Voiko lapsivedet mennä huomaamatta?
esim kun käy pissalla.
Kommentit (6)
Varmaan sitä voi tihkua vähitellenkin, mutta silloinhan synnytyskään ei ole vielä käynnissä. Mulla on hulahtanut molemmilta lapsilta vedet kerralla - sitä on siis ollut useampi litra.
mutta olin kylläkin silloin käynnistettävänä ja oli sellainen sairaalan megakokonen "side" päällä. tunsin että jotain lorahti mutten yhtään osannut yhdistää ennen kuin hoitaja koitti sen testitikun kanssa että oli lapsivettä.
kun meni lapsivesi niin ei sitä paljon tullut, en sitten tiedä oliko valunut pikku hiljaa ja loput tulis sit yhtäkkiä.
Pieni napsaus mahasta kuului ja lorahti housuun, vähemmän reilusti entä pissan määrä.
Mutta luulis että sen tosiaan huomaa kun vedet menee.
sitä on niin paljon ja tulee täysin hallitsematta.
vettä voi kyllä tihkua ennen synnytystä pieniä määriä mutta ei ne tule kokonaisuudessaan pois sillä tavoin vaan lopulta isommissa erissä..
Olin sairaalassa, oli ajeltu alapäätä, laitettu suolihuuhde ja piti mennä vessaan. samalla suihkutella. tämä vastaanotossa tms.
vasta salissa tunnin päästä huomattiin että veet menny, mitään muuta ei keksitty kuin että menneet silloin vessassa vaikka kukaan ei huomannu. eikä kyllä tihkunu ennenku pöydällä lisää. ja sairaalaan tullessa vedet oli tallella vielä.
edellisestä ei muuta haittaa kuin se että lapsen sydänääniä seurattiin hieman tarkemmin ja hengitystiet imettiin tyhjiksi ennenkuin koko lapsi edes syntyi ettei parkaise ja vedä henkeen. veden väristä kun ei ollut tietoa.
Ensinnäkään se lapsiveden tulo ei lopu sitä läikkyy ja holisee ihan siihen lapsen syntymään asti, ja sitä ei voi pidättää kuten pissaa.
Ja määrätkin ovat sellaisia, että harva niin paljoa pissaa.