Onko normaalia että suhteessa ei ole ollut seksiä kahteen kuukauteen?
Ainoastaan miestä olen käsillä pari kertaa tyydyttänyt, mutta muuta ei jaksa. Mies tekee pitkää päivää ja itselläkin koko ajan kiire ja iltaisin olen lopen uupunut. Ei huvita yhtään mikään seksiin liittyvä, mutta samalla asiasta on kauhean paha olo. Tuntuu, että ollaan miehen kanssa erkaannuttu toisistamme eikä edes puhuta enää mistään ja lastenkasvatukselliset asiat menee välillä ristiin. Kaikki mitä mies tekee, ärsyttää enkä enää tunne miestä kohtaan mitään intohimoa. Meillä on pienet lapset ja ollaan oltu yhdessä jo yli 10 vuotta. Onko tämä ohimenevä vaihe vai pitääkö asiasta huolestua?
Kommentit (62)
Siis miten niin täällä vakuutellaan että seksitön parisuhde on normaali? Täh? Ei se kyllä ole!
Parisuhteeseen kuuluu seksi, ja kyllä kuukaudenkin tauko on jo käsittämättömän pitkä jos ei muuta syytä ole kuin se ettei vaan haluta.
Käykääs nyt siskot lukemassa viestiketjuja jossa miehet purkavat ahdistustaan siitä kun vaimo ei anna. Lopputuloksena on se että hakeutuvat ennemmin tai myöhemmin vieraaseen syliin -joko maksulliseen tai maksuttomaan. Jaksaa sitten kotona katsella pihtaavaa vaimoa kun ei enää tarvitse vongata säälipillun perään.
Seksitön parisuhde EI ole normaali!
Me lopetettiin just eilen illalla yksi parin kuukauden kuiva kausi. Tässä on ollut töitä, juhlia, remonttia jne. Ei me oteta enää paineita näistä, vaan ollaan molemmat totuttu, että meidän seksielämä on vähän katkonaista. Joskus harrastetaan monta päivää putkeen, joskus taas on pitkäkin väli. Aina ollaan voitu puhua asiasta, eikä se ole jäänyt vaivaamaan kumpaakaan. Ei sillä, etteikö seksittömyys tai suorituspaineet joskus olisi "issue", mutta aina voidaan puhua siitä.
Seksitön parisuhde EI ole normaali!
Onko kuiva kausi satunnainen jos se kestää kuukausia? Tai vuosia?
Mulla on muutama miespuoleinen kaveri joilla kotona on menossa "satunnainen kuiva kausi". Toisella on suhde työkaverinsa kanssa, toinen kärsii hiljaa itsekseen.
Löytyykö täältä oikeasti miehiä jotka ovat tyytyväisiä siihen että kotona ei saa kuukausiin seksiä???
En mä ainakaan kestäisi jos mun mies pihtaisi kuukaudenkin. Ottaisin vakavasti asian puheeksi että missä vika ja mitä sille voidaan tehdä.
Mutta toivottavasti on ohimenevää
haluttomuudesta kun nykyään niin monella se haluton osapuoli on mies. Niin on meilläkin ja meillä menee huonosti osaksi sen takia. Mies on työttömänä ja elää valtavassa stressissä sen takia. On mielestäni myös masentunut. Mun täytyy vaan kestää nyt kun se pyörii aina tuossa jaloissa. Onneksi pääsen itse päivisin töihin. Tätä on nyt jatkunut reilu vuosi.
Te jotka ette ymmärrä seksitöntä aikaa parisuhteessa taidatte olla aika nuoria, alle 40 v?? Arvaanko oikein?
Lapset 6 ja 8 v, yhdessä oltu 15 vuotta. Viimeisen vuoden aikana seksiä noin 4 kertaa...
Pelottaa tuo erkaantuminen. Itse olen aika huolestunut tilanteesta. Emme hakeudu toistemme lähelle missään tilanteessa. Harvinainen yhteinen iltammekin meni riitelyksi.
En tiedä, miten tästä eteenpäin. Vain lapsia ajatellen olemme yhdessä.
3 alle kouluikäistä lasta ja tuntuu tosiaan, että aina väsyttää. Illalla menen samaan aikaan lasten kanssa nukkumaan. Tänään mies sattui olemaan vapaalla ja koetti 4,5-vuotiasta pakottaa nukkumaan pienempien kanssa. No eihän se pakosta nuku. Miestä panetti ja yritti kuitenkin minua saada suostumaan seksiin, vaikka lapsi oli hereillä lasten huoneessa. No enhän minä siihen ala, että on vaara että lapsi yllättää. Mies taas ei ymmärrä tätä kantaa olleskaan, vaan sanoo sitä tekosyyksi...
Meillä jos jostain syystä tulee väliä pari viikkoa, niin mua harmittaa jo kovasti. Seksi lähentää suhdettakin...
t:12 v yhdessä
Vaikkei ehkä kivaa.
Tottakai parisuhteessa tulee kaikenlaisia kausia ja jos mies on niin helvetin lapsellinen, ettei kestä parin kuukauden taukoa, niin... Ei väliaikainen kuiva kausi ole mikään tekosyy pettämiseen! Kakara sellainen mies on, joka esim. vauvan takia väsynyttä vaimoaan pettää. Sellainen saakin mennä ihan lopullisesti...
mutta pidemmän päälle ehkä kannattaa tehdä asialle jotain.
Mielenkiinnosta: miten lisäännytte jos kohta uusi raskaus, mutta seksiä ette harrasta?
Kun seksielämä viimeksi virkeni, alettiin samoin tein yrittämään uutta raskautta ja napsahti kerrasta. :) Ja aika pian raskauspahoinvointi teki tehtävänsä...nyt taas merkkejä ilmassa etä kesästä tulee mukava... ;)
Käykääpä lukemassa vähän miesnäkökulmaa asiaan tuolta seksi-puolelta.
Kyllä kuulkaa ennemmin tai myöhemmin teidän rakkaat puolisot käyvät sen seksin hakemassa muualta! Tietysti osa kestää seksitöntä elämää pidempään kuin toiset, ja pienen pieni osa miltei loputtomiin, mutta enemmistö ei.
Tuo on oikeasti suurta itsepetosta vakuutella täällä että on normaalia elää parisuhteessa ilman seksiä. Jos noin uskoo niin ihan turha sitten itkeä ja miestä syyllistää kun hän jää pettämisestä kiinni.
Olen viimeiset kymmenen vuotta ollut naisena töissä miesvaltaisen porukan keskellä, ja kyllä näistä asioista on kuulkaa puhuttu. Vaimo ei anna, mutta sitten löytyy joku muu joka antaa. Vaimo vaan ei sitä tiedä.
Toiseksi, jos ei parisuhteeseen kuulu seksiä, siihen tuskin kauheasti kuuluu muutakaan fyysistä läheisyyttä. Vai halitaanko ja pusitaanko teillä kuivan kauden aikana?
Mites sun logiikalles sitten käy?
Käykääpä lukemassa vähän miesnäkökulmaa asiaan tuolta seksi-puolelta.
Kyllä kuulkaa ennemmin tai myöhemmin teidän rakkaat puolisot käyvät sen seksin hakemassa muualta! Tietysti osa kestää seksitöntä elämää pidempään kuin toiset, ja pienen pieni osa miltei loputtomiin, mutta enemmistö ei.
Tuo on oikeasti suurta itsepetosta vakuutella täällä että on normaalia elää parisuhteessa ilman seksiä. Jos noin uskoo niin ihan turha sitten itkeä ja miestä syyllistää kun hän jää pettämisestä kiinni.Olen viimeiset kymmenen vuotta ollut naisena töissä miesvaltaisen porukan keskellä, ja kyllä näistä asioista on kuulkaa puhuttu. Vaimo ei anna, mutta sitten löytyy joku muu joka antaa. Vaimo vaan ei sitä tiedä.
Toiseksi, jos ei parisuhteeseen kuulu seksiä, siihen tuskin kauheasti kuuluu muutakaan fyysistä läheisyyttä. Vai halitaanko ja pusitaanko teillä kuivan kauden aikana?
t. se, jolla ei ole ollut seksiä 2 vuoteen
seksitöntä aikaa, ei vain yksinkertaisesti haluta eikä jaksa, kyllä se on sitten aina siitä taas virinnyt, kun on imetyksen lopettanut
No en tietenkään väitä että vika on aina naisessa, tai että vain naiset pihtaavat. Kyllä miehetkin, toki. Tämän ketjun aloittaja oli käsittääkseni nainen ja tässä puhuttiin aluksi siitä että nainen ei halua. Joten siksi kommentoin kuten kommentoin...
Meidän tuttavapiirissä on ollut kaksi sellaista perhettä joissa on miehen haluttomuus ollut ongelma. Toinen mies paljastui bi-seksuaaliksi ja toisella on toinen nainen. Siksi oma vaimo ei saa. Mutta ennen kuin joku muistuttaa yleistämisen vaaroista, sanottakoon että en halua yleistää... :)
Mutta edelleen, sympatiani ovat kyllä kaikkien teidän puolella jotka ette parisuhteessa saa seksiä, olette sitten miehiä tai naisia. Seksi kuuluu osana parisuhteeseen! Toki joskus on taukoja tai hiljaisempia hetkiä mutta ei niiden nyt kuukausitolkulla tule kestää. Sitten menee itsekkääksi pihtaamiseksi.
Mites sun logiikalles sitten käy?Käykääpä lukemassa vähän miesnäkökulmaa asiaan tuolta seksi-puolelta.
Kyllä kuulkaa ennemmin tai myöhemmin teidän rakkaat puolisot käyvät sen seksin hakemassa muualta!t. se, jolla ei ole ollut seksiä 2 vuoteen
Musta on ihan normaalia jos parisuhteessa on parin kuukauden taukoja seksielämässä. Esim. alkuraskaudet on meillä olleet aina seksittömiä kausia, samoin synnytyksen jälkeen pari ekaa kuukautta. On ollut myös muista syistä johtuvia pitempiä seksittömiä kausia. Tuolloin kuitenkin keskustellaan asiasta ja mietitään miksi ei esim. haluta ja mitä asialle vois tehdä. Joskus ei auta kuin aika, joskus ns. pakkoseksi toisen mieliks. Mutta siis molemmat pysytään tilanteen tasalla ja tiedetään miltä toisesta tuntuu. Seksittömien kausienkin aikana meillä on paljon muunlaista läheisyyttä.
Pidän tällaisten muutaman kuukauden kestävien seksittömien aikojen "sietämistä" merkkinä meidän hyvästä parisuhteestamme. Olemme sitoutuneet toisiimme koko loppuelämäksi eikä siinä paljoa paina muutama kuiva kuukausi. Toki seksi kuuluu tärkeänä osana parisuhteeseen, mutta perusta on kuitenkin ihan jossain muualla kuin peittojen heiluttelussa.
Suurin syy ei oikeastaan ollut edes kahden vuoden seksittömyys, vaan se jatkuva huomionosoitusten ja hellyyden puute, ja myös jatkuva itsetuntoa kalvava torjutuksi tuleminen.
Käytännössä viimeiset neljä (4!) vuotta nukuin sohvalla, koska en halunnut herätä yöllä siihen, että joku potkii minua kauemmas sängyllä tai riuhtoo itsensä ympäriltä irti kättäni, jonka olin siihen unissani kiertänyt.
Seksinpuutteessani sorruin pariin otteeseen syrjähyppyihin, joita inhosin niiden aiheuttaman valtavan morkkiksen vuoksi. Seksikin oli huonoa - tahtoisin tutustua toiseen ihmiseen rauhassa.
Summa summarum - suurempi vika ei ole seksin vaan aikuisen yhteyden puute. Seksin takia en voisi perhettä hajottaa, mutta hylkimiseen hajoaa pää.
Olen nyt sinkku, mutta ollut sellaisenakin ilman jo puoli vuotta, koska koko seksistä on tullut epämiellyttävien tunteiden lähde. En edes jaksa ottaa ainoatakaan naista elämääni vaatimaan, kieltäytymään ja kitisemään.
Meillä ei ole ollut seksiä ainakaan puoleen vuoteen. Olen raskaana ihan viimeisillään. Lisäksi ollut todella hektinen elämäntilanne. Molemmat kyllä haluaa, mutta ei ole voimia. Uskon, että tilanne muuttuu pikkuhiljaa, kunhan vauva on syntynyt ja tilanne normalisoituu. Nyt mies ei ala enää seksiin, koska olen todella ihan viimeisilläni ja vauva on ihan alhaalla. Hän pelkää tekevänsä hallaa vauvalle,tai että synnytys käynnistyy. :D Meillä tosin kyllä on keskustelua ja muuten halaillaan jne ja pystytään puhumaan myös tästä seksittömyydestä.
Minusta pitkään parisuhteeseen kuuluu erilaisia kausia.