Uusia nimipäiväsankereita!
Meidän Lumi-tyttö saa oman nimipäivän. Tähän asti nimipäivää ollaankin vietetty kastepäivänä, saa nähdä haluaako tyttö luopua siitä päivästä.
"Helsingin yliopiston laatimassa suomenkielisessä kalenterissa nimipäivän saavat tulevaisuudessa Anette, Fanni, Hilda, Jade, Jatta, Kasila, Karita, Rita, Lumi, Maisa, Melina, Mette, Minja, Miisa, Mila, Minea, Nella, Ninni, Peppi, Riia, Rosa, Sandra, Siru, Tessa ja Tinja sekä Erkka, Frans, Hans, Jasper, Jesper, Jiri, Justus, Lenni, Luukas, Max, Niki, Sebastian, Timi ja Vertti.
Uusia nimipäiviä vietetään ensi kertaa vuonna 2010. "- Vauvalehden nettisivut
Kommentit (20)
Mutta en tiennyt että meidän kissakin saa nimipäivän, kiva!
Aika outoa, koska tiedän monta saman nimistä.
Mikä estää viettämästä sinä päivänä nimppareita?
Miksi nimi pitäisi edes kalenterissa olla? Miksi nimipäiviä pitäisi viettää jonakin päivänä? Meillä ei nimipäiviä vietetä vaikka osalla perheestä nimi kalenterissa onkin?
Kuvittelin monien noista nimistä olevan jo kalenterissa!
On täyttänyt kriteerit jo kauan, yli 500 kpl ja ennemmin yleistymään kuin harvinaistumaan päin.
Ihanaa leipoa kakku, sytyttää kynttila, kahvitella, tehdä pullaa yms.. Ihan vaan perheen kesken =) Jotain pientä spesiaalia arkeen! Jokaiselle perheenjäsenelle oma erikoispäivänsä synttärin lisäksi.
En usko että mitään haittaakaan =) Eikä niitä lahjoja tarvii ostaa kun ei totuta lasta siihen..
toisen nimensä virallisesti kalenteriin. ensimmäinen nimi sielä onkin. vielä kolmas puuttuu :)
toinen nimi siis Jade
Jatta, Rita, Riia, Siru, Tessa ja Hans varmaan joo tosi suosittuja kastenimiä tänä päivänä...
Joko Nico-Petteri on siellä?
Siellä on joitain nimiä, jotka ovat aina olleet ääriharvinaisia, esim. "Lyly", yhteensä jotain 20 kantajaa. Ja sitten on yli 1000 kantajan nimiä, jotka ei pääse kalenteriin.
kasteella on tän asian kanssa?? :DD joo tiedän mä oon nipo, mutta ärsyttää kun ihmiset ei opi että kastella ei ole mitään tekemistä lapsen nimen kanssa, ketään ei kasteta minkään nimiseksi.
Jatta, Rita, Riia, Siru, Tessa ja Hans varmaan joo tosi suosittuja kastenimiä tänä päivänä...
kasteella on tän asian kanssa?? :DD joo tiedän mä oon nipo, mutta ärsyttää kun ihmiset ei opi että kastella ei ole mitään tekemistä lapsen nimen kanssa, ketään ei kasteta minkään nimiseksi.
Jatta, Rita, Riia, Siru, Tessa ja Hans varmaan joo tosi suosittuja kastenimiä tänä päivänä...Joko Nico-Petteri on siellä?
Tuo Tessa ainakin on yleistynyt nimenomaan viime vuosina
"kastaa"-verbin eräs merkitys on "antaa nimi"
mitäs tekemistä kasteella on tän asian kanssa?? :DD joo tiedän mä oon nipo, mutta ärsyttää kun ihmiset ei opi että kastella ei ole mitään tekemistä lapsen nimen kanssa, ketään ei kasteta minkään nimiseksi.
Esim. Fanni, Hilda, Maisa, Justus, Luukas, Sebastian.
Olen ajatellut antaa mahdolliselle tytölleni nimen Hilda Auroora, eikä tullut mieleenikään ettei Hildalla ole nimipäivää :)
Kasila???