Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te, joilla ei ole sisko(j)a!

Vierailija
22.05.2009 |

Mietittekö koskaan, millaista elämä olisi, jos sinulla olisi sisko? Kaipaatteko koskaan siskoa elämäänne?

Minulla on kaksi ihanaa veljeä, mutta heistä huolimatta olen aina toivonut, että minulla olisi myös sisko. Jotenkin ajattelen, että siskosten välinen suhde on tosi erityinen, ja haluaisin itsekin päästä sellaisesta osalliseksi. Tuntuu, että veljilläni on keskenään paljon enemmän yhteistä, kun ovat samaa sukupuolta.

Omat lapseni ovat tyttö ja poika, ja jostain syystä toivoisin, että mahdollinen kolmas lapsi olisi myös tyttö. Toivoisin tyttäreni voivan kokea, millaista on elää siskon kanssa...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan en ole siskosta haaveillut.

Vierailija
2/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olemme veljen kanssa nyt aikuisinakin tosi läheiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipasin tosi paljon siskoa pienenä ja nuorena, vieläkin. Minullakin on kaksi mukavaa veljeä, mutta jotenkin se tosiaan tuntuu eri asialta... Olin sitten aina vähän poikatyttö, enkä oikein tajunnut mitään pukeutumis- ja meikkijutuista tms.

Esikoista odottaessani toivoin salaa hänen olevan poika, koska pelkäsin, etten osaisi tyttöä kuitenkaan kasvattaa. Tytön sain ja sittemmin toisenkin tytön ja olen nyt NIIN onnellinen heistä ja siitä, että heillä on toisensa. :)

Vierailija
4/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen aina kaivannut siskoa. Itselläni on nyt 2 tyttöä ja kolmas tulossa. Ainakin lapsillani on ikiomat siskot...

Vierailija
5/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti huomaan ajattelevani kateellisena ystävälleni, joka kertoo jutelleensa pikkusiskonsa kanssa... Me oltiin oltu kavereita jo 10 vuotta ku toi pikkusisko syntyi! Mä oon ajatellu tätä ystävää niinku siskoa, mutta en oo sitä hänelle... Mutta toki tässä vaikuttaa kaikki mitä elämässä on menny ja tapahtunut, mut silti mulla on samanlainen ajatus tullu mieleen ku ap:lle, sisko ois ollu ihana!

Vierailija
6/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on sisko, jonka kanssa asumme alle 5km päässä toisistamme, mutta emme ole nähneet yli puoleentoista vuoteen, koska häntä ei kiinnosta :(

Vierailija
7/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ehkä olekaan ihan outo ajatuksineni. Ja korostan vielä sitä, että veljeni ovat aivan ihania ja tulen heidän kanssaan tosi hyvin toimeen, mutta jotenkin silti olisin kaivannut elämässäni myös sitä siskoa. Muutenkin olisi ollut kiva, jos meitä olisi ollut vaikka neljä tai enemmänkin lapsia. Toivoisin oikeastaan, että voisin saada vielä kaksi lasta lisää, tytön ja pojan, että olisi molemmille jo olemassa oleville lapsille se samaa sukupuolta oleva "pari"... :) ap

Vierailija
8/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta terve velikin olisi kelvannut, olin psyykkisesti sairaan veljen ainoa sisarus ja se on aika rankka paikka

Vierailija
9/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluta siskoa. Mulla on yksi veli, jonka kanssa tulen hyvin toimeen ja pienenä oltiin parhaat kaverit. Ehkäpä olette veljiesi kanssa niin erilaisia, että kaipaat itsesi laista seuraa.

Vierailija
10/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on minua aika paljon nuorempi, ja olen aikanaan ollut hänelle enemmän hoitajana kuin leikkikaverina. Nykyään tosin on jo paljonkin yhteistä. En siis koe, että olisimme veljieni kanssa mitenkään erityisen erilaisia, tulemme nyt aikuisinakin huippuhyvin toimeen. Ehkä nyt vanhempana olen alkanut kaivata siskoa enemmän kuin lapsena, ja nyt kun asiaa mietin, niin saattaa johtua enemmänkin siitä, että minulla ei ole ketään tosi läheistä ystävää, joka tavallaan vähän "korvaisi" tuota siskon puutetta. Minulla ei siis ole ketään parasta ystävää, jonka kanssa voisin jakaa kaikki "tyttöjen jutut". Ja koska monet ystävistäni, joilla on siskoja, tuntuvat jakavan kaiken siskonsa kanssa, koen, että jään tuosta paitsi. ap

haluta siskoa. Mulla on yksi veli, jonka kanssa tulen hyvin toimeen ja pienenä oltiin parhaat kaverit. Ehkäpä olette veljiesi kanssa niin erilaisia, että kaipaat itsesi laista seuraa.

Vierailija
11/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme tosi läheisiä ja vaihtelemme vaatteita, hoidamme toistemme lapsia jne.. Mutta olen erilaisissa elämäntilanteissa kaivannut myös VELJEÄ. Esimerkiksi nuorena mopoa rassatessa, myöhemmin siskon kanssa yhdessä asuessa vaihtamaan saunan valon (saunoimme kynttilän valossa), kokoamaan erilaisia kalusteita (saimme aikaan vain heiluvia ja vaarallisia mööpeleitä) ja vielä talon rakennuksessa. Isäni kuoli ollessani 15v ja jäljelle jäi vain viisipäinen kanalauma :D

Eli sitä kai kaipaa mitä ei ole.

Vierailija
12/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sitä kai kaipaa mitä ei ole.

Näinhän se taitaa olla, että sitä kaipaa, mitä ei ole saanut tai voi saada. :) ap

Vierailija
13/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin muistan toivoneeni siskoa. Enhän mä tiedä olisiko mun elämä yhtään erilaista vaikka sisko olisikin. Mistäs mä tiedän oltaisko me läheisiä?

Vierailija
14/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä aikuisten siskosten suhde voi parhaimmillaan olla todella läheinen ja hyvä, ja sen olisin toivonut voivani kokea. Voisi tietysti olla, että sisko olisikin jäänyt etäiseksi, mutta niin olisi voinut käydä veljienikin kanssa.

Halusinpa vain kuulla, että miettiikö kukaan millaista elämä voisi olla, jos siinä olisi mukana myös sisko. Kai sitä voi kaikenlaisia miettiä, kuten sitä, millaista elämä olisi, jos lapsia olisi kahden sijaan vaikka viisi tai kahdeksan. Minä ainakin toivoisin, että voisin joskus saada vaikka tuon viisi lasta, mutta se tuskin on mahdollista. Silti välillä mietin, millaista elämä ison perheen äitinä olisi, vaikka en varmuudella voikaan tietää, millaisia lapsia meillä sitten olisi, ja millaiseksi arki muotoutuisi. :) ap

Silloin muistan toivoneeni siskoa. Enhän mä tiedä olisiko mun elämä yhtään erilaista vaikka sisko olisikin. Mistäs mä tiedän oltaisko me läheisiä?

Vierailija
15/21 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kaivannut pikkuveljeä.

Siskoa en muista kaivanneeni.

Vierailija
16/21 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettimään. Kumpaan ryhmään itse kuulut, siihen jolla ei ole siskoa, vai siihen jolla ei ole siskoja.. :) Minulla on siskoja, mutten ole tekemisissä, joten kuuluisinko sitten ryhmään "ei siskoja"

Vierailija
17/21 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaksi veljeä on. Oon sit niin onnellinen, kun itsellä on 2 tyttöä ja 2 poikaa, joten on veljiä ja siskoja jokaisella.

Vierailija
18/21 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei kerran ole niin ei ole

Vierailija
19/21 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile siskosta. Ala-asteella muistan pari kertaa toivoneeni isosiskoa kun parhaan ystäväni isosisko oli niin kiva:)

Mutta en ole osannut kaivata siskoa, veljessäkin on ollut tarpeeksi;) Olemme läheisiä.

Vierailija
20/21 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin niin paljon huonoja siskojen välisiä suhteita ja itselläni on ollut hyvät suhteet veljiini. Nyt aikuisena kaipaan siskoa, kun itselläni on lapsia. Olen tajunnut, ettei siskot väistämättä ole toistensa niskavilloissa koko ajan kiinni, ja että todennäköisesti mulla olisi hyvät välit siskooni, jos sellainen olisi. Olisi ihanaa, kun voisi kokea äitiyden ilot niin läheisen ihmisen kanssa kuin sisko parhaimmillaan olisi. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme