Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lenkille joka päivä, vai esim. kolme kertaa viikossa?

Vierailija
29.05.2009 |

Aloittelijasta kyse.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä aloitin lenkkeilyn siten, että 30 min viidesti viikossa. Ei toiminut, viidentenä päivänä en jaksanut hölkätä yhtään. 40 min kolmesti viikossa oli parempi.

Vierailija
2/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti parempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 3krt viikossa 30min hikiliikuntaa. Niin kai ne suositukset on?

Vierailija
4/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa ei kannata, lisää vaikka volyymiä; kesto, tehokkuus..

Muista kunnolla levätä, niin niitä tuloksia alkaa tulemaan.

Vierailija
5/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itsekin että kolme kertaa kävisin, vaikka hinku olisi käydä joka päivä, ainakin vielä :)

ap

Vierailija
6/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penikkatauti ja muut urheiluvammat vaanivat liian innokasta hölkkääjää. Ehdottomasti pitää olla vähintään yksi yö lenkkien välissä, ei siis sekään käy että ensin istuu sohvalla neljä päivää ja sitten kolmena peräkkäin juoksee. Nivelet vahvistuvat hitaammin kuin keuhkot.

Vierailija
7/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikset kävisi esim. 4-5 kertaa viikossa? Niin minä olen käynyt heti siitä lähtien, kun aloitin juoksun 1,5v. sitten. Eikä todellakaan ole ollut ongelmia jaksamisen kanssa. Usein käyn 6 kertaa viikossa.

Ajattelin itsekin että kolme kertaa kävisin, vaikka hinku olisi käydä joka päivä, ainakin vielä :)

ap

Vierailija
8/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. entinen urheiluhullu, nykyinen seinähullu äiti

Vierailija
9/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälloin parin lenkin pitäisi olla hyvin kevyita matalalla sykkeellä tehtäviä.

Vierailija
10/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. entinen urheiluhullu, nykyinen seinähullu äiti

Vierailija
11/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh ilman omaa tahtoani. Ja mitä siitä sitten?

Vierailija
12/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin joskus lenkkeilemällä joka päivä, tosin kävelin enkä juossut. Matka oli ensimmäisen viikon n. 2km, seuraavalla 3 km jne. Kun varovasti aloitti, ei lopulta malttanut jättää päiviä väliin. Tais olla 8km lopullinen lenkin pituus.

Vierailija
13/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti olen minäkin, ja juoksen 4-6 kertaa viikossa. Mutta minulla on siis mies, lasten isä, joka on lasten kanssa sillä aikaa. Eli minulla tuo juoksu onnistuu huomattavasti helpommin kuin sinulla, kun ei ole puolisoa arkea jakamassa.

Minkäikäiset lapset sulla on? Ja joo, silläkin on väliä ;) Itse juoksen miehen työ- tms. reissujen aikana niin, että kuopus 2v on rattaissa ja esikoinen 5v. ajaa pyörällä.

Yh ilman omaa tahtoani. Ja mitä siitä sitten?

Vierailija
14/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pysty moiseen. Rattaiden kanssa juoksu on hirveää. Ei suju mitenkään.

Vierailija
15/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 2 pvänä /vko käyn sellaisen hitaamman ja 4x vkossa kunnollisen + 1 pvänä rääkkilenkin ;)

Vierailija
16/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun kolme kertaa viikossa, jos aiot lenkkeillä tehokkaasti. Yhden lenkin tulisi olla pidempi ja rauhallisempi teholtaan. Kun saat lenkkeilystä rutiinin ja kunto nousee, voit lisätä kertoja. Aloittelijalla pitäisi olla vähintään vuorokausi palautumisaikaa lenkkien välillä.

Vierailija
17/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa myös välttää virhettä, jonka minä tein aluksi:

Kävin lenkillä neljä kertaa viikossa, mutta rehkin itseni aivan puhki joka lenkillä, jolloin liikunnasta katosi ilo. Lenkille lähtö oli aina vastenmielistä, ja tajusin, ettei ole mitään järkeä vetää itseä piippuun. Maratoneja juokseva kaverini neuvoi minut sitten alkuun: Ensin lyhyitä, puolen tunnin lenkkejä kevyesti hölkkäillen, ja siitä sitten pikkuhiljaa rimaa nostamaan.

Vierailija
18/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyy hyvänä, kun liikkuu vähintään sen puoli päivässä.

ylikuntoon menet jos heti joka päivä alat lenkkeilemään.

aloittelijana kannattaa lenkkeillä sen 3krt/vko.

4kertaakin voit viikkoon lenkkeillä, mutta muista venytellä hyvin ettei mene paikat jumiin.

Vierailija
19/21 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minäkään juokse joka päivä vaikka kunto on huippuluokkaa. Pari lepopäivää viikossa, juoksulenkki 3-4 kertaa ja kuntosalitreeniä lisäksi. Kunto kehittyy kun keho pääsee lepäämään välillä.

Muista myös se syke, ettet vedä liian kovaa.

Ja kunnon satsaus kenkiin.

Vierailija
20/21 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonpudottajille joskus lukemani suositus oli 5 kertaa viikossa 50min. Itse lukeudun näihin. Käyn mielialan perusteella joko sauvomassa, sauvomassa, mutta juoksen pätkiä tai juoksemassa ilman sauvoja, jolloin pyrin juoksemaan enemmän. Aloitin vajaa 3kk sitten pelkällä sauvomisella, mutta juoksuun tuli jossain välissä himo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä