Millainen ihminen ei juurikaan pidä vanhuksista?
Kommentit (6)
ainakin minun tapauksessani...tykkään nähdä ihmisissä tapahtuvan kehitystä ja oppimista! Siksi olenkin töissä lasten parissa. Opiskeluaikaan harjoittelujakso kotipalvelussa oli yhtä tuskaa, mun mielestä vanhat ihmiset haiseekin pahalle, en voi sille mitään. Vanhainkodissa vierailukin on inhottavaa ko. syystä. Samasta syystä en viihtynyt kovin hyvin työssä vammaisten parissakaan. Pienissä lapsissa on tarmoa ja tulevaisuuden toivoa, eivätkä he "junnaa paikallaan"
toiset ovat ihania tyyppejä, toiset ihan kamalia!
joka yleistää ihmisiä ikäluokan, tai vaikka rodun perusteella, ja sanoo, ettei pidä jostain porukasta siksi, että jotkut yksilöt ovat tietynlaisia.
Kai se tavallaan on noin, ei kuitenkaan ihan voi yleistää. Itse olen vanhustyössä (olen ollut vanhainkodissa, tällä hetkellä kotihoidossa). Minua taas ei vieraat lapset juurikaan kiinnosta. Oma on ihana, sisarustenkin kivoja, mutta en tunne mitään halua ottaa ihan vierasta vauvaa syliin. Päiväkodissa en työharjoittelussa viihtynyt oikeastaan ollenkaan parin ekan päivän jälkeen.
Vanhukset on usein hitaita ja monet jaarittelee ummet ja lammet eikä oikein pääse asiaan.