G. MItä teillä tänään aamupalalla, lounaalla, välipalalla, päivällisellä ja iltapalalla?
Kommentit (8)
Aamulla kaurapuuroa ja päärynäsosetta, lounaalla kanakeittoa, välipalalla jugurttia, iltaruualla riisiä ja lohta ja iltapalaksi mannapuuroa sekä kuningatar(vadelma-mustikka) sosetta. Tietysti lisäksi vihanneksia ja salaattia sekä maidot juomiksi.
aamupala
- kaurapuuroa lapsille (8v, 4v ja 11kk) ja vanhemmille kahvia ja voileipä
lounas
- edellispäivän makaroonilaatikkoa, esikoinen söi koulussa ja mies kävi tänään töissä lounaalla. vauva söi puolet kaupan peruna-lohipurkista.. on räkätaudissa eikä oikein hyvin nyt maistu.
välipala
- 4v söi rusinoita ja vauva hedelmäsosetta, esikoisella oli koulussa porkkana välipalana.
päivällinen
- peruna-porkkanamuusia ja marinettipihvejä, vauva söi pelkkää perunaporkkanamuusia
iltapalasta en tiedä, lähden itse joulukonserttiin.. mies varmaan laittaa puuroa kaikille tai ainakin vauvalle, isommat saattaa syödä banaanijugurttia tai murojakin.
Lapsi 8v:
aamulla paahtoleipää kinkulla, keitetty kananmuna ja kaakaota
lounas koulussa
välipala ip-kerhossa
just söi muutaman pinaattiletun ja maitolasillisen, jotta jaksaa vielä reilun tunnin. Sitten käymme stadissa haukkaamassa jotain (todennäköisesti pizzalla tai hampurilaisella)
Iltapalasta en vielä tiedä, hedelmiä ja jugurttia varmaankin.
Minä:
aamulla kuppi kahvia ja lasi tuoremehua
brunssiaikaan tummaa leipää salaatilla, juustolla, tonnikalalla ja keitetyn kananmunan siivuilla, lasi rasvatonta maitoa
vähän myöhemmin kuppi kahvia ja pari suklaakaurakeksiä
Ja tosiaan n. tunnin päästä olisi tarkoitus haukata jotain "päivällisen korviketta" kaupunkireissulla.
Illalla otan varmaan lasin punaviiniä, kun on hyvä pullo avattuna...=)
Ja siis ei meillä aina syödä näin "epäterveellisesti" (pizzaa/hampurilaista päivällisen sijaan jne.), mutta varsinaisia aamupala-lounas-välipala-päivällinen-iltapala-aikoja meillä noudatetaan oikeastaan vain lapsen osalta, eikä aina ihan niin säännöllisesti hänelläkään. Enkä tosiaan suunnittele päivän aterioita etukäteen. Korkeintaan sen päälämpimänruuan.
Aamupalaksi leipää, kaakaota ja mandariini vai mikä klementiini se olikaan.
Lounaan söi päiväkodissa, jouluateria oli ollut.
Välipala myös päiväkodissa.
Päivällistä ei ole vielä syöty, odotellaan tässä vieraita ja ollaan suunniteltu, että tehdään pizzoja porukalla sitten. Siinä tulee sitten päivällinen ja iltapala samalla haukulla:). Otetaan kohta vähän leipää, jos tulee nälkä!
Aamupalalla mulla ruisleipä, teetä ja pieni pala rahkapiirakkaa. Mies söi leipää, jugurttia ja kahvia. 8v popsi leivän, teetä ja jugurtin. Kaks pienempää söivät päiväkodissa puuron, leivän ja maidon.
Lounaaksi mies söi töissä jouluaterian. Mulla oli koululla (olen ope) kana-kasviskeittoa, sämpylä, satsuma ja porkkanaa. Lapsilla varmaankin suht samaa..
Päivälliseksi söimme juuri äsken tortillaa, paljon kasviksia.
Iltapalaksi lapset syövät varmastikin patonkia, muroja, maitoa ja ehkä pari piparia. Ite taidan vetää jotain hedelmää ja ehkän pienen palan ruisleipää. Mies syö ne tortillansa vasta illemmalla kun saapuu töistä.
aamupala puuroa ja maitoo (mulle kahvi)
päivällä: jätskiä, näkkäriä
päivällinen: keitetty riisi, nakit, tomaatti/kurkku ja maito
iltapala: joko puuroo tai risifrutti/jogurtti ja leipää
Aamulla : puuroa ja marjakeittoa
Lounas: lapset koulussa ja minä vapaalla kotona, söin muutaman ruisleivän kiireen keskellä.
Välipala: Koululainen tuli kotiin ja söimme rasvattomasta jogurtista valm. Smoothieta mustikoilla ja banaanilla, sekä ruisleipää.
Päivällinen: Spagetti bolognese ja luomupasta, salaattia ananaksella ja mandariinilla.
Iltapala: Varmaan uroja, hedelmiä, leipää tai jogurttia.
aamulla jugurttia, mysliä, leipää, juustoa ja makkaraa, kahvia, appelsiinimehua
lounast koulussa/ pk:ssa
välipala sama asia - kotona emme harrasta välipaloja
päivällinen jauhelihakeitto, jossa on 2/3 osaa papuja, parsaa ja porkkanaa
iltapala - en tiecä vielä, mutta vaihtoehdot ovat kaurapuuro, viili, elovenan valmismausteiset puurot tai weetabix.