Olen saanut tarpeekseni tämän päivän lääkäreistä!
Mitä porukkaa nämä nykylääkärit oikein ovat?
Vääriä diagnooseja - saa itse tehdä oikeat diagnoosit! Toivottavasti ei tule mitään hankalia sairauksia. Potilas ei ole lääkärille ihminen vaan joku muu - en tiedä miksi tuota osaa oikein kutsuisi.
Eivät osaa kirjoittaa kunnolla!
Eivät kuuntele - asiat kääntyvät täysin päälaelleen heidän kirjoituksissaan: esim. lepoasento helpottaa vaivaa vaikka asia oli, että ei edes lepoasennossa vaivasta pääse hetkeksikään.
Varmaan tämän päivän lääkäreihin pätee tämä: On meillä hyvä homma ja palkka kun vaan ei olisi noita potilaita!
Tyhmä lääkäri on jotain aivan kamalaa ja sellaisia näkyy nykyään olevan pilvin pimein. Kuulinpas eräässä paikassa puitavan kuinka kamalaa oli kun joutui sen yhden patatyhmän lääkärin pyöritettäväksi. Mistä kolosta nämä nykylääkärit oikein on vedetty? Ainakaan nämä eivät ole niitä yhteiskunnan fiksuimpia ihmisiä eli jos koulusuorituksilla ovat päässeet lääkkikseen niin opiskelijoiden fiksuutta ne koulusuoritukset eivät kuitenkaan kerro! Tässä taloyhtiössäkin on yksi kotiäitilääkäri, joka julistaa olevansa siivoojan tytär. No ei siinä mitään, että on siivoojan tytär, mutta kun käytös ja arvostelukyky oli ala-arvoista, niin sitten tulee mieleen se, että hänhän sanoi olevansa entisajan siivoojan tytär.
Ihmistä hoitaa parhaiten lääkäri, joka on vähän samoista piireistä kuin potilas itse. Kunnon lääkärin hoitoa en ole saanut tässä maassa sen jälkeen kun viimeinen sukulaislääkärini kuoli!
Mun täytyy ihan kehua omaa lääkäriäni, ja vielä terveyskeskuksen omalääkäriä. Sympaattisempaa ihmistä en ole tavannut koskaan. Hän ei edes väitä tietävänsä kaikkea kaikista vaivoista, mutta hän ei myöskään kitsastele lähetteiden kanssa. Hän kuuntelee vaivat ja määrää lisätutkimuksiin hyvin helposti. Potilaansa hän kohtaa ihmisenä, myös lapset. Oma lapseni jännitti aikaisemmin lääkärikäyntejä, mutta nyt lähtee mielellään tapaamaan sitä kivaa lääkärisetää.
Mulla on kokemusta myös toisenlaisista lääkäreistä. Yksi määräsi keuhkokuvaan, kun valitin nilkkojen kankeutta, toisella oli happosalpaajaresepti valmiina kun menin valittamaan sappikipukohtauksista(olin kuulemma liian nuori ja kevyt sappipotilaaksi, kk myöhemmin nykyinen omalääkäri määräsi ultraan ja sappirakko oli täys kiviä). Ja työterveysslääkärit määräävät aina antibiotteja, vaikka tietävät niiden aiheuttavan mulle veriripulin ja pitkän kortisonikuurin.
Näiden kokemuksien jälkeen osaan todella arvostaa ihanaa lääkäriäni