Laittaisitko 10 vuotiaalle raitoja?
Kommentit (20)
ei väriaineita suositella noin pienille.
Itsellänikin oli jotain väriä tuon ikäisenä, eikä raidat sitäpaitsi tule päänähasta alkaen jos ei halua, joten altistus "myrkyille" on ihan minimaalinen
eli 10-v. on vähän nuori vielä aloittamaan.
millään lailla?? En todellakaan laittaisi.
Meillä sääntönä on että vasta yläkoulussa saa värjätä tukkaa, korviksiakaan ei anneta ennen sitä.
raidat ei ole sama asia kuin värjäys
Teini-ikä siis alkaa näkyä kun hiukset alkaa rasvoittua. Raidat keventäisi ja pidentäisi pesuväliä (kuivattaa hiusta) vähän. Siksi ajattelin niitä. Ehkä laitamme muutamia aurinkoraitoja (muutenkin ohimot vaaleammat, takaa tumma) kokeeksi ensin.
t. ap
raidoissa se ainehan ei mene siihen päänahkaan kiinni, kuten värjäyksessä, eli sopii ihan hyvin tuonikäiselle!
Eli työni puolesta kyllä voisin suositella reipasta kevennystä leikkaukseen, kunnon shampoon auttamaan rasvoittumiseen ja kyllä sitä muutaman raidan voisi laittaa.
Äidin mielipiteenä taas tuo värjääminen.. Ehkä tuo 10 vuotta on nippanappa niillä rajoilla, että raitoja tai kevytsävytteen voisi laittaa, mutta kestoväriä ei.
Naapurustossa 6-vuotias jolla kaupan kestovärillä Äidin värjäämät hiukset ja tilanne tuntuu niin hurjalta etten missäännimessä itse olisi samaa tehnyt...
Leikkaus on jo kevennetty, niskaan ulottuva reilusti kerroksittainen polkkamalli, lyhyemmäksi lapsi ei halua. Mutta juuresta hius rasvoittuu niin että kaksi pesua viikossa ei enää tahdo riittää pitämään siistinä. Todella paksut hiukset.
millään lailla?? En todellakaan laittaisi.
Leikkaus on jo kevennetty, niskaan ulottuva reilusti kerroksittainen polkkamalli, lyhyemmäksi lapsi ei halua. Mutta juuresta hius rasvoittuu niin että kaksi pesua viikossa ei enää tahdo riittää pitämään siistinä. Todella paksut hiukset.
ei sekään paljon ole
Äidin mielipiteenä taas tuo värjääminen.. Ehkä tuo 10 vuotta on nippanappa niillä rajoilla, että raitoja tai kevytsävytteen voisi laittaa, mutta kestoväriä ei.Naapurustossa 6-vuotias jolla kaupan kestovärillä Äidin värjäämät hiukset ja tilanne tuntuu niin hurjalta etten missäännimessä itse olisi samaa tehnyt...
eli mitä eroa, onko raidat tai kevytväri vai kestoväri? Niissähän on jokseenki nsamat ainesosat? Vai onko tää vaan imagojuttu?
ja miksi Äidin värjäämät hiukset 6-vuotiaalla on "hurja tilanne"?
Terveisin ikinä en oo värjännyt edes omia hiuksiani, mutta en nyt kyllä pidä sitä minään maailmanloppunakaan!
Tuon ikäiselle on ihan normaalia ruveta jo pesemään joka toinen päivä.
Itse joudun pesemään hiuset joka päivä kun rasvoittuvat. Ja tiedän että peseminen tavallaan vaan ruokkii sitä rasvoittuvuutta. Itsekin otan noin kerran vuodessa "permiksen" ihan vaan sen takia että saa rasvoittuvuutta kuriin. Kesällä 3 krt viikossa pesu on ihan ok mutta soisin että vielä hetki saataisiin menemään harvemmilla pesuilla, paksut hiukset kestää kuvua monta tuntia.
t. ap
mutta mulla kanssa rasvoittuu hiukset tosi helposti ja tuntuu ettei mikään shampoo pidä puhtaana päivää kauemmin..
sitten aloin käyttää head&shoulders shampoota..joo tiedän,et se on hilseeseen,mitä mul ei edes ole,mut se on ainooshampoo mikä tekee mun hiukset tosi puhtaiksi..menthol tai oceanlift on hyviä,kannattaa kokeilla! :)
Teini-ikä siis alkaa näkyä kun hiukset alkaa rasvoittua. Raidat keventäisi ja pidentäisi pesuväliä (kuivattaa hiusta) vähän. Siksi ajattelin niitä. Ehkä laitamme muutamia aurinkoraitoja (muutenkin ohimot vaaleammat, takaa tumma) kokeeksi ensin.
t. ap
ne kenen päässä tahansa.
Omat samanikäiset käy suihkussa päivittäin ja pesevät myös hiuksensa.
Hiukset on pestävä vähintään jokatoinen päivä murkkuikäisenä ollakseen siistit.
Meillä tyttö täyttää nyt kummenen, ja kovasti on väriä kinunnut. Ihan siistä syystä, että pari luokkatoveria pvat värjänneet hiuksia jo ekalta luokalta lähtien, ja sen kyllä huomaa. Hiukset menneet ihan kamalan näköisiksi. Meillä tytöllä hiukset rasvoittuivat todella nopsaan, illalla pesi, niin aamulla oli jo taas likaisen näköiset. Hommasin kunnon shampoota, ja leikkasin tytölle helpon kerroksittain leikatun kampauksen. Nyt ei enää näytä likaiselta. Itse en kyllä lähtisi lapsen hiuksia värjäämään. Omiakaan en värjää, koska värit kyllä vahingoittavat hiukisa, ja mitä aiemmin aloittaa sitä varmemmin pilaa hiukset.
En halua altistaa 10-vuotiastani myrkylliselle väriaineelle. Miksi tuon ikäisen pitäisi värjätä hiuksiaan. Lapsi vielä. Kyllä ehtii yläkoululaisenakin.