Minua harmittaa mitä muut ihmiset ajattelevat :(MUITA?
Niin, esimerkiksi mieheni petti minua suhteemme alussa. suhde ei ollut silloin kovin vakava, oltiin seurusteltu vasta muutama kuukausi. silloin hädissäni ja masentuneena kerroin asiasta tyyliin jokaiselle vastaantulijalle. kai hain jotain tukea itselleni.
no, sittemmin menimme parisuhdeterapiaan, menimme naimisiin ja saimme lapsen. vaan kuulin juuri kiertoteitse, kuinka joku opiskelutoveri oli taivastellut, että elän "alistettuna surkeassa suhteessa", ja "hänen miehensä on pettäjäsika". mieheni ei siis todellakaan ole mikään pettäjäsika enää, on koti-isinä ja maailman mahtavin mies. harmittaa, kun menin kertomaan asiasta monelle, sellaisillekin, jotka eivät tunne mua kunnolla.
samoin tuona aikana minulla oli tosi vaikeaa. makasin sängyssä koko päivän hautoen itsemurhaa. siinä oli monia tekijöitä takana. no jätin sitten menemättä pariin opiskelutapaamiseen, jossa minua odoteltiin turhaan. he ehtivät jo kertoa muille ihmisille tästä, että minä olen niin ylpeä ja itseä täynnä että pompottelen muita miten haluan. myöhemmin sitten selitin tilanteen, että minulla on masennus ja syön mielialalääkkeitä, pahoittelin jne.. mutta vieläkin jotkut ihmiset tuntuu katsovan jotenkin "pahasti", lähinnä että "tuossa se ylpeä tyyppi on". vaikka todellisuus on ihan toinen.
miten lopettaa nämä "ikävät" ajatukset? minulla on huono itsetunto ja minua satuttaa kun ihmiset puhuu pahaa.
Kommentit (3)
ja tiedän että tämä on tosi itsekästäkin, siis koko ajan miettiä mitä muut ajattelee. Ehkä ihmiset ei enää muistele ainakaan niin vakavasti vuosia vanhoja juttuja? En itsekään muistele toisten ihmisten "mokia".
tietysti, helpompi sanoa kuin tehdä, jos ei ole sen luontoinen, mutta kyllä se siitä vähitellen.
noita asioita?
tuskimpa ihmiset vuosien jälkeen muistelevat jotain opiskelutapaamisia, jos nyt käyttäydyt normaalisti.
älä haudo vanhoja juttuja ja jos et voi olla hautomatta, niin mene johonki terapiaan. Mukavaa kevättä avoimin silmin ja puhtaalta pöydältä. Muiden ajatukset ei pyöri sun navan ympärillä, vaikka luuletkin niin! :)