Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksoslasten alusvaatteet

Vierailija
02.06.2009 |

Ihan järjettömän sairaalta vaikuttava otsikko, tiedän. Mutta kiinnostaa tietää, että jos samaa sukupuolta ja samassa tahdissa kasvavilla kaksosilla on käytössään yhteiset vaatteet, niin onko pikkuhousut kuitenkin hlökohtaiset? Jos ei, niin missä vaiheessa aletaan eritellä omat?

Suuret on ajatukset tässäkin päässä...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kaksosia, vaan kolme ihan peräkanaa syntynyttä tyttöä. Kaikki kolme osaavat pukea itse, haluavat pukea itse, ovat melkein samankokoisia, saavat usein vaatteita lahjaksi ja samanlaisia tai -tyylisiä. Kukaan ei pysty pitämään meillä lukua, kenellä on jalassa kenellekin alunperin ostetut/annetut pikkarit. Me kuitenkin pesemme pikkarit aina päivän käytön jälkeen, joten kai se on aivan sama kenen pyllyä ne puhtaina seuraavana päivänä koristavat?

Vierailija
2/11 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on samanlaisia.

Ihmettelee täällä toinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa mene pyykkiin, kun ovat jo henkilökohtaisesti käytettyjä...sen jälkeen kai se ja sama:=)

Vierailija
4/11 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton mä halusinki tietää, että kun alushousuja pidetään kuitenkin yleisesti aika hlökohtaisina, niin ovatko ne sitä myös pienillä saman perheen lapsilla. Ja vastaukset osoittavat tähän mennessä, että ei.

Meillä kun on tyttö ja poika, niin ei ole tarvinnut miettiä...

Vierailija
5/11 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjä molemmat. Nyt kun mietin niin eiköhän meidän alusvaatteet(kin) olleet suloisesti sekaisin jonnekin murrosikään asti, jolloin vasta aloimme itse hankkia vaatteita ja välittää siitä mikä on kummankin.

Ymmärrän toki pointin, että olisi kiva pitää alusvaatteet omina, mutta aika mission imposible.. Ja kyllä ne siellä pesukoneessa hyvin puhdistuu, varsinkin jos peset 60. (meillä pestään viikottain lakanat, pyyhkeet, sukat, peruspikkarit 60asteessa.. Ne hienoimmat toki hienopesussa, mutta lapsilla tuskin sellaisia on.)

Vierailija
6/11 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samoja alusvaatteita ovat käyttäneet kun ei niistä muista mitkä on kenellekin ostettu.

Vierailija
7/11 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pojilla kyllä vaatteet ihan omia ja ovat nimikoituja, lähinnä isää ja päiväkotia varten. Myös alusvaatteet ovat omia, ei yhteisiä. Olen ne kaikki nimikoinut. Sukkiinkin laitan nimikirjaimet mikäli vaan mahdollista. Pojat tuntevat kyllä itse omat vaatteensa eikä meillä niistä koskaan kinastella. En myöskään suosi samanlaisia vaatteita. Enkä ole kokenut tätä hankalaksi, päinvastoin.En itsekään haluaisi käyttää siskoni kanssa yhteisiä alusvaatteita, miksi lasteni tarvitsisi. Mutta jokainen toki tekee tyylillään.

Vierailija
8/11 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että siinä vaiheessa asialla alkaa olla merkitystä, kun oikeasti huolehtivat pukeutumisestaan, saavat enemmän henkkoht tilaa jne.

Vierailija
9/11 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti ne menee väkisinkin sekaisin!

Vierailija
10/11 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaltaan muutkin vaatteet tuonne murrosikään asti. Asuivat samassa huoneessa, ja kalsarikori oli yhteinen. Jos joku osti samanlaiset vaatteet heille, niin sekaisin meni aivan sata.

Vierailija
11/11 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös monet muut vaatteet, samoin (kesto)vaipat. Päiväkotia varten harrastamme poikien vaatteissa merkkivärejä, että on helpompi erottaa melkoisen samannäköiset pojat toisistaan, mutta näiden merkkiväristen vaatteiden lisäksi ei pojilla ole vielä omia vaatteita, vaan käyttävät yhteisiä. Päiväkotia varten vaatteissa on meidän sukunimi. Ovat vasta 1v10kk vanhoja, joten tilanne muuttunee kun he kasvavat ja alkavat kiinnostua vaatteistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä