kotiäidit joiden lapsilla isommat ikäerot (yli 3v)!
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia, miten teillä on mennyt? Riittääkö lapsille seuraa ja tekemistä? Entä itse, kuinka päivät sujuvat?
Itse olen ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä asti, esikoinen on nyt ekalla. meillä on 3 lasta alle 2v ikäeroilla ja hyvin on mennyt. Lapsista on ollut kivasti toisilleen seuraa ja oamnikäisiä kavereia on löytynyt naapureista + puistoista. Nyt meidän kuopus on 3,5v ja haaveillaan vielä yhestä kullanmurusta. Mietityttää vaan, kuinka lapsi sitten viihtyy kotona kun ei ole oikein sisaruksista seuraa (isommat Koulussa/ eskarissa ja kolmonenkin kerhoilee + on omien kavereiden kanssa paljon). Entä kuinka kestää äidin pää mahdollista jatkuvaa viihdyttämistä? Itse en ole palaamassa töihin vielä aikoihin, miehen reissutyö, oma 3-vuorotyö ja pienet lapset ei ole kvoin hyvä yhdistelmä... Ja nautin kotona lasten kanssa olemisesta!
Kommentit (2)
Teillä tulisi vähintään vuosi lisää siihen.
Mutta riippuu hirmusti lapsista, mikä on hyvä ikäero. Meidän lapset leikkii keskenään hyvin, nyt 7v ja melkein 4v. Tyttö ja poika. Toisinaan isompi huitelee teillään eikä pienemmällä ole "mitään tekemistä", mutta hetken kuluttua pienemmälläkin on hyvä leikki kesken, eikä häiritä saa kukaan. Kotiäitiaika meni todelletodella hyvin. Esikoinen kävi seurakunnan kerhossa, ulkoilimme perhepäivähoitajien tahdissa ja tuttavapiirissä oli kotiäitejä, joilla kylästelimme.
Itselläni on siskoon ikäeroa 4½v, eikä sekään paha ikäero mielestäni.
Meillä oli kolme putkeen ja sitten 6 vuoden ikävälillä yksi, jonka kanssa olin vielä kotona 3 vuotta. Masennuin, koska turhauduin tylsiin päiviin kahdestaan lapsen kanssa. Nyt olen taas vahingossa raskaana ja ikäeroa edelliseen tulee 4,5 vuotta. Päätinkin että yritän toista heti paikalla perään, että on seuraa tälle tulokkaalle. Toivottavasti onnistun, mielellään noin vuoden ikäerolla :)