Puutarhaihmisiä paikalla?
Osaisitteko auttaa, mikä köynnöskukka sopii todella paahteiselle takapihalle jonne aurinko paistaa aamusta iltaan? Ostin kukkalaatikon + kehikon, mikä kukka kestäisi hyvin? Kiitos vastausksista.
Kommentit (9)
Minulle kyllä on opetettu, että mustasilmäsusanna viihtyy auringossa, muttei paahteisessa paikassa. Hiukan "vaikea" köynnös mielestäni, no riippuu tietty paikasta ja hoitajasta, mutta vaatii TASAISEN kosteuden, siis muista ap kastella, ei liikaa eikä liian vähän :) Tosi paahteiselle paikalle laittasin köynnösruusuja.
Ai sulla olikin laatikko. Ehkä sitten voit kokeilla totakin. Ruusuille olisi paljon parempi, jos voisit istuttaa ne maahan.
meillä viihtynyt erinomaisesti paahteessa ja auringossa. Luulen kyllä, että olisi kanssa parempi istuttaa maahan. Tuo laatikko on vähän rajoittava tekijä.
paahteiselle paikalle ruusupapuja. Pussissa lupailtiin, että viihtyvät auringonpaisteessa. Saa nyt sitten nähdä miten käy. ennenkin olen niitä kasvattanut, mutta en noin aurinkoisessa paikassa.
Kelloköynnös rakastaa aurinkoa, samoin elämänlanka. Ja koristekurpitsa se vasta rakastaakin aurinkoa - ja kastelua. Kastelua voit helpottaa kattamalla mullan koristekivillä, niin ei kuivu niin äkkiä. Monivuotista viiniköynnöstäkin voisi kokeilla - kunhan sen istuttaa maahan.
kukkii komeasti ja monta kertaa kesässä, niitä on aivan ihanaia , erilaisia. Ja kasvaa hyvin, mulla on ollut 3 v ja pari metriä korkeutta (tarttee siis kehikon, jota vasten kasvaa)
Ostin taimia (en siis kasvattanut siemenistä).
Ne kasvoivat hurjasti ja täyttivät koko kehikon. Siinä oli paljon erivärisiä kukkia ja tosi näyttävä.
Puutarhan täti suositteli mustasilmäsusannaa, ja tätä ostin. Toivottavasti kasvaa hyvin.