Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa loma.

Vierailija
31.05.2009 |

Väittääkö joku ihan tosissaan että 24/7 laSTEN KANSSA OLEMINEN ON KIVAA??

Mulla meni maku jo nyt toisena lomapäivänä. 2v uhmis ja ylivilkas tokaluokkalainen. Yritän keksiä jotain kivaa, mutta ne ei suostuisi edes pukemaan... tänään oltiin sitten saatana sisällä kun ei saatana sitten. Jos siitä pukemisesta pitää tapella joka kerta niin ei sitten mennä pihalle.

Miten te kestätte sitä että mikään ei suju?? vai sujuuko teillä?? Minusta tuntuu että tappelen samat tappelut joka päivä. Nyt löin hanskat tiskiin. Tehkööt mitä tykkää, ihan vitun sama.

Muutan timbuktuun.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitähän se on,kaikkensa yrittää ja lapset ei kiitosta osoita.Mutta on onneksi hyviäkin hetkiä=)

Pitempää pinnaa kaipaisin kyllä..

Vierailija
2/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostan kytkintä heti kun kerrot koska kone lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

12:15 pm Depart Helsinki (HEL)

Arrive Bamako (BKO) 8:10 pm Sun 14-Jun

Duration:10hr 55mn

Finnair Finnair 875

Air France Air France 796

Connect in Paris (CDG)

Vierailija
4/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yrittäjämies jätti mut lasten kanssa mökille 600 km päähän

nykyään palkkaan serkkutytön avuksi mökille

Vierailija
5/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä teillä olisi pitänyt tänään pukea päälle ulos?

Vierailija
6/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukee mitä haluaa ja vaihtaa vaatteita 6 kertaa päivän aikana. So what näillä keleillä. Syksyllä vasta on ongelma edessä. Ei meilläkään ole aina sujunut, Timbuktu kuulostaa välillä täysin varteenotettavalta vaihtoehdolta. Jaksamista teille muillekin! Joo, loma pelottaa täälläkin, tulee kalliiksi keksiä aina jotain kivaa, pizzaa, leluja, puuhamaata yms.

Vierailija
7/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v tappeli vastaan 30 min. Niin kuin eilen. Ja toissapäivänä.

Olkoot menemättä sitten, minähän en sitä sinne päästä voittajana (eli paljain jaloin ja lakitta).

Comprende??!"!

Vierailija
8/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän asenteestakin, meillä lähdetään ulos kun minä sanon vaikka kuin lapset kiukuttelis, kiukku unohtuu äkkiä kun tilanne menee ohi, toisin käy jos jää koko päiväksi sisälle märehtimään asiaa sen takia ettei pukeminen suju. Meillä 1v, 2v ja 5v joista 2v on pahin uhmailija mutta muutkin osaa olla tosi hankalia. Tänään lapset oli 2x 2tuntia pulikoimassa kahluualtaassa ja mä luin sen ajan juorulehteä vieressä löhöillen, lounas syötiin eväiden muodossa pihalla, ilman kiukkuja kun oli lapsista niin jännää, aamulla tekivät itse leipiään, päivällinen grillattiin vesileikkien päätteeksi ja nyt lapset on ihan väsyneitä. Musta oli mukavaa vaikka toki riitelivätkin päivän mittaan keskenään ja mäkin sain osani, olen kotiäiti joten ei ole nyt mikää poikkeustilanne. Ehkä sun lapset vaan testaa sua ekoina päivinä. Viethän ne kuitenkin huomenna ulos niin syntyy niitä mukaviakin lomahetkiä.

Vierailija
9/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaatteet ole varmaankaan ap:n pääongelma siskot...

-------------------------

--ps uima-allas pihalle ja kahvia termariin ja valvo lapsia ap

niin minäkin teen kesämökillä ja lastenhoitoapua kehään vaikka rahalla

tai sitten ei mennä mökille vaan olla kaupungissa palvelujen äärellä

Vierailija
10/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset testaa kuka määrää..

Kun ei tosiaan ole sitä 24/7 lasten kanssa niin ne ainakin ekana reagoi aika vahvasti..

Nyt vaan ensi kerralla (huomenna) et anna vaihtoehtoja

1-0 on lasten hyväksi.

Vierailija
11/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se aina ole kivaa. On hyviä ja huonoja päiviä. Kaikilla on. Se todellisuus siitä idyllistä kärsii kun ajattelee että tottakai on ihanaa aina olla omien lasten kanssa... ei ole. Ei aina. Mutta on hyvä keksiä tuon ikäisille mielekästä tekemistä ja olla itse innolla mukana. Ikäero ainakin teillä vaikeuttaa varmaan yhteisen kivan keksimistä..Mutta eiköhän sitä löydy!!!

hyvää kesää!

Vierailija
12/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä teillä olisi pitänyt tänään pukea päälle ulos?

Vierailija
13/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pukeminen tai lähtö menee kiukutteluksi eikä hommasta tule mitään sanon usein, että jää sitten sisälle äiti menee ainakin ulos esim. tekemään hiekkakakkuja, käymään kirjastossa, puistoon tai mitä ikinä olikin suunnitelmissa.

Kyllä sitten menee vaatteet päälle, kengät jalkaan ja lakki päähän tai muuten vain vauhtia lähtöön. (Ikää tytöllä vajaa 3v.) Kiukkukin tuppaa unohtua siinä vaiheessa.

Meillä on kyllä niin jääräpäinen ja kovatahtoinen tyttö (ollut jo vauvasta lähtien), että osaan samastua tilanteeseesi.

Vierailija
14/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisin ite pukenu 2 veen. 2v on niin pieni vielä, et ei siltä voi odottaa ihan samaa ku vanhemmalta.

Vierailija
15/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat aina saaneet leikkiä itsenäisesti ja keskenään, eikä lapsille tarvitse keksiä tekemistä. Joskus kun tulee kitinää " mulla ei ole mitään tekemistä" niin ehdotan imurointia, pyykin viikkausta tai sanon " älä sitten tee mitään" ja hetken kuluttua keksivät jotain ihan itse.

Ehkä olen huono vanhempi mutta so what, ainakaan ei mene nuppi sekaisin yhdessä päivässä!

Vierailija
16/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pukevat tai pienempää joskus autetaan. Pienempikin on jo neljä, mutta laiska pukija. Ulos mennään ja sisälle tullaan. Ja ruokaa syödään mitä syödään. Toisinaan pidetään sisäpäiviä vaikka olisi miten hieno ilma, jos kerran siltä tuntuu.

Minä odotan kovasti lomaani! Lasten kanssa on kivaa. Olemme jonkin aikaa vain kotona, ei koko ajan ole mitään ohjelmaa tai sydeemiä. Enkä minä leikitä lapsia. He keksivät omat tekemisensä. Näin on ollut aina.

Vierailija
17/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen heti takaisin ja kysyn lähdetkö mukaan.. Ja siinä vaiheessa pukemista protestoinut lapsi ryntää salamana vaatteisiin ja ulos :) sanokaa nyt vielä joku, että traumat tulee hylkäämisestä :)

Vierailija
18/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä taisteluja käydään aina. Tuo sisälle jääminen ei ainakaan auta asiaa. Pukekoot mitä lystäävät sinne ulos, ei siellä kuitenkaan koko päivää vietetä. Yrittäkää nauttia lomasta, ja niistä lapsista. Voi olla että huomista ei ehkä enää tule jolleen teistä. Ja sit on turha märehtiä enää ja vinkua kun ei jaksanut lapsiaan.

Vierailija
19/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan saman ikäiset varmaan kotosalla ja mukavaa meillä on ainakin ollut.

Itse järkkään isommalle mielekästä tekemistä ja pienempää otetaan mukaan parhaan mukaan. Isompi meillä ainakin kyllästyy, jos ei ole mitään tekemistä. Tuolla perheen puolella kyllä ihmeteltiin kovasti sitä, että miten meillä niin ohjelmoitua on, mut minusta jos ajatellaan, että päivässä on 12 tuntia, niin ei se nyt niin suuri synti ole, jos äiti määrää niistä 1-2 tuntia. Tänään mm. oltiin ulkona ja leivottiin.

Vierailija
20/20 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne Timbuktuun...???

t: 3v pässinpään pässinpää-äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi