No arvoisa av-raati? Onko ok, ottaa omat eväät huvipuistoon?(ov)
Kyseessä siis teini, joka saanut kausikortin huvipuistoon.
a) Äidin mielestä joka kerralla ei voi syödä huvipuistoruokailua eli siis ranskalaisia, hamppareita, nugetteja, pizzaa tms. koska ensimmäkin se on epäterveellistä ja toiseksi se maksaa.
b) Äidin mielestä joka kerralla ei myöskään voi ostaa karkkia, poppareita, hattaraa, limsaa jne. samoista yllä olevista syistä johtuen.
Olenko siis omituinen ja niuho nipo, jos laitan teinilleni omat eväät huvipuistoon mukaan?
Kommentit (11)
jotka se saa käyttää kuten tahtoo...
Esim viime kesänä Legolandissa yli puolilla ihmisistä oli omat eväät mukana. Menivät picnikille ja ja nauttivat samalla huvipuistoelämästä. Teinille tietysti roskaruoka kuuluu huvipuistovierailuun ja näin voi ollakin jos siellä käy kerran kesässä, mutta jos käyntejä on useita viikossa niin herkut Ei kuulu pakettiin, nauttikoon vempaimista.
Joko laittaa omat rahansa huvipuistoruokiin, tai sitten syö kiltisti eväitä jotka äiti maksaa.
Tarjoa rahantienaamiseen lisäkotitöitä (vaikka ruohonleikkuuta, mattojenpesua, auton vahausta, kellarin siivoamista, saunan pesua).
Huvipuistoissa on kyllä penkki-pöytäryhmiä joissa voi vapaasti syödä omia eväitä. Ravintoloiden sisätilat ovat maksavia asiakkaita varten, mutta sieltä voi ostaa eväät mukaan ja mennä ulos syömään.
jotka se saa käyttää kuten tahtoo...
Saa kuukausirahan 20e. Huvipuistohinnoilla tuskin riittää kovin moneen käyntikertaan...
ap
Samaa mieltä kyllä olen, ettei ne hampparit ja popparit ole ihan päivättäistä ruokaa kesälläkään. Mutta, en mä kyllä teinille eväitäkään alkaisi pakata.
Saisi syödä kotona ruuan ja rahaa antaisin vaikka viikoksi tietyn summan, käyttäisi sitten miten haluaa - vaikka niihin herkkuihin :)
Esim viime kesänä Legolandissa yli puolilla ihmisistä oli omat eväät mukana. Menivät picnikille ja ja nauttivat samalla huvipuistoelämästä. Teinille tietysti roskaruoka kuuluu huvipuistovierailuun ja näin voi ollakin jos siellä käy kerran kesässä, mutta jos käyntejä on useita viikossa niin herkut Ei kuulu pakettiin, nauttikoon vempaimista.
Kerran kesässä käydessä ei terveysfriikki äitikään nipota ruuasta tai sen laadusta mutta nyt kun käydään monta kertaa viikossa, niin mun mielestä ei silloin enää voi joka kerralla vetää hampurilaisateriaa ja 300g:n karkkipussia...
ap
niin ehdottomasti eväät mukaan, eihän tuossa ole mitään muuta vaihtoehtoa
Samaa mieltä kyllä olen, ettei ne hampparit ja popparit ole ihan päivättäistä ruokaa kesälläkään. Mutta, en mä kyllä teinille eväitäkään alkaisi pakata.
Saisi syödä kotona ruuan ja rahaa antaisin vaikka viikoksi tietyn summan, käyttäisi sitten miten haluaa - vaikka niihin herkkuihin :)
Että riippuu toki siitä seurasta, jonka kanssa teini puistossa on. Jos heilläkin on eväät, niin toki sitten mukaan. Mutta jos muut käyvät syömässä niitä hamppareita, niin onhan se tosi tylsää yhden popsia omia eväitä.
Anna se 20 euroa ja käyttää sitten miten haluaa, jos menee ekalla huvipuistokäynnillä niin sittenpä ei ole mitä käyttää enää jatkossa!
Minkä ikäisestä teinistä on kyse?
Ja siksi jäin tätä miettimään, koska mun mielestä kausikorttilainen ei voi joka kerta mässäillä karkilla ja ranskalaisilla. Rahaa varmasti voitaisiin siihenkin antaa mutta enempi siinä painaa ne terveydelliset syyt.
Mutta sitten juuri tämä meidän teinin kaveri saa syödä ihan mitä tahansa. Ja sen kyllä huomaa :(! Eikä todellakaan millään pahalla mutta en mä halua, että meidän teinille joudutaan uusimaan kesän jälkeen vaatteet vain siksi, että ne ei enää mahdu päälle! Ei tietty myöskään ole kivaa leimautua kaverin vanhempien silmissä "natsiksi", joka pilaa kaveriporukan huvipuistoreissut sillä, että kyttää oman lapsensa ruokavaliota ja lykkää sille evääksi omenaa, porkkanaa ja Elovena-keksiä...
ap
puhutaanko tässä nyt jostain 12-13-vuotiaasta kun ei omia rahojakaan ole...? En alle 15v nimittäin muutenkaan yksin huvipuistoon laskis ja siksi oletin että on kyse vähän vanhemmasta teinistä...
Tosin se huvipuistosyöminen saattaa olla ihan yhtä tärkeää kuin se laitteissa liehuminenkin...