Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustavastaisuudesta kysymys

Vierailija
03.06.2009 |

Vähän ihmettelen tuota Keskusta-vastaisuutta

eikö se ole hyvä että suomalaista maataloutta tuetaan edes jonkin verran? Kaikki ovat kuitenkin käsi ojossa vaatimassa puhdasta suomalaista ruokaa, mutta sitten syljetään kuitenkin niiden päälle, jotka sitä puhdasta suomalaista ruokaa tuottavat.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI olisi omaa maataloutta? Tai olisi korkeintaan minimaalisesti? Ei tietääkseni mikään.

Vierailija
2/19 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta moni muu asia on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät joka päivä Puhdasta Suomalaista Ruokaa? Miten ne yleensä pysyy hengissä niillä ulkomaalaisilla sapukoilla?

Kyllä se on niin, että ihan yhtä puhtaasti tai likaisesti sitä ruokaa tuotetaan koko Euroopassa. Ja koska nyt eletään eurooppalaisen sisämarkkinan aikaa, ei "kotimaisuus" ole mikään hyve näinä päivinä. Siellä tehdään, missä halvemmalla onnistuu, niinhän se on muussakin teollisuudessa.

Ja keskustasta sen verran, että kaikenmaailman pekkarointi ja yön-yli-nukkuminen on vanhanaikaista politikointia ja keskustan arvot eivät ole tätä päivää. Vanhojen pappojen ja mummujen puolue.

Vierailija
4/19 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin suuntaapa katseesi viljelijöistä kauppoihin. Viljelijä saa tuotteesta alle 40% hinnasta TUKINEEN. Eli se on kauppa, joka vetää välistä.

Sitä paitsi, kotimainen on ekologisempaa, kun ei tarvitse tuoda tuoretavaraa ulkomailta.

Vierailija
5/19 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

just talvella oli juttua siitä, että kotimainen EI ole aina kaikkein ekologisin. Esim. jos on kyse kasvihuonetomaateista talvella niin vähemmän luonnonvaroja kuluttaa lennättää tomaatteja esim. Espanjasta kuni kasvattaa niitä kasvihuoneessa Suomessa. Kaikkein ekologisita on tietysti välttää tomaattien syömistä talvella, mutta tämä nyt vain ihan esimerkkinä ettei ympäristöasiat ole niin yksioikoisia kuin voisi luulla.

Sitä paitsi, kotimainen on ekologisempaa, kun ei tarvitse tuoda tuoretavaraa ulkomailta.

Vierailija
6/19 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan maanviljelijät. Ja kaikki maanviljelijät eivät suinkaan ole kepulaisia.

Vierailija
7/19 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Keskusta-puolue edes yrittää pitää maanviljelijöiden puolia, mikään muu puolue ei sitä tee. Jos tekee niin kerrotko?

Vierailija
8/19 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein ekologisita on tietysti välttää tomaattien syömistä talvella, mutta tämä nyt vain ihan esimerkkinä ettei ympäristöasiat ole niin yksioikoisia kuin voisi luulla.

Mutta meillä on aina ollut se linja, että talvella ei syödä esim. tomaatteja, just tuon takia, että niiden kuljettaminen on täysin epäekologista ja suomalaiseen ei ole varaa.

Vierailija
9/19 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan kepua vaikkapa siksi miten suhtautuvat luonnonsuojeluasioihin. Kuten vaikkapa eräs nimeltämainitsematon ministeri verkkokalastuskieltoon Saimaalla norppien suojelemiseksi...

Vierailija
10/19 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisen maatalouden puolta (kunhan nyt sitoutuvat esimerkiksi niihin toimiin joita Itämeren puhdistamiseksi on esitetty ja muuhun ilmastonmuutoksen vastaiseen toimintaan, minkä pitäisi olla kaiken maataloustuen ehtona), mutta et kai nyt tosissasi esitä, että minun pitäisi suvaitsevaiseen, akateemiseen ja kaupunkilaiseen pätkätyöprekariaattiin kuuluvana alkaa äänestää sikatilallisten edun mukaisesti?

On tässä nimittäin omiakin asioita ajettavana.

Vierailija
11/19 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

intressi vaan se, että se on liian oikealla, mielikuvissani ainakin siellä ollaan vanhoillisia, kulisseissa kähmitään paljon (siis poliittisesti, nykyjohto myös tissejä) ja ne ei edusta minua.

Vierailija
12/19 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin suuntaapa katseesi viljelijöistä kauppoihin. Viljelijä saa tuotteesta alle 40% hinnasta TUKINEEN. Eli se on kauppa, joka vetää välistä.

Vierailija
13/19 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kai nyt tosissasi esitä, että minun pitäisi suvaitsevaiseen, akateemiseen ja kaupunkilaiseen pätkätyöprekariaattiin kuuluvana alkaa äänestää sikatilallisten edun mukaisesti? On tässä nimittäin omiakin asioita ajettavana.

Kuvittelet tän Suomen olevan niin suuri maa, että tänne mahtuu jotain eri ryhmittymiä. Mutta ihan samoja me kaikki ollaan, jos ulkoa päin katsotaan. Eikä sen sikatilallisen intressit ole niin kaukana omistasi kuin luulet.

Ja itsekin olen suvaitsevainen, akateeminen, kaupunkilainen pätkätyöläinen, mutta silti äänestän sikatilallisen edun puolesta. Tosin minulla se päätös on helppo - olenhan noiden edellisten lisäksi itse myös se sikatilallinen!

Vierailija
14/19 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se juuri pari viikkoa sitten ollut lehdessä, että Suomessa se kaupan osuus ruuan hinnasta on Euroopan korkein.

Vierailija
15/19 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kai nyt tosissasi esitä, että minun pitäisi suvaitsevaiseen, akateemiseen ja kaupunkilaiseen pätkätyöprekariaattiin kuuluvana alkaa äänestää sikatilallisten edun mukaisesti? On tässä nimittäin omiakin asioita ajettavana.

Kuvittelet tän Suomen olevan niin suuri maa, että tänne mahtuu jotain eri ryhmittymiä. Mutta ihan samoja me kaikki ollaan, jos ulkoa päin katsotaan. Eikä sen sikatilallisen intressit ole niin kaukana omistasi kuin luulet.

Kyllä ne itse asiassa ovat.

Ongelmana on vielä se, että vaikka minä kantaisin huolta sikatilallisesta, hän ei taatusti aja sitä minun asiaani, jos ääneni saisi.

Vierailija
16/19 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta monet muut asiat: esimerkiksi kyvyttömyys pienentää vesistöjen ravinnekuormistusta, ympäristötukien vastikkeettomuus, Pallaksen rakentaminen, Kollajan ja Vuotoksen altaiden ajaminen, samalla ydinvoimamyönteisyys ja täälläkin mainittu verkkokalastuksen kieltäminen Saimaalla.

Maatalousministerimmehän pari vuotta sitten jopa vertasi ympäristötukien muuttamista vastikkeelliseksi diktatuuriin! Niin vähän esim. Saaristomeren rehevöitymisellä on merkittävälle keskustaministerille väliä.

Plus monet keskustapoliitikot äänestävät hyvin konservatiivisesti esim. homojen oikeuksia ja hedelmöityshoitoja koskevissa kysymyksissä.

Siinäpä syitä, mikä keskustassa mättää täältä päin katsottuna!

Vierailija
17/19 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä jos Suomessa säilyisi sen verran maataloutta, että olisimme peruselintarvikkeiden tuotannnon suhteen suunnilleen omavaraisia.

Vaan nämä maataloustukiaisten puolustajat (valtaosa kepuja) yrittävät tehdä Suomesta maataloustuotteiden viejän. Siinä ei ole mitään järkeä.

18/19 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepuhan on de facto maajussien puolue, mutta se on laajentanut yhteiskunnallista osaamistaan myös kaikkeen muuhunkin inhimilliseen toimintaan. Tässä kohtaa tulee ristiriita kun pitäisi esittää arvoliberaalia ja kannattajat on kaikista umpimielisimpiä patrioottiheterokristittyjä.

Euroopan Parlamentissä Kepu on nimenomaan liberaaliryhmässä, tosin luulen että tämä johtuu vain siitä että siellä ei ole fundamentalistiryhmää!

Vierailija
19/19 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ympäristötukia ilmaiseksi saa. Kyllä niiden saaminen edellyttää suojavyöhykkeitä, torjunta-aineiden vuorottelua ja rajoitusten noudattamista, pohjavesialueiden erityismääräysten noudattamista, jne miljoona asiaa. Ja näitä valvotaan tarkastuksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän