Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en ole syntynyt mieheksi?

Vierailija
17.12.2008 |

Voi itku.

En silti pukeudu mieheksi, kun kerran nainen olen niin ollaan sitten kunnolla ulkonäöllisesti. Ja olen myös ihan perushetero ilmeisesti.

Mutta olisi se vaan helpompaa olla mies.

Olen miesten keskellä töissä ja kotona roolini on aika isämäinen, paitsi että joudun olemaan myös se äiti ja kotityöt ovat sukupuolittain perinteisesti jakautuneet.

Jos olisin mies, ja polttelisin sikaria illat kirjaa lukien ja vaimo hieroisi ja kokkaisi ruokaa, ja hoitais lapset... ja kävisin miesten kanssa harrastamassa. Eikä tarvis kuin parta ajaa ja välillä käydä leikkaamassa perusmalli hiuksiin..

Ei olis meikkaamista, eikä mitään rasittavaa.

Kukaan ulkopuolinen ei voi uskoa, että olen äijä henkisesti, läheiset kyllä!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan sukupuolen moninaisuudesta, se tarkoittaa että ei ole vain kahta sukupuolta vaan siihen väliin kuuluu kaikenlaista ja myös monet liikkuu siinä janalla eri aikoina.

Ja seksuaaliseen suuntautumiseen se ei liity, vaan on eri asia.

www.transtukipiste.fi -sivulta voisi löytyä jotain

Vierailija
2/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut samaa miehelleni, mutta hän on sitä mieltä, että naisilla on paljon helpompaa.

Mies on kuulemma raskas olla, kun vaaditaan aina olemaan se selkäranka. Koskaan ei voi heittäytyä avuttomaksi, vaan aina pitää ratkaista ongelmia ja olla rohkea, vaikka ei oikeasti ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiesasemassa oleva nainen ja äiti ja alkoholistiperheen tytär. Minä olen myös aina ollut se vahva ja selkäranka ja se joka tietää ja päättää ja osaa ja tekee, eikä kosaan ikinä väsy. Ei ole kyllä sukupuoleni pelastanut minua siltä.

Vierailija
4/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on roolista, jonka sinä itsellesi otat. Sama asia on minun miehelläni. Hän on upseeri, joka elää vahvassa miesten maailmassa. Ja hän on myös alkoholistiperheen lapsi. Toki on hänelle luontaistakin kantaa vastuunsa ja hän osaa ja tekee jo luontaisesti - mutta silti ulkopuolelta varmasti tulee roolia.

2

Vierailija
5/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiselämässäni hellittää, mutta ammattini edellyttää sellaista vahvuuden osoittamista että se on ammatinmenetys edessä, jos siinä rupeaa muuttamaan itseään toiseen suuntaan.

Tosin olen kyllä pohtinut että viihtyisin paremmin asiantuntijatehtävissä (olen ollut niissä aikaisemmin) ja katsellutkin avoimena olevia paikkoja sillä silmällä.

t. nelonen

Vierailija
6/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sitä vastuuta on otettu jo lapsesta asti perheessä.

Ehkä se rooli ja kaipuu siitä että olis itse myös oikeasti mies tuleekin sieltä?

Vierailija
7/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies, en usko että tulee suoraan alkoholistiperheestä (ei ainakaan itselleni)

mutta tutkittu on että monet meistä selviytyjistä on ns. 'liian vahvoja'. Itselläni se näkyy mm. taipumuksena työnarkomaniaan, jonka villiintymistä joudun kyllä vahtimaan.

t. nelonen

Vierailija
8/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap selvästi ole transsukupuolinen. Meissä kaikissa on ns "maskuliinisia" ja "feminiinisiä" ominaisuuksia, ei se sitä tarkoita että tahtoisi olla identiteetiltään toista biologista sukupuolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme