Inhoatko lehtien puhelinmyyntiä?
Montako lehteä teille tulee? Miten/mistä olet tilannut ne?
Mulle soitti eilen tosi sinnikäs puhelinmyyjä, joka ei kuunnellut yhtään. En tilannut nytkään mitään. Yhden kerran olen tilannut puhelinmyyjältä lehden – Vauva-lehden (!), kun olin jo päättänyt tilata ja soitti sopivasti.
Aloin miettiä, kuinka moni tilaa puhelimitse lehtiä. Kai se puhelinmyynti kannattaa, kun sitä kerran tehdään.
Kommentit (33)
että
- kauppa ei synny ennen kolmea eitä
- kauppaa ei synny jos sitä ei ehdota ainakin kolmea kertaa
- ihmiset kokee sen vuorovaikutustilanteen omammaksi, jos käyttää etunimeä, itse en käytä
- "tarjoukset" on tarjouksia, kaikissa mun ko. työpaikoissa ilmaisut ilmainen, veloituksetta etc oli kiellettyjä
monissa paikoissa on nykyään pieni tuntipalkka + provisiot.
mut työ on raskasta, enkä enää tee minkäänlaisia myyntihommia, vaikka ne tulot olikin yleensä ihan uskomattomia.
joiden avulla homma kannattaa! Eli max 1/10 ostaa jotain ja niille 5-10%:lle myy juuri ne huippumyyjät. Mutta huippumyyjien seulomiseksi täytyy palkata 100 myyjää, jotta löytyvät ne muutamat, joille homma sopii ja jotka pärjäävät - ehkä näin?
Tämä siis ihan neutraalina toteamuksena. Uteliaana tietysti kysyn, mitä ex-huippumyyjä nyt teet, kun myyntihommista tuli mitta täyteen?
t. ap
mun mielestä se pitäisi kieltää lailla! Itse lyön luurin heti kiinni kun kuulen millä asialla soittaja on. Usein myynti on mielestäni jo ihan hyväksikäyttöä (esim. vanhukset)!
Samaa mieltä! Omalle vanhuuttaan höperölle äidilleni on esim. kaupattu ihan sikakalliita kirjasarjoja puhelimitse. Äiti soittelee sitten itkien minulle, että mitä hän nyt tekee, kun rahalle olisi muutakin käyttöä, mutta kun eihän kehdannut sanoa ei, kun tyttö tai poika niin nätisti kehotti ostamaan... Grrr!
Itse lopetan kylmästi ja joskus epäkohteliaastikin puhelun heti alkuunsa kun minulle kaupataa. Enkä ole koskaan puhelinmyyjältä ostanut. Yleensä ostan mielenkiintoisesta lehdestä ensin irtonumeron ja tilaan mahdollisesti lehdessä olevaa tilauslipuketta käyttäen.
Mistä semmoisen eston saa tilattua?
mun mielestä se pitäisi kieltää lailla! Itse lyön luurin heti kiinni kun kuulen millä asialla soittaja on. Usein myynti on mielestäni jo ihan hyväksikäyttöä (esim. vanhukset)!
mutta se löytyy mun mielestä kuluttajansuojalautakunnan sivuilta (tai kokeile kuluttaja.fi) ja varmaan googlesta jollain puhelinmyynnin esto tms.
Kun ne strategiat on nykyään aivan härskejä. Mua alkaa suututtaa, kun ajattelen näitä herkempiä ihmisiä, jotka menee vipuun. Ja useimmitenhan ne on just niitä, kellä ei oikeasti olisi varaa mihinkään höpölehtiin. :(
Samaa mieltä! Omalle vanhuuttaan höperölle äidilleni on esim. kaupattu ihan sikakalliita kirjasarjoja puhelimitse. Äiti soittelee sitten itkien minulle, että mitä hän nyt tekee, kun rahalle olisi muutakin käyttöä, mutta kun eihän kehdannut sanoa ei, kun tyttö tai poika niin nätisti kehotti ostamaan... Grrr!
Olin opiskelujen ohella puhelinmyyjänä 3h päivässä 5krt viikossa. Rankkaahan se oli mutta palkitsevaa katsokaas tubtipalkka oli minulla sen 15-30e/h ja kk palkka oli n. 1000-1500e. Hienoa hommaa vaikeaa tosiaan. Asiakkaat alko pikkuhiljaa ottamaan päähän kyllä.
Palvelu on ilmainen ja 3 vuotta kerrallaan voimassa -suosittelen lämpimästi.
http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35
Toki osa on ihan asiallisia, mutta ne tehomyyjät ärsyttää jotka vaan rankuttaa ja rankuttaa, että jos nyt kuitenkin tilaisit.
En tilaa koskaan lehtiä puhelinmyyjiltä, vaan esim. lehtien välissä tulevien lomakkeiden kautta.
Tällä hetkellä tulee yksi lehti, satunnaisesti ostelen eri lehtien irtonumeroita. Milloin mikäkin sattuu kiinnostamaan.
Nyt meille pitäisi tulla eräs lehti lahjatilauksena, eipä vain ole lehteä näkynyt. Laskun lähettivät meille, vaikka sen piti mennä lahjan antajalle. Soitin siitä lehtitaloon eivätkä edes pahoitelleet asiaa. Laskuasia hoitui, mutta lehteä ei ole näkynyt! Sain niin huonoa palvelua puhelimessa, että lähetin nyt sähköpostia asiasta, eipä ole vastausta kuulunut.
Kerran meille lähetettiin yhtä lehteä kaksin kappalein. Soitin asiasta ja väittivät kiven kovaa mun tilanneen kaksi lehteä. Kerroin, että se lehti tuli meille lahjatilauksena, en ole koskaan itse asioinut ko. lehtitalon kanssa. Enkä todella ole tilannut sieltä mitään. Väittivät mun jopa soittaneen sinne ja ilmoittaneen yhden lehden puuttuneen. Heillä oli koneella siitä merkintä. En todella ollut soittanut! Ihmettelin miksi edes tilaisin kaksi lehteä samaan osoitteeseen. Mutta todella en ollut tilannut yhtäkään.
Melkoista vääntöä piti asiasta käydä, yrittivät laskuttaakin tuosta tuplalehdestä.
Heräsi epäilys miten oikein huijaavatkaan ihmisiä!!!
Kyllä vain.
Syy a) myyjät yleensä valehtelevat suoraan päin korvaa. esim, "olet viimeisen vuoden aikana osallistunut netissä tällaiseen mielipidetutkimukseen ja haluamme nyt palkita sinut ihan ilmaisella lehdellä. Ihan on ilmainen ei tarvitse maksaa mitään........ paitsi lähetyskulut 50e." Tiedoksi vaan että en todellakaan osallistu ikinä mihinkään tutkimuksiin, enkä varsinkaan netissä.
Syy b) myyjät ovat usein aivan liian tuttavallisia. Kun kerran eräälle tällaiselle myyjälle sanoin, että mulla ei ole varaa tilata mitään lehtiä, myyjä alkoi valistamaan minua siitä kuinka vähän tämän lehden hinta on verrattuna siihen mihin muuhun turhaan laitan rahojani päivittäin. Siis mitä helvettiä se sille myyjälle kuuluu mihin minä viimeiset roponi käytän?!?
Syy c) myyjillä ei ole mitään tolkkua mihin aikaan lehtiään tyrkyttävät. Puheluita tulee koska vaan aamu 8 ja ilta 9 välissä, ja mikä viikonpäivä tahansa.
Olen itse siirtynyt sille linjalle, että aina kun tämmöinen myyjä mua lähestyy puhelimitse, läppään luurin korvaan. Kun ei ne yleensä kaunistakaan puhetta ymmärrä.
vaikka itse olen ollutkin puhelinmyyjänä. Mutta en tykkää jos mulle soittelevat. Itse en saanut kuin provisiopalkan eli pelkän myynnin perusteella, tämä on monissa paikoissa ihan käytäntönä, joissakin on pieni tuntipalkka + provisio.
Meille opastettiin, että jos henkilö sanoo heti ei niin puhelu pitää lopettaa eikä jaada jankkaamaan. Lisäksi noista vanhoista sanottiin, että jos selvästi kuulostaa, että langan päässä vaikka dementikko tai henkilö, joka ei oikein ole tässä maailmassa niin puhelu pitää kanssa lopettaa eikä saa yrittää myydä. Myyntipuheet annettiin paperilla eli ne kaikki tarjoukset ym. jutut on yrityksen sanelemia. Toki saa väliin laittaa omia juttuja (kaikkea esim. lähe rohkeesti tutustumaan jne.), mutta siis se puhelun runko on aina sama ja kaikki hinnat ja muodot "olette voittaneet mahtavan tarjouksen" jne. on siis yrityksen puolesta. Jos kuulostaa jotenkin huijaukselta niin kannattaa myyjältä kysyä minkä yrityksen puolesta soittelee ja laittaa sitten sinne suoraan palautetta. Myyjäthän ei tosiaan niitä myyntipuheita keksi.
TYö on todella raskasta, huonosti palkattua eli kyllä mulla ainakin käy sääli niitä myyjiä. Eli heille ei kannata vittuilla jos ihan normaali myymässä eikä töykeästi tuputa koko ajan. Monelle vielä ensimmäinen työpaikka ja pahimmassa tapauksessa saattaa työmotivaatio mennä jos saa jatkuvasti huonoa palautetta asiakkailta. Meille toki sanottiin, että törkeistä asiakkaista ja loukkauksista ei saa välittää, mutta siltikin kannattaa muistaa, että usein siellä myyjänä nuori, kokematon henkilö, joka yrittää vaan saada elantoaan.
ja ihan lain mukaan kaikki puhelinmyyntifirmat toimii. Myyvät vain silloin kun on lain mukaan sallittua. Eli turhaan sä valitat tästä asiasta. Ei myyjä voi päättää, että myy vain klo 12-16 vaan kyllä se on toimittava työaikojen mukaan.
Syy c) myyjillä ei ole mitään tolkkua mihin aikaan lehtiään tyrkyttävät. Puheluita tulee koska vaan aamu 8 ja ilta 9 välissä, ja mikä viikonpäivä tahansa.
Klo 20:30 on monelle lapsiperheelle jo myöhä!!!
Yhdellä soitolla voi estää myyntipuhelut myös lasten ja mummojen liittymiin.
Kaksi lehteä olen tilannut puhelinmyynnillä, Aku Ankan ja Glorian Ruoka ja viini. Mutta ne olin päättänyt tilata muutenkin, oli vaan jäänyt netistä tilaamatta. Ja puhelimitse tuli parempi tarjous.
Geo-lehden tilasin tarkoituksella netin kautta.
Nyt mua on taas pommitettu urakalla pari viikkoa puhelinmyyjien taholta. Jo kolme kertaa tarjottu joko Mondoa tai Viini-lehteä. Siis samoja, uudelleen ja uudelleen. Miksi?! Joku väsytystaktiikka...
Olen nyt päättänyt, että en tilaa kuin nuo lehdet, jotka ostaisin joka numeron lehtipisteestä muutenkin. Muuten ostan sitten vain lehtiä, joissa jokin kiinnostava juttu, miksi haluan sen lukea. Ei meinaa puhelinmyyjät millään uskoa.
En ymmärrä, että jos heti sanoo, etten osta mitään, niin silti tupitetaan tarjousta. Ja jos sen kuuntelen ja sanon etten siltikään osta, niin MYYNTIPUHE ALOITETAAN UUDESTAAN.
Osa lehtimyyjistä muuttuu tosi pisteliäiksi, kun sanon, etten tilaa. Aletaan ehdottaa, että voi tän maksaa erissä, jos ei ole rahaa. Se on loukkaavaa. On mulla rahaa tilata lehti, mutta jos en halua niin en halua.
Nykyisin tuntuu, että kaikki haluaa vaan rahat pois.
Ja eilen soitti joku lehtimyyjämies, jonka puheesta ei saanut edes kunnolla selvää. Puhui nopeasti ja sopottaen kuin olisi joku maanikko. Oli oikeasti pelottava.
Miksi puhelinmyyjät on niin hyökkääviä?
kun on kotiäiti ja tulot sen mukaiset. Olen kertonut myyjälle heti ekan lauseen jälkeen mun kuukausitulot ovat nyt tälläiset ja varmaan ymmärrät ettei näillä tuloilla voi tilaa mitään lehteä. Sitten tulee ehdotuksia voi maksaa kolmessa erässä ja vastaan jos sun mielestä tämä on edullinen, voit sen toki mulle tilata ja itse maksaa mutta mun kk tuloilla jää ruokakaupassa käynti väliin, jos tulee yksikin ylimääräinen lasku. Sen jälkeen yleensä kauniisti lopettavat. Saa puhelun aikana sanoa n 5 - 10 krt ei, mutta pyrin olemaan ystävällinen.
Lisäksi meillä on tosi hyvä kirjasto. Siellä voi hyvin vaunujen kanssa klo 10 aikaa olla vartista puoleen tuntiin ja lukea juorut ja parin pv päästä uudestaan.
Otti päähän, kun äidilleni lähes pakkokaupattiin entisen kotikunnan sanomalehti, olivat muuttaneen n 1/2 vuotta sitten ja lehti tuli seuraavana päivänä. Mä olin soittamassa myyjälle ja peruuttamassa, mutta kyseessä oli n 20 euron lasku ja äiti kielsi. Mutta eipä sitäkään enää toiste tilaa. Kuka oikeesti tilaa päivän vanhaa sanomalehteä ?
en oo kuiten koskaan tilannu mitään puhelinmyyjältä, koitan olla niille vastaamattakin...
Mua käy sääli nuoret opiskelijat, jotka yrittävät puhelinmyynnillä saada vähän taskurahaa. Jos ei saa myydyksi, ei saa palkkaakaan, ja töitä kuitenkin joutuu tekemään. Nää firmat pumppaa ihmisistä kaikki mehut ja kun ei tule tulosta, niin potkut saa ja pahimmassa tapauksessa ilman senttiäkään.
Meille tulee kaksi kai lähinnä harrastelehdiksi luettavaa ja Aku Ankka lapsille. Ei olla puhelinmyyjältä tilattu vaan ihan kustantajalta. Kun joku soittaa mulle ja tarjoaa Tekniikan Maailmaa tai vast., niin keskeytän mahdollisimman kohteliaasti ja sanon, että myyjä säästää aikaansa jos ei lehteä ala mulle myydä.
Inhoan rottia ja epäluotettavia ihmisiä, kylmiä ja märkiä säitä, liukkaita kelejä.
että ilmeisesti suurin osa lehtien puhelinmyyjistä saa pelkkää provikkapalkkaa. Ilmeisesti siis kannattaa, koska myynnin pohjakulut ovat sen verran pienet - tilat ja puhelumaksut.
Aika rankkaa hommaa kyllä.
t. ap