Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin eilen uudessa työpaikassa, ja heti jo hankalaa työkaverien kanssa

Vierailija
19.05.2009 |

Menin "ylimääräisenä" kesäksi erääseen konttoriin. Paikan johtaja luetteli mulle eilen hommia, jotka kuuluisi mulle. Lähinnä alkaisin tehdä kolmen ihmisen ylimääräisiä töitä. Ts. kolme ihmistä antaisi mulle hommiaan niin, että he voisivat keskittyä tärkeimpään osaan töistään.

Nyt sitten tänään kävi ilmi, ettei nuo kolme halua antaakaan mulle niitä töitä, joita johtaja ehdotti! Yksi sanoi, ettei anna MITÄÄN, haluaa pitää kaikki langat käsissään, vaikka tekee jo nyt päivittäin ylitöitä.

Kaksi antoi pikkuhommia, lähinnä paperien lajittelua ja vastaavaa.

Tänään oli tosi tyhmä fiilis töissä. Tuntuisi idioottimaiselta mennä "valittamaan" asiasta johtajalle. Mutta on tääkin tyhmää, ettei ihmiset anna ylitöitään mulle, jolle ne on määrätty.

Onko ehdotuksia, kuinka kannattaisi toimia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sun on tarkoitus tehdä. Kerrot, mitä hommia edellisenä päivänä teit ja kerrot, että sulle ja paljon luppoaikaa ja että mielelläsi tekisit ihan ahkeraan hommia. Kysy onko sillä pomolla jotain muuta hommaa sulle, jos just tällä hetkellä niillä muilla ei oo...

Vierailija
2/4 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti muut ovat "mustasukkaisia" omista töistään, eikä halua että kukaan tulee tekemään niitä (kun joko uusi ei osaa tai jos osaa ja tekee hyvin, niin sitten hän saa työn teettäjän vaikuttamaan huonommalta).

Olen kuitenkin varma, että ajan kanssa sinulla on kädet täynnä töitä. Nauti nyt vaan alussa pitkistä lounaista ja leppoisista työpäivistä, kyllä ne vähitellen täyttyvät sinullakin. Erityisesti kun tulee jotain uusia hommia, niin niitä varmasti "nakitetaan" sitten sinullekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä heti menisi valittelemaan mihinkään päin vaan hoitaisin minulle siihen asti annetut tehtävät hyvin ja tunnollisesti (niin yksinketaisia kuin ne sitten olisivatkin). Oma-aloitteisesti voit sitten kysellä näiltä tehtäviään jakavilta lisätöitä. Minullakin on joskus kiireisempään aikaan ollut ns. kiireapulaisia ja valitettavasti täytyy sanoa että kirjo on valtava! Joistakin työntekijöistä on kirjamellisesti saanut lisäkäden ja voinut delegoida vaativampiakin tehtäviä, toisista taas ei ole kahvin keittoa kummemmassa mitään hyötyä, päinvastoin vain kuluttavat lisää aikaa. Voihan se olla että kokeneet työntekijät aluksi vähän testaavat, että onko sinusta oikeasti avuksi.

Vierailija
4/4 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki työnkuvasta, mutta YLEENSÄ ensin mennään töihin ja tarkkaillaan mitä siellä tehdään ja miten.

Kun alkaa seuraava projekti tmv. niin vasta sitten pääsee kunnolla mukaan. Jos tietyt asiat ovat esim. työkaverisi päässä, on hänen vaikea selittää sinulle kaikki asiat ja pyytää esim. sinua kirjoittamaan ne puhtaaksi, koska siihen menee enemmän aikaa kun siihen että hän itse kirjoittaa ne.

Alkuun kannattaa vain olla ja tutustua työpaikkaan, että tietää mistä esim. tarvikkeet löytyvät, oppii tietämään kuka on kuka (työpaikalla, asiakkaina jne.) että sitten parin kuukauden päästä tietää itse kuka on atk-tukihenkilö, mistä löytyy lisää kopiopaperia ja kuinka kopiokonetta käytetään, missä on asiakasrekisteri ja kuka hoitaa mitkäkin asiakkaat jne.

Ja mikä on roolisi työpaikalla? Oletko yksi "pääjehuista" =saat omia asiakkaita/työtehtäviä jne. vai jonkun/kaikkien avustaja. Uuden työntekijän perehdyttämiseen mene aina paljon aikaa...! On ymmärrettävää ettei kukaan ylityöllistetyistä(?) työntekijöistä halua sinua "riesakseen" alussa kun vaan kyselet etkä mistään mitään tiedä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan