Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, täällä on selvästi kestoilijoita- auttakaas vähän, jookos

Vierailija
21.05.2009 |

eli meillä dilemma noiden inserttien kaa... ne kun on alkanu haiseen. Innostuin kestoilusta niin, että meidän 4-v. ei-yökuiva joutuu myös laittaan pestävän setin yöksi. No, välillä se setti kastuu, yleensä ei :), mutta nyt ne ison pojan käyttämät insertit on alkanu (60 asteen pesusta Delicatella ja etikasta huolimatta) haista.... MITÄ MÄ NIILLE TEEN? ONKO MTN TEHTÄVISSÄ? Vai onko niin että kus-pissin haju on ja pysyy?? Ps. kysymys ei vanhene (hehe, ihan niinku ennenvanhaan 80-luvulla kirjeenvaihtoilmoituksessa... )

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tosiaan keittopesu silloin tällöin poistaa hajut. Ja mikroinsertit, hamput ja puuvillat kestävät tiheääkin keittopesua. Bambukin silloin tällöin (oman kokemuksen mukaan...).

Lisäksi kannattaa huolehtia hyvästä huuhtelusta, jotta hajuja aiheuttavat pesuainejäämät (ja ne pisutkin...) poistuvat kunnolla. Eli meillä tarvitaan lisähuuhtelu tai esipesu normaalin 60-asteen pesun lisäksi. Ilman niitä kone pyörittää niin vähällä vedellä, että pisuhajut "pinttyvät". Eli välillä toki pesen lyhyemmällä pesulla, mutta mielellään joka toinen/kolmas kerta lisähuuhtelu tai esipesu. Ja tarvittaessa 60 asteen pesu ilman pesuainetta (normaalin pesun jälkeen) ajaa lähes saman kuin 90 asteen pesu. Kannattaa muutenkin muistaa niukka pesuaineen annostelu, itse käytän Ecover Delicatea n. 1/2-2/3 korkillista 8 kg koneeseen.

Vierailija
2/5 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä notkun enkä nuku...

meillä on ihan taivaan vanha pesukone, joten uskon että vettä kyllä tuhlaa enemmän kuin haluan ees tietää.. Meillä siis baby vasta pieni, 4kk, joten uskoisin että ne vaipat voin sitte pestä sillee niinku hellemmin, isomman pissijän jälkeen siis tarvii kenties joka kerta vähä kovemman käsittelyn?! Oon jo kyllä erottanu ne insertit mitä pikkuselle ja mikkä isommalle... too late vaan.

ps.nyt herää kysymys et tukinko koneen välillä näillä tavallisilla pyykeillä&pesuaineilla ja kaikki johtuiski siittä??

terkuin AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan hamputkaa oo menny mikskään, kun ekan kerran vahingossa laitoin "keittopesuun".

Vierailija
4/5 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei tietysti voi tehdä kosteussulullisille vaipoille, mutta yleensähän ne on juuri ne imut, jotka alkaa lemuamaan.

Vierailija
5/5 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kestoilijat on kivoja ja vastaa nopeesti ja asiallisesti, kiitos!!!!

terv. AP - aina p.a. av-mam

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi