Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ekaluokkalaisenne ovat nyt kesä-heinäkuun?

Vierailija
02.06.2009 |

Missä ns. entiset ekaluokkalaisenne ovat nyt kesän ajan? Ovatko jossain hoidossa, kerhoissa, leireillä? Vai onko teillä kaikilla lomaa tai mummolaa minne lähettää lapsi? Eikö kenelläkään ole lapsi kunnallisessa hoidossa?

Oma tuleva tokaluokkalaiseni pyörii tässä ympärilläni koko kesän. Olen yrittäjä ja teen nyt töitä kotoa käsin ainakin kesäkuun. Heinäkuun pidän lomaa. Aika vaikeaa tämä tosin on saada mitään aikaiseksi kun on poikakin jatkuvasti kotona. Oli eilen sellaisessa leikkikerhossa kyllä, mitä täällä järjestetään, mutta tänään ei suostunut sinne enää menemään!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ope. Ja jos joku olisi kysynyt, olisin voinut ottaa tähän osapäivähoitoon pojan kavereitakin...

Vierailija
2/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies nyt kesälomalla ja sitten mulla alkaa äippäloma =) Hyvin suunniteltu =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäkuun, heinäkuun ja elokuun. Meillä koulu alkaa vasta 18.8. Itse olen saanut sovittua työnantajan kanssa, että teen töitä lauantaisin ja viikolla 1-2 iltana. Heinäkuussa kun mies on lomalla, teen myös päivävuoroja.

Vierailija
4/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen vanhempi - eli minä - opettaja ammatiltaan.

Ja tässä on vierailevina tähtinä pari pojan kaveriakin hoidossa kesän mittaan.

Kaikki ovat tyytyväisiä: mun lapsella on seuraa, kaverinsa saavat olla ihan pedagogisesti pätevän ihmisen valvonnassa ja minä saan lomailla lapseni kanssa pitkään.

Vierailija
5/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmena päivänä leirillä. Seuraavat kaksi viikkoa kirkon päiväkerhossa 4 tuntia/päivä. Kyseessä siis entinen tokaluokkalainen.

Vierailija
6/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaisia, tietty...

Juu, oli pakko :P

Vierailija
7/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kolmasluokkalaisen siskon kanssa vuoroin anopilla, vuoroin oman äitini hoteissa. Näin siis kesä/elokuussa. Pieniä aikoja ovat myös kahdestaan kotona.

Vierailija
8/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten lomaillaan Suomessa koko perhe. Koulu alkaa taas 24.8

Vierailija
9/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut on lomautettu ja työt jatkuu joskus lokakuussa...

Vierailija
10/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lomalla ensin 3 vkoa,sitten teen 2 vkoa iltavuoroja,jolloin mies menee aamulla aikaisin töihin ja vaihdamme "vahtivuoroa" lennossa.Välillä vaihto ei ihan osu,mutta tällöinkin lapsi joutuu olemaan max.1h yksinään.

Tämän jälkeen mies 3 vkoa lapsen kanssa ja sitten yhteistä lomaa 2 vkoa,jolloin lähdemme Kreikkaan.Sitten minä vielä 1vkon ja päästtäänkin jo koulujen alkuun(=18.8).

Yhtälö onnistui,kun sain norm. 4vkon kesäloman lisäksi 2 vkoa palkatonta ja miehelle on kertynyt lomaa 5 vkoa.

Lisäksi voin siis tehdä iltavuoroja,jotka alkavat klo 15 ja miehellä on luikuva työaika eli voi aloittaa työt jo aamukuudelta,jolloin ehdimme vaihtaa hoitajaa.

Meillä ei ole käytössä yhtään sukulaista.En myöskään halunnut tuntematonta lastenhoitajaa palkata,eikä lapsi tahtonut leirille.

Vierailija
11/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummolassa parinkymmenen kilsan päässä tämän viikon. Sitten 2 viikkoa kotona iskän kanssa. Juhannuksen jälkeen taas viikko mummolassa.

Heinkuun alussa mulla alkaakin 5 viikon loma, joten ei ongelmaa silloin.

Ja elokuussa taas varmaan mummolaan, kunnes koulu alkaa 13.8.

Meidän kyllä PITÄISI harjoitella yksin oloa yms. enemmän, tokaluokalla ei täällä ole enää iltapäiväkerhoa tms. lapsille.

Vierailija
12/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kesäkuun kaks ekaa viikkoa seurakunnan järjestämä päiväleiri (9-15), juhannuksen alusviikolla pari päivää mummin/serkkujen, tms kanssa ja muut ajat saadaan hoidettua kun pidetään miehen kanssa lomat eri aikaan.

Vierailija
13/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveritkin tuntuvat olevan lomilla kaikki, ainakin sopivat leikkejään ja kyläilyjä lähes päivittäin.

Itse olen opettaja ja siksi siis meillä tämä pitkä loma.

Vierailija
14/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille olisi halpa hoitopaikka espoossa ;)

Vierailija
15/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon serkkulassa. Mulla lomaa 1 palkaton viikko + 2 palkallista, miehelläni ei yhtään.

Vierailija
16/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden viikon hoitaa vanha mummu, loput ollaan miehen kanssa vuorotellen lomalla, ruhtinaaliset yksi viikko on yhteistä lomaa koko perheellä.

Vierailija
17/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuollaista mahdollisuutta: lapset kaikki 3 kunnallisessa päivähoidossa vielä kesäkuun. Meidän kunnassa saa hoitopaikan 10-vuotiaaksi.:)). Olen yrittäjä ja otan palkatonta vapaata heinäkuun ja puolet elokuuta. MIehellä ei yhtään vapaata! Mummot eivät auta aktiivisesti. Omat vanhempani asuvat lähellä, mutta eivät ota hoitoon kuin satunnaisesti, en voisi kuvitellakaan että lapset voisivat olla siellä esim. viikon ajan! Toinen mummola pikkasen kauempana, mutta eivät hekään ole innokkaita hoitajia. Ennemmin sitten hoitavat miehen siskon vauvaa...

Vierailija
18/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän viikon hän on liikuntaleirillä ja ensi viikon isovanhempien hoidossa. Sitten me jäämme, molemmat vanhemmat, lomalle ja palaamme töihin koulujen alkaessa.

Minä olen amk-opettaja ja mies on vaihtanut kaikki lomarahat pois.

Vierailija
19/19 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eppuluokkalainen (syksyllä tokalle...) on vanhempieni luona etelä-Ranskassa (jossa he asuvat) koko kesäkuun. Isä vei viime viikonloppuna pikkasen sinne jo toisen kerran niin "pitkäksi" aikaa. Rakasti sitä viime kesänä ja jaksoi odottaa lähtöä koko talven... Heinäkuussa mennään sinne perässä ja lomaillaan koko perhe viikko siellä ja sitten tullaan Suomeen ja ollaan vaan yhdessä elokuun tokalle viikolle asti (ei olla suunniteltu hirveesti). Meillä siis ihana tilanne, toinen lapsi on teini-ikäinen, joka on ekassa kesäduunissaan, joten sitäkin on ihana seurata...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi