Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä minulla on? aivokasvain?

Vierailija
20.05.2009 |

On siis ollut päänsärkyä synnytyksestä asti, (sektio 6vko sitten). Ensin ajattelin että johtuu siitä spinaalista/ hormoneista, mutta nyt alkaa mennä oudoksi.

Muutaman kerran on tullut hirveitä huimasukohtauksia. Ei siis mitään ylösnousemisesta aiheutuvaa, vaan ihan istuessa tai makuulla alkaa silmissä pimenemään, pää tuntuu jotenkin painavalle ja pyörryttää. Menee kyylä ohi alle minuutissa mutta ovat silti aika ikävän tuntuisia. Taju ei kuitenkaan ole lähtenyt.

Outoja näköhäiriöitä on myös. Varsinkin jos katsoo vaaleaan pintaan niin näyttää kuin silmissä olisi rähmää, siis sellaisia läpikuultavia klönttejä seilaa siinä näkökentässä. En kuitenkaan saa niitä puhditamallakaan pois, eli ei silmissä oikeasti taida mitään olla. Välillä näkökenttä myös kutistuu oudosti. Alkaa siis reunoista katoamaan, palautuu kuitenkin jos laittaa silmät kiinni tai katsoo muualle.

Ja nyt on alkanut kaikkein oudot oireet... Eli saatan säpsähtää hereille unesta ja nähdä harhoja. Esim. eilen nukahdin sohvalle ja kun heräsin näin että käärme luikerteli siinä peitolla. Meni pitkään niin että näin sen käärmeen ja koitin huitoa pois ennen kuin se katosi näkyvistä ja tajusin ettei siinä ollut mitään.

Ja erittäin outoja muistikatkoksia on ollut myös. En Esim osannu yksi päivä solmia rusettia. ..

Mitä ihmettä tämä on. Meinasin seuraavassa neuvolassa ottaa puheeksi, mutta onko kellään mitään hajua voiko nämä johtua ihan hormoneista tms.?

Pelottaa...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekan sektion jälkeen näköharhoja, alkoivat jo osastolla ja jatkuivat pari kuukautta. Näin kuolleita, oikeasti. :( JA näin niitä aina kesken unien, heräsin siis unesta ja siinä ne oli sängyllä.

Mitään päänsärkyä ym ei kylläkään ollut.

t. 4:n äiti

Vierailija
2/13 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vielä jatkaa...itse olen näitä "näkyjä" nähnyt nyt myös 4:n lapsen ollessa pieni, kun jouduin valvomaan paljon. Netistä olen paljon tutkinut näitä juttuja, ja olen päätynyt siihen että itse kokemani asiat ovat ns. unihalvauksia! Googleta jos tuntuu vaikka tutulta..

Niissä muina oireina juuri nämä halvaantumisen oireet ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kuitenkin pieni vauva. Kannattaa toki ottaa puheeksi neuvolassa/lääkärissä.

Vierailija
4/13 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tahdo pelotella, mutta kyllähän synnytyksen jälkeinen aika altistaa esim. ns. lapsivuodepsykoosille. aiemmin erittäin tervepäinen tuttavani "sekosi" esikoisensa syntymän jälkeen, joutui suljetulle osastolla lopulta (onneksi tilapäisesti). täytyy olla onnellinen ettei itselle ole tullut kuin pientä baby-bluesia.

Vierailija
5/13 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköhäiriöt liittyvät raskausmyrkytyksiinkin, itsellä johtuivat verenpaineesta niinkuin huimauskin.. raskausmyrkytyksen voi saada myös synnytyksen jälkeen.

Vierailija
6/13 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja verenpaine n.120/70. Hb siis vähän matala mutta noususuunnassa kuitenkin kun ennen synnytystä oli 86.

Mikä on lapsivuodepsykoosi?

ap

Vierailija
7/13 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla oikeasti monia, mutta oli syy mikä hyvänsä, noilla oireilla on jo kuvattava päätäkin. En usko että on mitään kasvainta, mutta sellaisetkin on poissuljettava.

Syitä on silti ihan raskauteen liittyvien juttujen lisäksi esim ms- tauti. Silmäoireet voisi viitata näköhermotulehdukseen. Voipi olla silti ihan vaan se verenpaine/verensokeri/kilpirauhasarvot tai jotain ihan täysin muuta.

Täällä saat toki lukuisia diagnooseja, mutta kukaan ei todellisuudessa voi noilla oireilla sanoa mitään todellista tautia. Pitää ottaa verikokeet, magneettikuvaa, selkäydinnäytettä ja ties mitä ennen kuin voidaan todeta mistä on kyse.

Vierailija
8/13 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. postspinaalipäänsäryssä päänsärky pahenee pystyssä ollessa.

Vierailija
9/13 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi aiheellista käydä neurologin luona, vaikka en kyllä aivokasvaimeen usko, pikemminkin väsymykseen ja/tai lapsivuodepsykoosiin.

Vierailija
10/13 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms-tauti tuli mieleen, mutta mene ihmeessä lääkäriin.

Vierailija
11/13 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan 14 vuotiaasta asti aina kausittain, tosin ei lähellekään noin rajuja, kun 2.lla.. Mulla myös migreenimäistä päänsärkyä, huimausta (erityisesti just makuullaan ollessa rupeaa heikottamaan ja maailma pyörimään) ja päiväsaikaan silmissä näkyy välillä semmoisia kirkkaita valopilkkuja.. Ja ainakin itse huomaan, että oireita alkaa tulla, jos on pitempi jakso, jolloin on paljon stressiä ja vähäunisuutta...

Että veikkaisin, että voisi hyvinkin johtua väsymyksestä toi sun oireilu.

Vierailija
12/13 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Outoja näköhäiriöitä on myös. Varsinkin jos katsoo vaaleaan pintaan niin näyttää kuin silmissä olisi rähmää, siis sellaisia läpikuultavia klönttejä seilaa siinä näkökentässä. En kuitenkaan saa niitä puhditamallakaan pois, eli ei silmissä oikeasti taida mitään olla."

On normaalia. Silmälääkäriltä kerran kysyin mitä ne haihtuvat ja pallot ovat. Niitä ei pysty ihan suoraan katsomaan ja ne sillain liikku hullun lailla... No siis lääkäri vastas, että ne on jotain jäänteitä sikiöajoilta, että siellä silmänesteessä on siis jotain, mutta siis täysin vaaratonta!!

Iah pienestä pitäen olen ne huomannut.

Vierailija
13/13 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tosiaan enne ole ollut ja ikää kuitenkin 25 vuotta...

Otan puheeksi ensiviikolla neuvolassa, sitä kautta saan varmaan lääkäriajankin, täällä kun on kunnalliseen niin vaikea saada aikaa ellei ole päivystys asia.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan