vauvalla oli aiheesta pitkä ketju, jossa vastaajat olivat tunnustaneet pätevänsä mm. - älyllään - sosiaalisuudellaan - varakkuudellaan - komealla miehellä - älykkäillä lapsilla - empaattisuudellaan - avarakatseisuudellaan - tehokkuudellaan Aloitetaan uusi.
en päde millään, miksi ihmeessä...? ja joo vielä vähemmän en ymmärrä, en kun pitää jollain muulla päteä kuin "omilla" saavutuksilla, esim. miehellä ja sen tuloilla jne... YÖKS, onko oma elämä niin tylsää, huonoa, köyhää että toisella ihmisellä pitää päteä, tai kodilla, talolla.. on joo katellista porukkaa..
olen selvinnyt tasapainoisena ja järkevänä, vaikka elämäni ens. 24v olivat täynnä katastrofeja (nyt olen 44v). Ja kykenen auttamaan muita ongelmien kanssa painiskelevia - olen hyvä kuuntelija ja osaan hyödyntää oman elämäni opetuksia muidenkin auttamiseen.
joka ei häädä niitä pois... kuten mm virikelasten äidit..
Ulkonäölläni ja kalliilla autolla (joka ei edes ole minun ostama mutta kukaan ei sitä tiedä.. paitsi tietysti henkilö joka sen osti)..
ruoanlaitto, leipominen. Kuulostaa vanhanaikaiselta, tavalliselta ja yksinkertaiselta. Samoin siisti siisti koti menee samaan kategoriaan. Vanhojen mummojen touhuja nostaa häntäänsä em seikoilla.
-ulkonäölläni
-kauniisti sisustetulla kodillani
-joskus koulutuksellani
-kolmella ihanalla lapsellani
Tänään oli oman miehen lisäksi viisi muuta miestä syömässä. Eilen samoin. On täytynyt vähän suurentaa kattilan kokoa normaalista.
Noiden lisäksi päden myös mieheni ammatilla, koulutuksella ja tuloilla.
Ulkonäölläni ja kalliilla autolla (joka ei edes ole minun ostama mutta kukaan ei sitä tiedä.. paitsi tietysti henkilö joka sen osti)..
Lisäksi kaunilla tyttärelläni, ja fiksulla pojallani. Hyvin tienaavalla miehellenäni (joka osti sen auton) ja ihanilla isovanhemmilla.
tyytyväinen siitä, että olen todellakin poikkeuksellisen älykäs ja nokkela. Enkä siis edes vähän, vaan IHAN OIKEASTI ja mitatusti. :DDDDDDDD
Minulla ei ole edes autoa. Kääk.