Neuvoja imetyksen lopettamiseen
Tai lähinnä olisi tarkoitus siirtyä hiljalleen antamaan vauvalle mutuakin kuin rintamaitoa. Aiemmat lapset olleet syntymästään saakka osittaisimetyksellä, joten ongelmia ei ollut. Mutta nyt, nyt on.
Eli vauva on juuri 6kk vanha. Pulloa ollaan silloin tällöin kokeilstu. Sairaalassa (sairauden takia) pulloa kokeiltiin myös n. kaksi päivää, jonka jälkeen joutui nenämahaletkuun koska pullo ei vaan kelvannut enkä itse pystynyt jatkuvati olemaan paikalla .
Mutta nyt olen kyllä kokellut keinot jos monet. Rintamaitoa olen pääsääntöisesti pullosta yrittänyt antaa, myös ensimukista. Lusikkaa ei suuhinsa ota, laittaa suun kiinni heti kun näkee että jotain muuta kuin tissi on tulossa.
Nyt vieroitus on ajankohtainen jo sen takia, etten ole saanut nukuttua kun puolentunnin pätkiä vauvan syntymän jälkeen. Niin kiinni olen vauvassa, etten edes pysty kuvittelemaan tekeväni jotain niin ettei vauva olisi mukana. En voi poistua kotoa , koska vauva on niin riippuvainen tissistä. Pelkkä pullon näkeminen saa vauvan huutamaan täyttä kurkkua:(
Nyt kaipaankin neuvoja, miten onnistun vierottamaan vauvan. Tarkoitus ei ole kyllä vielä kokonaan vierottaa, vaan jatkaisin imettämistä osittain. Miten muut olette näin vaikean tapauksen kanssa onnistuneet? Lisäksi vauvalle ei juuri kelpaa kukaan muu kuin minä äiti, joten sekin tuottaa jo hankaluuksia. Apuja kaivataan.
Kommentit (3)
lopetat kaiken muun tyrkyttämisen pariksi viikoksi ja kokeilet sitten rauhan jälkeen kiinteitä uudestaan.
meillä oli ihan samanlaista ja suu nepparilla kaikelle paitsi tissille. annoin kuukauden olla koko homman ja kun sitten aloitimme uudestaan 7 kk ikäisenä, niin soseet alkoivatkin soljua suusta alas ja kaikki oli helpompaa.
vauvat ovat erilaisia eikä joka vauva tajua kehittyä suositusten tahtiin :)
lopetat kaiken muun tyrkyttämisen pariksi viikoksi ja kokeilet sitten rauhan jälkeen kiinteitä uudestaan.
meillä oli ihan samanlaista ja suu nepparilla kaikelle paitsi tissille. annoin kuukauden olla koko homman ja kun sitten aloitimme uudestaan 7 kk ikäisenä, niin soseet alkoivatkin soljua suusta alas ja kaikki oli helpompaa.
vauvat ovat erilaisia eikä joka vauva tajua kehittyä suositusten tahtiin :)
En ole kertaakaan koko aikana ollut minuuttiakaan ilman vauvaa, ja nyt olisi työtkin aloitettava. teen töisä kotoa , mies jäämässä vanhempainvapaalle. Joten jo siitäkin syystä tuo pullohomma pitäisi saada osittain toimimaan aika nopsaan. Pikkuhiljaa ollaankin yritetty, ei missään nimessä väkisin tyrkytetty. Pullo, eikä lusikka eivät vaan yksinkertasesti vauvalle kelpaa ei millään. Mä alan olla aika hukassa, kun en tiedä miten kohta vauva syötetään:( Tosiaan, muiden lasten kanssa mulla ei tätä ongelmaa ole ollut kun ovat osittaisimetettyjä, mutta nyt huomaa kyllä että tämä on ihan eri maata.
No eikö tuossa tilanteessa kannattaisi enemmänkin alkaa lisäämään kiinteitä ruokia. Ja voisi kokeilla antaa vaikka sitä paljon parjattua velliä pullosta tai mukista. Silloin imetyksen määrä vähenisi luonnostaan.