Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOKUISET LEIJONANPENNUT VKO 22***

28.05.2009 |

Heips

En löytänyt tälle viikolle pinoa??JOs on jossain niin unohdetaan tämä sitten, mutta muussa tapauksessa aloitan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tuossa että vanha nikkini on tullut takaisin käyttöön uudistuksen myötä. Eli olen sama kuin Nikkuliina.

Tänään oli neuvolla. Rr oli 114/69, Hb 125, vauvan syke 145, pissassa hieman proteiinit -+, sf-mitta tippu ku lehmän häntä alakäyrälle..joka hieman ihmetyttää. No taas oli eri mittaja kun oli sijainen. Painoa oli tullut 5vko:ssa vaan 1kg!! JEE!

Sokerirasituksen tulokset oli ihan hyvät, että ei niissä ollut mitään poikkeavuutta.

Seuraava neuvola on juhanniksen jälkeen.

Kävin eilen ostoksilla IKEA:ssa ja Kodin 1:ssä. Samalla tuli tutkailtua tämän hetken vaunumarkkinoita tarkemmin. Päädyin Brion kombi yhdistelmiin. Oli sen verran hyvä tarjous. Väri vaan pitäis nyt päättää.

Me aloitettiin viikonloppuna remppaamaan huushollia. Olkkarista revitää tapetteja ja kävin tänään katsomassa uuden tv-tason ja lipaston olkkariin. ENs viikolla haetaan. Sitten jatkuu makuuhuoneisiin remppa hommat. Pitäis vaihtaa meidän makkari ja nuorimman huoneet päittäin.

NO eipä tässä ihmeempiä turinoita.

Rv 30

Ai niin enään 8-12 viikkoa niin alkaa olla vauva maailmassa ;)

Vierailija
2/16 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin nyt tekeen kokonaan uudet tunnukset ku tuo salasana on lähteny mun vanhaan s-postiosoitteeseen jota ei ole olemassakaan, olis varmaan kannattanu päivittää tietojaan... No, onneks oli nikki vapaana :) JA toivittavasti tää taksti nyt tulee nikin kanssa eikä mun koko nimellä. Ei sillä että sekään nyt mikään katastrofi olis, kyllä mut näistä jutuista tutut tunnistais muutenki ;D

Juu, oli täällä ketju mut uudistuksen myötä kaikki tällä viikolla kirjoitetut viestit hävisi... Eli ei kai siinä muuta ku uutta putkeen vaan. Mun on nyt pakko mennä, mut tuun kirjottaa illemalla uudestaan.

-Nala rv 30+1-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joukkoon mahtuu mukaan "Pikkukolmosen" odottelija tässä vaiheessa odotusta?

Laskettuaika on 7.8, aiemmat tyttäret syntyneet 2000 ja 2004 :)

Tähän mennessä odotusta kaikki on sujunut mallikkaasti,olen jossain käänteessä aiemmin käynyt lukemassa teidän juttuja ja nyt päätin hilata itseni mukaan.

Moi siis kaikille täältä hollolasta :)

Vierailija
4/16 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan! Jännää enään n.10 viikkoa ja sitten näkee hänet

Vierailija
5/16 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

En päässyt kirjautumaan, joten nyt ei näy nimimerkkiä. Emem täällä siis kirjoittelee vierailijana, kunnes saan nimimerkkini jotenkin toimimaan.

Eilen oli ultra äitipolilla ja kaikki oli ok. Painoarvioksi saatiin 839 g. Mulla oli aivan IHANA lääkäri, joka näytti 3D kuvaa pojastamme. Nyt sain myös selkeän kuvan siitä missä asennossa kampurajalka on. Ja mikä vielä parempaa, sain paljon kuvia mukaan, myös 3D kasvokuvia ja niistä näkee selkeästi, että tulokas on aivan meidän pikkukakkosen näköinen! Yllättäen liikutuin kyyneliin asti kun näin hänet niin selkeästi...

Oli siis aivan ihana päivä eilen. Nyt täytyy ryhtyä siivoamaan ennenkuin pojat herää. Voikaa hyvin kaikki!

T: Emem rv 25+4 (viimeksi taisin kirjoittaa viikon enemmän, kyllä sitä vaan menee sekaisin näissä viikoissa)

Vierailija
6/16 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa emem että sulla oli hyvä päivä! Mukavaa kuulla toisten iloisia mietteitä :) Ja tervetuloa joukkoon mukaan uusi kirjoittelija, jonka nikki ei nyt enää muistu mieleen ;)

Ja täällä kirjoittelee siis auringonkukka, jonka tunnus ei myöskään toimi, eikä uutta salasanaa ainakaan eilen vielä ollut tullut. Pitää kirjautua uudestaan jos ei tämän päivän aikana kuulu.

Eilinen oli taas yhtä helvettiä anopin puolelta, täällä oli muillakin ongelmia anopin kanssa. Me ei olla koskaan oltu mitään ystäviä, koska ollaan niin erilaisia, mutta ollaan kuitenkin tultu juttuun ihan OK. Olen lähinnä pitänyt häntä vain omanlaisenaan häseltäjänä joka kuitenkin tarkoittaa hyvää.

Viimeisen puolen vuoden aikana on kyllä ajatukset muuttuneet, johtuen tästä sukupolvenvaihdoksesta ja kaikesta paskasta mitä niskaan sataa tähän kauppaan liittyen, meijän remontteihin liittyen ja oikeastaan ihan kaikkeen mitä me tehdään tai ei tehdä. Kyseessä on hänen sukutila, joten luopumisentuska on suuri, mutta rajansa kaikella. Se siitä, en ala tänne enemmän tilittämään mutta eilen taas meni itsellä hermot totaalisesti, poistuin tilanteesta kiukusta täristen etten ala huutamaan pää punaisena. Huomasin että samalla kun itsellä palaa pinna totaalisesti, alkaa myös supistelemaan. Ei kivuliaasti, mutta maha kiristeli kyllä tehokkaasti seuraavan puolen tunnin ajan. Eli ei paranisi stressailla, mutta tässä tilanteessa kun lähes päivittäin nähdään (kun tulevat touhuamaan meidän nurkkiin...) niin hermot on kyllä kireällä koko ajan.

Huh mikä valitusvirsi!

Olkaapa siis onnellisia te, keillä menee anopin kanssa hyvin, tai edes sinne päin.

Onneksi viikonlopuksi luvataan tänne ihanaa ilmaa, hellettä! jos remppailutkin sujuisivat vauhdilla kun aurinko paistaa :)

Hyviä vointeja kaikille ja pirteätä mieltä!

T: Auringonkukka Rv 28+3

Vierailija
7/16 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Mulla on enää ensi viikko töitä, sitten jään kesälomalle!! Uskomatonta. Tää aika on loppujen lopuksi mennyt tosi nopeesti ja mulla on edelleen kaapit siivoamatta täällä töissä. Olis varmaan hyvä järjestellä hieman, että sijaisen olis helpompi päästä sinuiksi töiden kanssa.... ;)

Kävin viime viikolla labrassa tulehdusepäilysten takia, mutta sekä pissa että valkkari oli puhtaita. Eikä supistelut olleet tehneet mitään kohdunsuulle, mistä oon enemmän kuin iloinen.

Tällä viikolla on alkanu vauva nouseen niin ylös, että ahdistaa. Istuessakin alkaa tekeen pahaa taikka huippaamaan. Selälläni en juuri enää voi maata, kun alkaa tulla tosi huono olo ja kädet puutuu.

Tsemppiä Auringonkukalle appivanhempien kanssa "taisteluun". Kai he silti asuvat jonkin matkan päässä, eli ovat vain käymässä aina teillä?

Ja tervetuloa uudelle odottajalle, nimimerkki hävisi mielestä...

Onko teillä jo nimiä mielessä vauvalle? Me ollaan jotain kyllä mietitty ja sairaalan ilmoittautumiskaavakkeeseenkin jo täytetty, mutta ei olla kyllä yhtään varmoja, että olisko ne kuitenkaan NE nimet, joita sitten loppujen lopuksi lapsellemme haluttais. Jotenkin on ristiriitaista, että mulla on ns. "poikaolo", mutta vain tyttöjen nimiä on mielessä. ?!?!

Hyvää viikonloppua kaikille ja mukavia yo-juhlia ja valmistumisjuhlia niille, jotka sellaisiin ovat menossa!! Me ollaan menossa serkun yo-juhliin. :)

Ritu rv 30+5

Vierailija
8/16 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietellään lämmintä vapaapäivää. Tuli käytyä kirpparilla ja mukaan löytyi kestovaippa kokoelman jatkoksi, yksi body ja mamma housut ja paita. Myöhemmin kävin Kodin1 ja en voinut malttaa mieltäni kun Stokken TripTrapp  mallikappaleena ollut syöttötuoli oli reilussa halvennuksessa :) eipä tuolla pitkään aikaan mitään tee, mutta olen katsonu että sillä on hyvin jälleenmyynti arvoakin sitten joskus. Ja taloudellisesti jos asioita miettii niin mitä se haittaa vaikka vähän etuajassa tuli hankittuakin.

Töitä olisi vasta sunnuntai iltana seuraavan kerran, olin tosiaan keskiviikkona yövuorossa.Elämään ei kummempia, vauva jumppaa kovasti. Mikä on ihanaa

Vierailija
9/16 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin tota nimen miettimis asiaa, että sama juttu että vaikka ihan "poika olo" on tytön nimi ainoastaan melkeen lukkoon lyöty. Pojan nimeä olen mittinyt hieman harvinaisempaa, josta ukko ei tietenkään yhtään tykkää. Mutta hänen nimiehdotuksensa ovat taas ihan typeriä :D ..Eli joo parisuhde (voiko enää sellaseksi ees sanoa) sujuu samaan malliin kuin aikaisemmin.

Joku uusi oli eksynyt joukkoomme.

Lämpimästi tervetuloa!

Vierailija
10/16 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusioäiti eli Anne-Mari näin vierailijana kirjoittelee. Uudistuksen myötä minunkin salasanat on menneet vanhaan sähköpostiin (josta pitäisi niiden kääntyä uuteen) ja ovat nyt siis jossain bittiavaruudessa.

Kuumuus vaivaa, yöllä saa rampata vessassa ja lonkkakivut on ihan tajuttomia, siinäpä päälimmäiset kuulumiset. Vaikka minulla näitä vaivoja on ja kolotuksia, niin silti on niin vaikea ajatella, että tämä olisi meikäläisen viimeinen odotusaika. Vauva kyllä on mukavan aktiivinen ja liikkeitä on niin hauska seurata, vaikkakin täälläkin vauva joskus puskee itseään niin ylös, että kipeää tekee.

Meillä ei anopin kanssa ole oikein mitään välejä, tavataan kun on pakko ja asiat hän hoitelee poikansa kautta. Toisaalta hyvä näin, koska me oltaisiin monista asioista niin erimieltä, eipähän tule turhia yhteenottoja, kun ei juurikaan tekemisissä olla.

Loppusuora on nyt alkamassa, vauva voi turvallisesti olla sylissä jo tosiaan 8-12 viikon päästä, huisia!

Tänään oli ensimmäinen päivä kun en nyt imettänyt. Olin tämän toukokuun lopun antanut armonaikaa ja minullehan tuo oli vaikeampaa kuin pojalle. Saas nähdä jääkö tuo nyt ihan lopullisesti pois näin helpolla, pojallahan on nyt ikää 1v 2kk, joten hyvillä mielin tässä pitäisikin imetys jo lopettaa.

Minulle on viime aikoina tullut hirveät pelot, jos jokin meneekin vinoon synnytyksessä ja joudutaan esim. tekemään sektio. Tuossakin lähinnä se toipuminen huolestuttaa, kuitenkin pitäisi suht pian minun jaksaa täällä kotona ottaa vetovastuu...toiveissa on se sairaalassa 1vrk. Pitää varmaan neuvolassa ottaa puheeksi.

Anne-Mari rv. 29+2

Vierailija
11/16 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina tää kirjoittelu jää vaik kuin olisin päättäny et nyt tsemppaan, mut ei kai se niin vakavaa oo.

Täällä on useammallakin ollu anoppiongelmia, ei ole kyllä yhtään kivaa. Mull aoli ex-anoppi suorastaan hirviö, mutta nykyinen vaikuttaa ihan mukavalta. Ei oikeestaan tunneta vielä kun harvoin nähty, mutta kai sitä enemmän sitten lapsen myötä tulee tutustuttua. Tsemppiä vaan kaikille jotka anoppien kans kamppailee ;D

Huh ku on kuuma!!! Siis tosi tuskainen olo koko ajan... Huomenna kyl mennään makaan kumpulaan koko päiväks, pääsee veteen vilvoitelemaan välillä, jee :) Tänään ei enää jaksa lähteä kun oltiin jo aamusta liikenteessä. Käytiin vihdoin hakemassa vaunut

Vierailija
12/16 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin onnessani työntelin mun tyhjiä Bugaboo-kärryjä autolle ja mietiskelin mitä kaikkia lisävarusteita niihin vois hommata, vaikka johan noissa on kaikki tarpeellinen mukana, mut silti ;D

iiks, mun pitää mennä nyt! Mies alko tutkailee vaunuja ja mä en haluu jöödö tästä paitsioon :D Palailen taas ja sori ku oon niin kiireinen mukamas koko ajan ;D

-Nala rv 30+3-

Vierailija
13/16 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mietin tässä että onkohan olemassa mitään listaa meistä kaikista elokuussa synnyttäjistä? Jossa siis näkyisi ne lasketutajat, synnytyssairaalat jne. Olis hyvä sitten päivitellä siitä kun niitä pienokaisia alkaa syntymään.

Onko niin että tiedot täytyy vaan etsiä kaikista eri pinoista? Mä voisin kyllä yrittää kerätä ne tiedot jos kaikki vaan viitsisi laittaa ne uudestaan. (jos siis niitä ei saa muuten yhteen)

Hunajamanteli ja Nasu 30+2

Vierailija
14/16 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona ihana helle jo toista päivää,mutta siellä tulee huono olo,jos ei hankkiudu varjoon.No nyt mä sit lopetin sen pyöräilyn:kaaduin pe aamuna pyörällä matkalla TYKS:iin labraan,mut en onneksi lyönyt mahaa mitenkään.Naapuri tuli autolla ja tarjosi mulle kyydin TYKSiin.Menin suoraan osastolle,jossa olin aiemmin tällä viikolla sen raskausdiabetekseni takia ja ottivat vauvasta oikein semmoista synnytyssalissa sit elokuussa joskus mitattavaa käyrää.Vauvalla oli kaikki hyvin,liikkui ja mylläsi koko ajan paljon ja karkaili välillä anturin alta pois.Tuleva äiti kyllä hermostui enemmän.Vähän tuli ruhjeita polveen ja kyynärpäähän.Mut ei muuta vakavaa.Säikähdyksellä siis selvittiin.Mä olen ollut tällä viikolla sillä sokeriruokavaliolla ja saanut sen avulla paastoarvon jo laskemaankin ihan normitasolle.Kyllä välillä kaipaan sitä jätskiä ja suklaata.Päiväkahvin kanssa olen nyt sit syönyt itseleipomia korvapuusteja.Ovat kuulemma "terveellisempiä"ku esim.rasvaiset viinerit.

Vauvalla painoa tullut ultran painoarvion mukaan 1300 g!Kaikki kuulemma hyvin muutenkin,joudun taas sinne äitiyspolille vajaan parin viikon päästä kontrolliin.Sitä tää raskaus loppumetreillä nyt sit on ku kaikki ei mennytkään niin ku luulin vielä 4 vkoa sitten.Toivotaan et pysyy kohdussa vielä kasvamassa ja jumppaamassa sen 10 vkon ajan!

Jollain oli ikävä anoppisuhde.Olen kokenut saman joskus nuorempana ekassa suhteessa.Ei ole kyllä yhtään kivaa.Mut varmasti vaikeampaa on jo tuossa vaiheessa kun on perhe kasvamassa ja vielä elinkeinostakin kiinni.Voimia ja tsemppiä!

Teille kans mukavia ja rentoja kesäpäiviä,jotka saatte kohta jäädä duunista pois.Nauttikaa vielä viimeisistä mahdollisuuksista lepoon ennen H-hetkeä.

T:Maria-s ja vesseli 29+2

Vierailija
15/16 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.

En vielä uutta pinoa aloittanit, mutta tässä linkki siihen esittelypinoon, jonka tuolta jostain löysin

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/969777/_3_3_elokuist…

Hyvää viikon alkua!

T: Emem rv 26+0

Vierailija
16/16 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla la elokuun puolessa välissä.Kuinka teillä muilla mennyt odotus tähän asti. Mulla muuten hyvin mutta alussa oli tulehdusta, vatsakipuja, ym.sellaista mitä ei 1. raskaudessa ollenkaan.

Erilainen odotus ollut tosiaan nyt. Saas nähdä kuinka loppuaika menee ja tuleva synnytys. Jännittää..