Air France, julkaisivat maaluettelon
Kommentit (16)
Mutta itse asiassa nimilistaa (ja edes maa listaa) ei saa julkaista ennen kuin jokaisen matkustajan omaisiin on saatu yhteys.
Järkyttävä tapaus. Omaisten suru ja hämmennys kuristaa kurkkua kun sitä edes yrittää kuvitella.Ajatelkaa esim äitiä, joka odottaa miestänsä ja lastansa koneella takaisin kotiin. Toivottavasti tällaisia tapauksia ei ollut, vaan kaikki lapset saivat kuolla vanhempiensa kanssa. En voi kuvitellakaan sellaista rangaistusta yhdellekään äidille tai isälle, että menettäisi perheensä sillä tavalla.
Mutta itse asiassa nimilistaa (ja edes maa listaa) ei saa julkaista ennen kuin jokaisen matkustajan omaisiin on saatu yhteys.
Tällainen kuolema ei ole ns. luonnollinen.
Afrikassa ihmisiä kuolee kuin pipoja (anteeksi moukkamaisuuteni) päivittäin nälkään ja muihin meille helposti hoidettavissa oleviin tauteihin päivittäin, mutta sehän ei tietysti ole mikään uutisoinnin arvoinen juttu?
Itse kyseisissä kriisihommissa töissä olleena tiedän ko. IATA:n säännöt.
Itse kyseisissä kriisihommissa töissä olleena tiedän ko. IATA:n säännöt.
Jokaisella lentoyhtiöllä on 20 hengen kriisiyksikkö joka saadaan paikalle 30min viiveellä (varamiehiä myös 20kpl) jos on tarve. He ottavat samantien onnettomuudessa olevan lennon matkustajaluettelon ja rupeavat selvittämään lähiomaisten tietoja. Usein pitkillä lennoilla (varsinkin ulkomailla) kysytään nykyisin (syyskuun 2001 jälkeen) matkustajien lähiomaisten nimeä/puhelinnumeroa jo lähtöselvityksessä eli se helpottaa usein hieman selvitystyötä. Myös tietenkin viranomaiset ovat mukana tässä selvittelyssä kriisiryhmän kanssa. Kriisiryhmän jäsenet ottavat yhteyttä jokaisen matkustajan omaiseen puhelimitse ja kertovat tilanteesta ellei omaista ole muuten saatu käsiin (esim. omaisen tullessa lentokentälle konetta vastaan jolloin hänet ohjataan muualle yleisötiloista ja kerrotaan asioista tarkemmin siellä). Usein myös omaiset ottavat yhteyttä lentoyhtiöön jolloin puhelut ohjataan tälle kriisiryhmälle.
Mutta ennen kuin jokaisen matkustajan edes jonkinlaiseen omaiseen on saatu yhteyttä ei nimilistaa julkisteta ja maalistaakaan ei saa julkistaa koska tämä omaisiin yhteydenotto on tärkeää myös henkilöllisyyksien varmentamisessa.
lapsensa kuolemaa. Kai nyt sitä saa toivoa, ettei joku kohtaisi kohtuutonta surua, vaikka moni joutuu sen kohtaamaankin?
Afrikassa ihmisiä kuolee kuin pipoja (anteeksi moukkamaisuuteni) päivittäin nälkään ja muihin meille helposti hoidettavissa oleviin tauteihin päivittäin, mutta sehän ei tietysti ole mikään uutisoinnin arvoinen juttu?
ainakin 7 nuorta lasta ja yksi vauva :((
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/2458737/Air-France-jet-vanish…
29,30 ja 37v. ja kaikki samasta firmasta. Monet matkustajat olivat lähetelleet ystävilleen ja sukulaisilleen minä rakastan teitä ja olen peloissani tekstiviestejä ymmärtäessään, että lennolla on ongelmia. :(
29,30 ja 37v. ja kaikki samasta firmasta. Monet matkustajat olivat lähetelleet ystävilleen ja sukulaisilleen minä rakastan teitä ja olen peloissani tekstiviestejä ymmärtäessään, että lennolla on ongelmia. :(
he ovat iältään 35, 37 ja 58.Ja nuo kolme eivät olleet samasta firmasta.
vaihtoivat tuon ekan linkin sisältöä näköjään:
http://alphasite.airfrance.com/flight-air-france-447-rio-de-janeiro-par…
Järkyttävä tapaus. Omaisten suru ja hämmennys kuristaa kurkkua kun sitä edes yrittää kuvitella.
Ajatelkaa esim äitiä, joka odottaa miestänsä ja lastansa koneella takaisin kotiin. Toivottavasti tällaisia tapauksia ei ollut, vaan kaikki lapset saivat kuolla vanhempiensa kanssa. En voi kuvitellakaan sellaista rangaistusta yhdellekään äidille tai isälle, että menettäisi perheensä sillä tavalla.