Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Äänestättekö puolisosi kanssa samaa ehdokasta tai samaa puoluetta?

Vierailija
02.06.2009 |

siis yleensä vaaleissa? Vai eroaako teidän "vaalikäyttäytyminen" totaalisesti?

Meillä on usein ehdokkaat samasta puolueesta ja toinen saattaa ehdottaa toiselle, että "tätä sun kannattaisi äänestää".

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta henkilövalinnat saattavat erota enemmän. Minä äänestän yleensä naista, mies todennäköisesti molempia. En aina tiedä, ketä mies äänestää.

Vierailija
2/28 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei niin kiinnostunut politiikasta, ja antaa aika usein äänensä samalle ehdokkaalle kuin minä. Ajattelee kai että olen tehnyt taustatyön, ja kun kerran minä voin äänestää tätä ko. ehdokasta, niin miksei sitten hänkin. Meillä kun on aika samanlainen arvomaailma ja muutenkin ollaan usein samaa mieltä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän keskustaa ja mies kokoomusta eli ei äänestetä myöskään samaa ehdokasta :).

Vierailija
4/28 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään kyllä yhdessä äänestämässä, mutta ei puhuta sen tarkemmin puolue- tai ehdokasvalinnoista.

Vierailija
5/28 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta molemmat valitsevat ehdokkaansa aina oikealta. Vasemmisto on korruptoitunutta ja ahnetta kööriä, joiden tarkoitusperissä on vain ja pelkästään oma etu. Oikealta löytyy niitä, jotka osaavat ajatella myös pitkällä aikavälillä yhteistä hyvää.

Vierailija
6/28 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisoni on ehdolla..

Vierailija
7/28 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä käydään kyllä aina äänestyspaikalla. sen verran saatetaan jutella, että menikö oma ehdokas läpi, tai oliko nuori/vanha tai mies/nainen.

puolueista ei olla niin fanaattisia, eikä niistä oikeastaan edes puhuta.

Vierailija
8/28 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minun ehdokkaani on vihreä ja miehelleni vihreät on liian ydinvoimakielteinen puolue.

Vierailija
9/28 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä sama (ennen eri). Luulen että eri henkilöitä kuitenkin ollaan äänestetty. Ihan hyviä vaihtoehtoja olisivat ne miehen ehdokkaatkin olleet.

Vierailija
10/28 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne koppiinhan mennään yksi kerrallaan, jotta vaalisalaisuus säilyisi. Mistä siis voisin tietää, ketä puolisoni äänestää?

Lähes kaikesta muusta puhumme, mutta emme koskaan siitä ketä henkilöä tai edes mitä puoluetta toinen on äänestänyt. Politiikasta yleensä toki puhumme keskenämme ja tiedän, että ajattelemme aika samoin asioista, mutta ehdokasvalinnoista emme puhu. Poikkeuksena presidentinvaalit, joista keskustellessa on tainnut jonkun kerran käydä selväksi ketä äänestetään, mutta sitäkään ei ole suoraan sanottu.

Sen olen kyllä sanonut puolisolleni muistakin vaaleista, että niin kauan kuin valituissa on miesenemmistö, tulen aina äänestämään naista. Sitten kun valittuja tulee yhtä paljon molemmista sukupuolista, voin äänestää ketä tahansa. Jos tulee naisenemmistö, niin äänestän varmaan miestä.

Vierailija
11/28 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kasvanut perheessä jossa vain vasemmistoa saa äänestää (jo SDP:n äänestäminen laskettiin suvun perinteiden hylkäämiseksi...) Kyllä nousi meteli ja sitten viikkojen hiljaisuus kun mies sanoi viime pressanvaaleissa äänestäneensä Niinistöä :D

Eli mies nyt yleensä kokee äänestämisen negatiivisena ja paineita tuottavana pakkopullana. Minulle taas on tärkeää äänestää edes sillä ajatuksella että saisin kompensoitua jotain täysin vastaisen puoleen saamaa ääntä. Jos mies äänestää, hän yleensä seuraa puolikorvalla minun pohdintaani ennen vaaleja ja sitten antaa äänensä samalle. Meillä on kuitenkin aika sama arvomaailma ja samat hyödyt.

Vierailija
12/28 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poliittiset mielipiteet on todella kaukana toisistaan: minä äänestän vasemmistoliittoa ja mies äärioikeistoa. Onneksi muilla elämän alueilla löytyy yhteisiä arvoja, niin suhde toimii :)!

Vierailija
13/28 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelemme kyllä politiikasta, mutta emme koskaan siitä, ketä ollaan äänestetty. Ei minua kiinnosta mieheni äänestykset. Ja itse en kerro hänelle. Voin olettaa puoleen mieheni mielipiteiden perusteella.

Vierailija
14/28 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ollaan aika eri linjoilla, tuskin koskaan ollaan äänestetty samaa henkilöä.

Vierailija
15/28 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole hajuakaan, ketä mun mies äänestää tai mitä puoluetta, eikä se mua edes kiinnosta. Eikä mies kysele multa, ketä mä äänestän.

Vierailija
16/28 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sellasta sovi edes kysyä.

Vierailija
17/28 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältämme puhumista politiikasta. Jotain omaakin tietoa pitää olla.

Vierailija
18/28 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta usein päätyy samaan. .

Vierailija
19/28 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä eri ehdokasta, tällä kertaa samaa.

Vierailija
20/28 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jota mä ehdotan. Toimii oikein hyvin:-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi