Tulkitkaa, pliis!
Ajattelin lähettää Johanna Kurkelan "Ehkä ensi elämässä"-biisin miehelle, johon olen ihastunut. Suhdetta meillä ei ole ollut, mutta myös miehen puolelta pientä ihastumista. Olemme varattuja molemmat eikä meillä sen takia ole yhteistä tulevaisuutta ja olemme päättäneet pysyä vain ystävinä ja lopettaa flirtin. Mitä olet mieltä tämän laulun sanoista? Sopisiko meidän tilanteeseen?
Tänään katsettani kaihdat
olet saavuttamaton
puheenaihetta vain vaihdat
sinun paha olla on
jokin mieltäsi nyt painaa
sano rohkeasti vaan
tahdon sisimpäsi tulla tuntemaan
Ehkä ensi elämässä
kaksin olemme taas tässä
aivan hiljaa, juuri näin
lähekkäin
Ehkä ensi elämässä
hetkessä niin kiitävässä
voimme olla jälleen näin
sylikkäin
Älä piittaa kyyneleistä
ole kuin et huomaiskaan
en vain vielä pysty meistä
ihan täysin luopumaan
sinä pysyt mielessäni
vaikka nyt sä lähdet pois
ehkä joskus kaikki toisin olla vois
Ehkä ensi elämässä....
Kommentit (47)
Silti olen rakastunut toiseen mieheen.
ap
Siinähän puhutaan vastaanottajan pahasta olosta ja kyyneleistä. Tuntuisi vähän omahyväiseltä olettaa, että miehellä on nyt kamalan paha olla, kun ei voi olla sinun kanssasi.
Mutta en muutenkaan ymmärrä lässynlässyn meininkiä. Mikset samantien lurittele itse jonkun luutun säestyksellä?
mutta enemmänhän laulun "minä" kipuilee eli nainen.
ap
Siinähän puhutaan vastaanottajan pahasta olosta ja kyyneleistä. Tuntuisi vähän omahyväiseltä olettaa, että miehellä on nyt kamalan paha olla, kun ei voi olla sinun kanssasi.
Ajatuksena typerä, että hänen puolestaan "puhut" sanathan nimenomaan puhuu vastaanottajasta, eikä sinusta.
kun on loppu niin on loppu ja se siitä. Kuulostaa vähän teini hömpälle lähetellä jäähyväis lauluja.. voi kääk.
Silti ja juuri siksi pitäisi lopettaa. Koko touhu. Mutten pysty!
ap