Mitä vauvalle päälle kesäkuumalla?
Eli tuntuu etten osaa yhtään pukea vauvaani nyt kun kesän kuumuus alkaa.
Suojata pitäisi vaatteilla auringolta, mut sit on taas kuuma. Pihalla ollaan tirtty varjossa ja siellä vauva kölliikin vaippasillaan tai ilman.
Mut nyt kun pitäs kauppaan lähteä ja aurinko pääsee väkisinkin vauvan iholle ja kuuma on, niin olen ihan hukassa. Mitä ite laitatte ku on +20 tai enemmän?
Aurinkolasit meil on aina päässä ja hattu tietty.
Onko joku käyttäny aurinkorasvaa "kielloista" huolimatta?
Kommentit (11)
miksi alle 6 kk ei "saisi" käyttää aurinkovoidetta?
Itse käytän niitä, joissa suoja perustuu mikropigmentteihin.
Parempi suojata edes jollain kuin polttaa vauvan herkkä iho. En laita aurinkovoidetta käsiin. Ja erityisesti Englannista saa tilattua keveitä kesävaatteita ohuesta puuvillakankaasta, jotka eivät hiosta. Vaatetan lapsen kiireestä kantapäähän keveisiin vaatteisiin. Nenänpäähän ja poskiin laitan kuitenkin varmuudeksi aurinkosuojaa.
Laitatteko vielä bodyn alle? Entä kädet ja jalat, ovatko paljaana? Mikä on lämpöraja, ettei käsiin/jalkoihin tarvitse laittaa mitään? Olen jostain ymmärtänyt niin että alle +20 pitäisi käyttää kesähaalaria, vai onko ollut vain ylihuolehtivainen?!
Niin tyynyliina on hyvä vaate. Tai sitten sellainen hyvin ohkainen unipussi. Tärkeintä on,että aurinko ei paista suoraan ihoon. Kannattaa tosin muistaa, että kovin paisteessa voi palaa myöskin vaatteen läpi.
Se vaunujen aurinkovarjo on nyt kätevä, jos onnistunut löytämään mallin, joka pysyy paikallaan tuulessakin.
Mä välttäisin puuvillatrikoisia vaatteita. Pellava tai kudottu puuvilla on parempi, mutta ne on paljon vaikeampia löytää. Meillä on käytössä perintövaatteet Ranskasta, joten en osaa neuvoa ostopaikoista.
Mikä tahansa aurinkovoide on parempi kuin palaminen, jos pitää niiden väliltä valita.
Ei ole kärähtänyt auringossa. On vaikea löytää viileitä pitkähihaisia.
Ihan lyhyt aurinkoaltistus, tyylillä siirrytään kaukalossa kauppaan, ei ole vaarallista. Jos sitten pidempään oleskellaan auringossa niin, että ei ole mahdollista käyttää esim. rattaiden aurinkovarjoa hyväksi, kannattaa lapsen iho suojata ensisijaisesti vaatetuksella. Aurinkorasvoja ei suositella käytettäväksi ihan pienillä, mutta pienempi paha ne ovat kuin palaminen. Tällöin käytetän rasvaa, jossa on fysikaalinen suodatin.
Varjossa ollaan, ja kuumimmat hetket sisätiloissa. Kun lähdetään ulos, jossa altistuu auringolle, niin pitkät hihat ja lahkeet, aurinkohattu ja -lasit.
hellevaatetusta vauvallakin ja oltiin siis varjossa. Ei pitkähihaisia ja -lahkeisia, koska niissä tuli kuuma.
pitkät housut. Niskan ja korvat suojaava hattu. Ja silti varjossa.
EI AURINKOVOIDETTA.
Vaunuissa tänään päällä lyhythihainen bodi ja koko heppu köllii puuvillaisessa tyynyliinassa. Jos olis harso peittona, potkisi sen pois.
Toinen hyvä on ohut puuvillatrikoinen kokohaalari, meillä Me and I:n leijonapuku. Suojaa auringolta ranteisiin ja nilkkoihin asti, mutta hengittää.
Hattuna on sellanen pehmeä trikoinen valkoinen lippis, jossa on niskan peittävä kangas. Hattu päässä vain, kun ei ole vaunuissa, siis esim. jos on ulkona sylissä. Tosin pyrin olemaan koko ajan varjossa.
Vaunuista olen irrottanut kaikki toppa-suojakankaat, jotta ilma kiertää, ja viritän valkoisia harsoja auringonsuojaksi ihan pyykkipojilla vaan.
Vauva nukkuu vaunuissa hyvin, tuntuu lämpimältä muttei kuumalta.