Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puinen leikkikehä, pysyykö pystyssä

Vierailija
01.06.2009 |

jos siihen nojaa reilu vuoden ikänen taapero?

Vauva pitäis saada turvaan isoveljen turhan rajuilta otteilta.

Kellään kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin siitä leikkikehästä että taaperosta. Naapurin mukula olisi kiivennyt siitä yli, omani eivät ole olleet niin kiipeilyhaluisia.

Oma kokemus on se, että kannattaa pitää vauvaa kantoliinassa jos ei pysty pitämään kumpiakin koko ajan silmillä. Ruoanlaitossa tms. joutuu kuitenkin välillä kääntämään selkänsä.

Vierailija
2/6 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on vaan alkanut viihtymään lattialla leluja katselemassa, isoveli on kuitenkin siinä kokoajan härppimässä ja laiskimässä. Samoin vaikka itse olen vieressä niin koittaa vauvaa jatkuvasti läiskiä.

On vaan aika hinnoissaan noi leikkikehät... Turhaan en viitsisi ostaa jos ei toimi ollenkaan.

Vauva on kyllä mulla repussa välillä, vaan ei siinäkään jatkuvasti viihdy.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on sen verran raskas ettei kaadu lapsen ottaessa tukea tai nojatessa siihen. (Saranat painaa jne)

Laitoin alkuun puhallettavan uima-altaan pohjalle jolloin vauva kieriessään ei lyö päätään laitoihin. Seisomaharjoitteluissa ja tukea pitkin kävellessä se pois, ihan OK ratkaisu.

Jos leikkikehän lähellä on esim. joku paikka, mihin saa varmuuden vuoksi laitettua nauhan tms. työnnettynä pinnan välistä, niin pysyy paikallaan, jos epäilyttää. Voi vaikka teipata alareunan yli ilmastointiteipillä, jos kova meno...

Leikkikehässä lapsi pääsee kävelemään sisäpuolella ympäri kehää, istuu välillä katselemaan lelujaan/kirjojaan, voi kalvaa rinkeliä ja ottaa "huikat" tuttipullosta. Joskus olen antanut pikku tyynynkin, jossa haluaa pitää päätään kuunnellen äidin ääniä, kilinästä jutusteluun. Leikkikehä on monipuolinen turvallisuusratkaisu, kantoliinassa lapsi on siinä ja pysyy tekemättä oikeastaan yhtään mitään. Olen siirtänyt leikkikehää tarpeen mukaan, esim. yhdessä asunnossa eteinen oli sellainen paikka, että joka huoneesta näki siihen. Pihalle laitoin ison lakanan alle, jolloin ruohon syöminen ei onnistunut. Kahdella viimeisellä on ollut sellainen missä on pohja ja verkot reunoina. Neljä rengasta joista lapsi voi ottaa tukea noustessaan ylös. Kaikki lapset olleet leikkikehissä. Olen saanut hommia hyvin tehtyä, sillä kontatessaan vapaana sormet vaarana jäädä ovien väliin, pikkurroskat ja tavarat isossa perheessä siivouksesta huolimatta löytymässä pikku kätösiin...

Vierailija
4/6 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ostettua jos pääsee isoon paikkaan missä paljon myyjiä. Huutonetistä?

Vierailija
5/6 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kehä olisi vauvan turvaksi isoveljeltä. : ) Vauva vasta 2kk että ei liiku. Leikkimatolla katselee leluja kyllä hetken mielellään. ja matonhan vois laittaa kehän pohjalle.

Mikä paras? Puinen vaiko semmonen mikä irrallaan maasta omalla phjalla, verkkoa ympärillä, vai joku muu?

ap

Vierailija
6/6 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ostin aikoinaan Mammakeskuksesta tuon pohjallisen leikkikehän. Reunat pehmeätä verkkoa, pohja kaunis hyvin puhdistettavissa. Yläreunoissa on ympäriinsä pehmuste ja kun vauva alkaa opetella ylösnousua, reunoista roikkuu neljästä kohtaa renkaat joista vauva saa kiinni ja nousee tai laskeutuu alas.

Meillä on kylmä lattia, vauvalla hyvä kelliä siinä. Isoja sisaruksia paljon, jolloin lattiatkin ehkä arkkiatri Ylpön toivomissa pöpöissä, joten ainakin pienellä vauvalla oli aina puhdas alusta. Samoin kuin laitoin puiseen kehään puhallettavan uima-altaan ennen verkollisen hankintaa. Meillä myös vetoinen talo, joten kun pohja on hieman ylhäällä lattiasta, ei käy veto.

Laitoin vauvan pieniä aikoja aina jo sitterin kanssa totuttelemaan jolloin pienimmät eivät ihan noin vaan hoidelleet ja työntäneet tuttia...

Monipuolinen tuo verkollinen, lelut eivät putoa vauvan leikkiessä mahallaan. Sen saa litteäksi, kasatessa verkko pehmeästi sulautuu pohjaan ja jalat käännetään alle. Mummolaan, mökille jne. hoitopaikkaankin saa helposti.

Kävin Riiassa äskettäin ja lasten tarvikeliikkeissä oli näitä myynnissä...sekä kaikkea ihanaa vauvoille ja taaperoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi