Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kulkee naapuriavun raja???

Vierailija
20.05.2009 |

Naapurini, tuttava jonka kanssa löpistään niitä näitä päivittäin kun tavataan, toipuu polvioperaatiosta ja kysyi että voisinko tehdä heillä viikkosiivouksen tällä viikolla. Minkäänlaisesta korvauksesta ei ollut puhe. Viikkosiivoukseen hänen asunnossaan uskon menevän nelisen tuntia (imurointi, luuttuaminen,pölyjenpyyhintä ja wc) Perheemme elää hektistä elämää, käymme töissä ja olen ensi viikollakin kaksi iltaa iltavuorossa. Kolmesta illasta olisi siis käytettävä yksi heidän viikkosiivoukseen. Aika on perheeltäni pois ja muutenkin väsyttää työn ja kotitöiden yhdistäminen, ja sitten sielä pitäisi mennä luuttuamaan naapurinkin lattiat. Kehtaako siitä kieltäytyä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri pyytää sinua tekemään heidän viikkosiivouksen? Eli samassa taloudessa asuu muitakin kuin tämä toipilas? Miksi sun sitten pitäisi heillä siivota...

Vierailija
22/33 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei mulla anakaan mene kun tunti jos vien matot ulos, imuroin ja pesen lattiat, illalla sitten pyyhin pölyt ja kannan matot sisälle, siihen menee ehkä puol tuntii.

Miten likasia tein kämpät oikeen on jos todella menee neljä tuntia...

Niin tietty jos ei viikon aikana yhtään siivoa, mutta mun mielestä riittää että käyt imuroimassa naapurissas jos jotain on tehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toinen käsi käytössä niin kai hänkin voisin imuroida enimmät ja pölyt pyyhkiä toisella kädellä.

Minä en lähtis naapuriin siivoamaan.

T: viiden äiti

Vierailija
24/33 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Janika tulee siivoamaan teille, mutta sille pitäisi maksaa 5 euroa tunti (tai muu sopiva summa). Itse en nyt ehdi. Ja lykkäisin Janikan puh.nron naapurin kouraan.

Vierailija
25/33 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkkipapereiden, likaisten vaatteiden, kynien, kumien, saksilla silputun paperimössön (tyttömme rakastaa saksia paperia pieneksi silpuksi), jne ainakin se kaksi tuntia ennenkuin mä edes löydän maton sieltä alta. :) Ja kerta viikkoon siivotaan, en millään jaksa enempää.

no ei mulla anakaan mene kun tunti jos vien matot ulos, imuroin ja pesen lattiat, illalla sitten pyyhin pölyt ja kannan matot sisälle, siihen menee ehkä puol tuntii.

Miten likasia tein kämpät oikeen on jos todella menee neljä tuntia...

Niin tietty jos ei viikon aikana yhtään siivoa, mutta mun mielestä riittää että käyt imuroimassa naapurissas jos jotain on tehtävä.

Vierailija
26/33 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhkimään pölyt. Ei tarvinnut naapuria pyytää siivoamaan huushollia.

Vierailija
27/33 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kaupassa käynnin voisin hyvin tehdä, hoituisi autolla samalla kun oman perheen ostokset. Tai joku lampunvaihto, sellaista varten ei varmaan kannata maksaa remonttimiehelle. Itse olen mm. pyytänyt naapuriani todistamaan todistuksieni kopiot oikeiksi hakemusta varten, vastaavasti naapuri on pyytänyt miestäni vilkaisemaan temppuilevaa lukkoaan yms.

Tosin meillä ei viikkosiivoukseen mene lähimainkaan neljää tuntia...!

Kuten joku muukin neuvoi, tarjoudu vetämään imurilla isoimmat roskat, kyllä kai pölyt voi pyyhkiä vaikka toisen käden ranne olisikin venähtänyt.

Vierailija
28/33 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin toimii yhteisöllinen naapuriapu kerrostalossamme kivasti, lainataan toisillemme tavaroita tai elintarvikkeita, jos sattuu olemaan lopussa, hoidetaan satunnaisesti lapsia vuorotellen tai haetaan päiväkodista, kuskataan kauppaan jne. Mutta tässä avainsanana vastavuoroisuus!

Vierailija
29/33 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkosiivous!!! Eiko sita nyt siivoamattakin voisi viikon olla jos kerran molemmat on ihan vaivaisia? Ja jos toinen polvileikkauksesta toipumassa ja toisella ranne kipea, niin kai sita nyt sen verran saa itsekkin siivottua ettei toukat sikia nurkkiin.

Eri asia on jos ei millaan paase kauppaan eika ole muita jotka voisivat kayda, niin sitten ymmarran etta pyydettaisiin puolitutuiltakin apua, etta voisitteko tuoda samalla kun kaytte itse ostoksilla...

Vierailija
30/33 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse IKINÄ kysyisi naapuriani (jota tuskin tunnen) enkä kyllä parempiakaan ystäviäni meille SIIVOAMAAN!!

Jos oltais miehen kanssa niin kipeitä, ettei pystyttäis, niin sit oltais kuukausi siivoamatta. Niin yksinkertaista. Ja siivotaan sit, kun ollaan kunnossa!

Kylläpä VIIKKOsiivous pitää olla maailman tärkein asia, jos se pitää saada suoritettua tapahtui mitä tahansa!!

Ei taida olla naapurillasi muuta elämää??

Juuri näin. monen pienen lapsen perhheessä siivous on varmasti tiukkaa ja lapsiperheet kaipaisivat apua siivoukseen. joku sairastuminen tai kipsi on vain väliaikaista.

Vierailija
31/33 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Janika tulee siivoamaan teille, mutta sille pitäisi maksaa 5 euroa tunti (tai muu sopiva summa). Itse en nyt ehdi. Ja lykkäisin Janikan puh.nron naapurin kouraan.

Vierailija
32/33 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no enpä ole toisen lapsen jälkeen viikkosiivouksiakotonakaan tehnyt. siivoilen aina silloin tällöin kun ehdin. joten ihan varmasti kieltäytyisin.

Vierailija
33/33 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni "parempi" ihminen tässä ketjussa missaa nyt sen olennaisen pointin: auttaisiko naapuri ap:ta, jos ap tarvitsisi samanlaista apua tulevaisuudessa? Veikkaanpa, että vastaus on EI. Aika paljon näkee tuollaista että autetaan ja sitten saadaan huomata että kukaan ei siitä huolimatta tarjoudu/suostu avuksi itselle. Ja joskus parasta avunantoa on antaa toisen selviytyä omasta "paskastaan"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme