Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rapakuntoinen aloittaa juoksuharrastuksen

Vierailija
03.06.2009 |

ns. intervalliharjoituksina. Aluksi 15 minuutin pätkissä, välillä kävelyä ja välillä juoksua, siitä pikkuhiljaa juoksun osuutta ja kokonaisaikaa lisäten. Viikossa lenkkeilykertoja 3-4. Ylipainoa juoksijalla on noin 10kg. Kuinka kauan menee, että alkaa kropassa näkyä? Mitä muuttaisit tästä suunnitelmasta?

Lisänä tietysti on oikea ruokavalio ja mahdolliset vatsalihasliikkeet (käytännössä tuo juoksu kuitenkin ainut liikuntamuoto).

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko menee että kunto paranee?

Vierailija
2/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja parin kuukauden kuluttua kunto on jo parempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäisin tohon vielä yhden pidemmän ja reippaan kävelylenkin.

Onhan sulla hyvät vermeet?

Vierailija
4/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ekan lenkin jälkeen tulee lihakset tosi kipeiksi etkä pystykään ekalla viikolla tekemään 3-4 lenkkiä.

Vierailija
5/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ekan lenkin jälkeen tulee lihakset tosi kipeiksi etkä pystykään ekalla viikolla tekemään 3-4 lenkkiä.

ja lenkin jälkeen myös. Kuka juoksee venyttelemättä.....??

Vierailija
6/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kolme 15min juoksulenkkiä vaikka ma ke ja pe ja sit pidempi kävelylenkki (45min) vaikka puolison kanssa lauantaina.

Vierailija
7/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka venytteliskin.

Vierailija
8/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka venytteliskin.

itse aloitin täysin rapakuntoisena juoksun. Olen juossut alusta lähtien 5 kertaa viikossa 5 kilometriä kerralla. Ei ole tullut jalat eikä lihakset kipeäksi. Kunnon venyttelyt ennen ja jälkeen.

Vierailija
9/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tulee jalat aluksi kipeiksi.

Vierailija
10/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään markettilenkkareitä.

Kyllä venyttely auttaa vaikka ei oliskaan koskaan aikasemmin lenkkeilyt...ei tule jalat kipeäksi jos on kunnon lenkkarit ja venyttelee paikkoja.

Vierailija
11/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tulee jalat aluksi kipeiksi.

En ole koskaan aikasemmin juossut/lenkkeillyt kun tänä keväänä.

Vierailija
12/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengät auta lihassärkyyn mikä MULLE ainakin tulee pohkeisiin ja reisiin. Mut mulla kyllä onkin jalat aika jumissa jatkuvasti.

Vierailija
13/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulle ehkä tulee, mutta ei kaikille muille.

Vierailija
14/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka venytteliskin.

itse aloitin täysin rapakuntoisena juoksun. Olen juossut alusta lähtien 5 kertaa viikossa 5 kilometriä kerralla. Ei ole tullut jalat eikä lihakset kipeäksi. Kunnon venyttelyt ennen ja jälkeen.

jos olet tollasella ohjelmalla aloittanut!

Mulla on kunnon vaimennetut lenkkarit ja alussa tulin kyllä kipeäksi (sillai mukavalla tavalla) kun juoksun myötä löytyi ihan uusia lihaksia ;)

Vierailija
15/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis juoksen venyttelemättä, en jaksa, ei huvita, se on tylsää ;)

Ei ole vielä jalat kipeytyneet, juossut olen pitkään ja viikossa tulee 4-5 lenkkiä, puolimaraton kerran vuodessa.

Vierailija
16/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olin täysin nollakuntoinen. Olen elämässäni juossut lenkkeilymielessä enkä harrasta mitään muutakaan urheilua säännöllisesti. En ole käynnyt aerobicissä vuoteen, joten se urheilusta.

Vierailija
17/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olin täysin nollakuntoinen. Olen elämässäni juossut lenkkeilymielessä enkä harrasta mitään muutakaan urheilua säännöllisesti. En ole käynnyt aerobicissä vuoteen, joten se urheilusta.

Vierailija
18/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että parissa-kolmessa viikossa jaksat juosta jo noin 3 km yhteen putkeen. Kunto lähtee nousuu melko äkkiä. Suosittelen aamulenkkejä niin ei ole tule keksittyä tekosyitä töiden jälkeen. Viikonlopuille 45 min - 1,5 h kävelylenkkejä, niin kunto nousee kohisten. Muista että aina lenkkeily ei rullaa kuin lentäen, joskus saattaa viikonkin tökkiä, silloin vaan vähän kevyempiä lenkkejä ja riittävästi täysipainoista ravintoa. Jatkuvuus ja säännöllisyys palkitsee -> Juoksijan ei tarvi käyttää kevyttuotteita.

Vierailija
19/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta lähtien 5 kilsan lenkkejä!? T-U-S-K-I-N!

Nollakuntoinen juoksee 100 metriä jonka jälkeen pysähtyy puuskuttaen..

Vierailija
20/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rapakuntoinen ja juoksen hädintuskin sähkötolppien välin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi