G: Äänestättekö puolisosi kanssa samaa ehdokasta tai samaa puoluetta?
siis yleensä vaaleissa? Vai eroaako teidän "vaalikäyttäytyminen" totaalisesti?
Meillä on usein ehdokkaat samasta puolueesta ja toinen saattaa ehdottaa toiselle, että "tätä sun kannattaisi äänestää".
Kommentit (28)
Mies ei niin kiinnostunut politiikasta, ja antaa aika usein äänensä samalle ehdokkaalle kuin minä. Ajattelee kai että olen tehnyt taustatyön, ja kun kerran minä voin äänestää tätä ko. ehdokasta, niin miksei sitten hänkin. Meillä kun on aika samanlainen arvomaailma ja muutenkin ollaan usein samaa mieltä asioista.
Minä äänestän keskustaa ja mies kokoomusta eli ei äänestetä myöskään samaa ehdokasta :).
Käydään kyllä yhdessä äänestämässä, mutta ei puhuta sen tarkemmin puolue- tai ehdokasvalinnoista.
mutta molemmat valitsevat ehdokkaansa aina oikealta. Vasemmisto on korruptoitunutta ja ahnetta kööriä, joiden tarkoitusperissä on vain ja pelkästään oma etu. Oikealta löytyy niitä, jotka osaavat ajatella myös pitkällä aikavälillä yhteistä hyvää.
yhdessä käydään kyllä aina äänestyspaikalla. sen verran saatetaan jutella, että menikö oma ehdokas läpi, tai oliko nuori/vanha tai mies/nainen.
puolueista ei olla niin fanaattisia, eikä niistä oikeastaan edes puhuta.
koska minun ehdokkaani on vihreä ja miehelleni vihreät on liian ydinvoimakielteinen puolue.
yleensä sama (ennen eri). Luulen että eri henkilöitä kuitenkin ollaan äänestetty. Ihan hyviä vaihtoehtoja olisivat ne miehen ehdokkaatkin olleet.
Sinne koppiinhan mennään yksi kerrallaan, jotta vaalisalaisuus säilyisi. Mistä siis voisin tietää, ketä puolisoni äänestää?
Lähes kaikesta muusta puhumme, mutta emme koskaan siitä ketä henkilöä tai edes mitä puoluetta toinen on äänestänyt. Politiikasta yleensä toki puhumme keskenämme ja tiedän, että ajattelemme aika samoin asioista, mutta ehdokasvalinnoista emme puhu. Poikkeuksena presidentinvaalit, joista keskustellessa on tainnut jonkun kerran käydä selväksi ketä äänestetään, mutta sitäkään ei ole suoraan sanottu.
Sen olen kyllä sanonut puolisolleni muistakin vaaleista, että niin kauan kuin valituissa on miesenemmistö, tulen aina äänestämään naista. Sitten kun valittuja tulee yhtä paljon molemmista sukupuolista, voin äänestää ketä tahansa. Jos tulee naisenemmistö, niin äänestän varmaan miestä.
Mies kasvanut perheessä jossa vain vasemmistoa saa äänestää (jo SDP:n äänestäminen laskettiin suvun perinteiden hylkäämiseksi...) Kyllä nousi meteli ja sitten viikkojen hiljaisuus kun mies sanoi viime pressanvaaleissa äänestäneensä Niinistöä :D
Eli mies nyt yleensä kokee äänestämisen negatiivisena ja paineita tuottavana pakkopullana. Minulle taas on tärkeää äänestää edes sillä ajatuksella että saisin kompensoitua jotain täysin vastaisen puoleen saamaa ääntä. Jos mies äänestää, hän yleensä seuraa puolikorvalla minun pohdintaani ennen vaaleja ja sitten antaa äänensä samalle. Meillä on kuitenkin aika sama arvomaailma ja samat hyödyt.
Meillä poliittiset mielipiteet on todella kaukana toisistaan: minä äänestän vasemmistoliittoa ja mies äärioikeistoa. Onneksi muilla elämän alueilla löytyy yhteisiä arvoja, niin suhde toimii :)!
Keskustelemme kyllä politiikasta, mutta emme koskaan siitä, ketä ollaan äänestetty. Ei minua kiinnosta mieheni äänestykset. Ja itse en kerro hänelle. Voin olettaa puoleen mieheni mielipiteiden perusteella.
Useimmiten ollaan aika eri linjoilla, tuskin koskaan ollaan äänestetty samaa henkilöä.
Ei mulla ole hajuakaan, ketä mun mies äänestää tai mitä puoluetta, eikä se mua edes kiinnosta. Eikä mies kysele multa, ketä mä äänestän.
Vältämme puhumista politiikasta. Jotain omaakin tietoa pitää olla.
yleensä eri ehdokasta, tällä kertaa samaa.
Jota mä ehdotan. Toimii oikein hyvin:-)
mutta henkilövalinnat saattavat erota enemmän. Minä äänestän yleensä naista, mies todennäköisesti molempia. En aina tiedä, ketä mies äänestää.