Onko teistä kamalaa jos 5v menee päiväkotiin, kun itse olen äitiyslomalla?
ei tietenkään ole koko päivää vaan max 6h/pvä ja 3-4 päivänä viikossa.
Lapsi on vilkas ja kaipaa paljon tekemistä. Lisäksi 5v neuvolassa havaittiin että keskittyminen hiukan vaikeaa, joten terveydenhoitaja suositteli päiväkotia jossa nähdään ongelmat ennen koulua,
Lisäksi jos nyt tulisi vuoden tauko hoitoon, luulen että eskarin aloittamisesta tulisi vaikeaa...
Muita samassa tilanteessa?
Kommentit (7)
suorastaan hirveetä. mistä näitä sikiää
Jos terveydenhoitajan kanssa olette keskustelleet että päiväkotiin meno voisi olla lapsesi kohdalla järkevää, miksi tulet asiaa puimaan vielä av:lle? Ellei syynä ole sitten TAAS aloittaa keskustelua miten virikehoito on niiiiiiin väärin lasta ja yhteiskuntaa kohtaan.
Eli vie ihmeessä lapsesi hoitoon. Se on varmasti kaikille parhaaksi.
mutta asunkin maassa, jossa lapset menevät kouluun yleensä jo 4 vuotiaana, 5 vuotiaana alkaa varsinainen oppivelvollisuus. Eli minusta on ihan luonnollista, että 5 vuotias on jo touhuamassa ikäistensä ryhmässä.
Nykyään on niin vähän yhteistä aikaa vanhemmilla ja lapsilla ja nyt kun olet kotona hyödyntäisin sen ajan. Kerhoon tai muskariin tms. toki voisi mennä. Keskittyminen on vaikeaa isossa ryhmässä, koululuokassa ja lapsilaumassa ehtii kyllä olla vuosikaudet tulevaisuudessa. Nauttikaa nyt yhdessäolosta kaikki kolme : )
Minusta olisi tuonikäisenä lapsena ollut ihan hirveää kidutusta olla äidin ja vauvan kanssa kotona. Perhepäivähoidossakin pari vuotta nuoremman siskon kanssa oli todella tylsää ja olisin halunnut päiväkotiin. Sitten kun vihdoin pääsin eskariin, se oli ihanaa.
riippuu onko hänellä kavereita kotona/kodin läheisyydessä tai käyttekö muualla usein, onko kerhoja jne. Ei tuo minusta pahalta kuulosta ollenkaan, ei 5-v. jaksa joka päivä äidin helmoissa pyöriä ;) t. kokemuksesta tiedän tuon ikäisestä, tosin lapset meillä pienemmällä ikäerolla
JO PLIIS ENNEN KUIN EDES ALOTATTE!!!!!!