Täytyy ihmetellä, että miksi kukaan haluaisi hankkia shar pein?
Rotuhan on tosi sairas ja oli välillä kiellettynäkin eläinsuojelullisista syistä. Ja lisäksi koira ei ole luonteeltaan edes mitenkään houkuttelevan kuuloinen, ei esim. sovi ensimmäiseksi koiraksi. Että voiko koiran hankkijalla ulkonäkö mennä ihan kaiken edelle? Ei ole väliä sillä että koiralla on kamalasti vaivoja ja se kärsii?
Kommentit (10)
Sillä sinä todellakin vaikutat juurikin tuolta mitä kirjoitit Shar peinistä
"rotuhan on tosi sairas ja oli välillä kiellettynäkin eläinsuojelullisistä syistä. Ja lisäksi sinä et ole luonteeltasi edes mitenkään houkuttelevan kuuloinen ja et esim. sovi ensimmäiseksi naiseksi. Että voiko sinun ulkonäkö(sic!) mennä ihan kaiken edelle? Ei ole väliä sillä että sinussa on kamalasti vaivoja ja minä kärsin"
Monia pitkälle jalostettuja koiria voi tosiaan verrata esim. Kiinassa muodissa olleisiin naisten typistettyihin jalkoihin ja länsimaissa kapean vyötärön korostamineen käyttämällä tiukkaa korsettia. Molemmat estävät tehokkaasti esim. liikkumisen ja tuottavat tuskia ja terveyden huonontumista.
"rotuhan on tosi sairas ja oli välillä kiellettynäkin eläinsuojelullisistä syistä. Ja lisäksi sinä et ole luonteeltasi edes mitenkään houkuttelevan kuuloinen ja et esim. sovi ensimmäiseksi naiseksi. Että voiko sinun ulkonäkö(sic!) mennä ihan kaiken edelle? Ei ole väliä sillä että sinussa on kamalasti vaivoja ja minä kärsin"
jospa et a) puhuisi asioista joista et tiedä b) koittaisi helpottaa kateuttasi ja vitutusta mustamaalaamalla
On se sitten avoauto (mitä sillä tekee Suomen ilmastossa?)
Katsoppas, kun nykyajan avoautot ovat monet kovakattoisia. Ja ainakin täällä missä minä asun (keskisuomessa) on kesäisin lämpimiä ja aurinkosia päiviä ja mikäs sen mukavampaa kuin antaa tukan hulmuta auringonpaisteessa katto alhaalla. Jja näillä avoautoilla kyllä tekee ihan sen saman mitä sinä teet sillä sinun vanhalla ja kurppaisella nissanillasi. Paitsi paljon tyylikkäämmin ja turvallisemmin..
Etsin sisäsiittoista, autoimmuunitautia sairastavaa, iho- ja keuhko-ongelmaista, korkean syöpäriskin omaavaa, lonkkaongelmaista ja lyhytikäistä kumppania.
Kuin siinä sun vanhassa nissanissas?
jospa et a) puhuisi asioista joista et tiedä b) koittaisi helpottaa kateuttasi ja vitutusta mustamaalaamalla
On se sitten avoauto (mitä sillä tekee Suomen ilmastossa?)
Katsoppas, kun nykyajan avoautot ovat monet kovakattoisia. Ja ainakin täällä missä minä asun (keskisuomessa) on kesäisin lämpimiä ja aurinkosia päiviä ja mikäs sen mukavampaa kuin antaa tukan hulmuta auringonpaisteessa katto alhaalla. Jja näillä avoautoilla kyllä tekee ihan sen saman mitä sinä teet sillä sinun vanhalla ja kurppaisella nissanillasi. Paitsi paljon tyylikkäämmin ja turvallisemmin..
Ajatteleppa asiaa niinpäin että miehesi olisi ajatellut samoin sinusta?
Koirat eivät voi vaikuttaa itse elämäänsä puoleen eikä toiseen, toisin kuin ihmiset. On ihmisen vastuulla toisaalta olla jalostamatta lemmikkejä jotka kärsivät ja toisaalta olla ostamatta sellaisia, jos joku moista epäeettistä toimintaa harjoittaa. Koirilla itsellään ei ole siinä mitään sananvaltaa.
On se sitten avoauto (mitä sillä tekee Suomen ilmastossa?) tai sairas koirarotu.
Järkisyillä ei merkitystä.