Kuukautiset myöhässä 9 päivää, 2 raskaustestiä -.
Olen normaalipainoinen, kierto ollut aina säännöllinen ja nyt tilanne tälläinen.. Niin ja mitään ehkäsyä ei ole käytössä. Testit olen tehnyt eri päivinä, viimeisen 2 päivää sitten. En ymmärrä mitä muuta voi olla kuin raskaus.=( Ja testi kuitenkin on kanssani erimieltä.
Mikä muu voi aiheuttaa kuukautisten poisjäämistä?? Stressiä ei ole ollut, tai nyt alkaa pikkuhiljaa huolestuttaa....
Kommentit (2)
päivällä virtsa on yleensä laimeampaa. Ja tosiaan, testit eivät välttämättä näytä plussaa heti kun kuukautiset jäävät pois. Jos et ole raskaana, niin ovathan kilpirauhasarvosi kunnossa? Itselläni kuukautiset ovat jääneet pois kolme kertaa raskauden vuoksi ja kerran siksi, että minulla puhkesi kilpirauhasen vajaatoiminta.
Mulla on molemmissa raskauksissa plussaa näkynyt vasta viikkoa siitä, kun kuukautisten olis pitänyt alkaa.
Raskaustesti mittaa raskaushormonia, jota alkaa erittyä vasta alkion kiinnityttyä. Normaalikierronkin omaavilla voi ovis olla melkein koska vaan kierron aikana, joten jos se on ollut ihan kierron lopulla, olet tullut raskaaksi vasta hiljattain ja hormonia ei ole vielä virtsassa tarpeeksi.
Odota muutama päivä ja testaa uudelleen.
Kk-kierto voi häiriintyä vaikka stressin tai laihduttamisen takia. Kova mahatautikin voi joskus aiheuttaa kk-kierron häiriöitä.