Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko suomalainen oppia puhumaan engantia cognayn murteella?

Vierailija
19.05.2009 |

entä amerikan aksentilla?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin alueellisia, siellä todella kuulee mistä ihminen on. Mun mies on englannin kielinen ja se pystyy kyllä aika tarkkaan sanomaan mistä muut on puheensä peusteella kotoisin. Ja sen ei tartte avata kun suunsa, kun muut jo tietä sen kotipaikan.

Esim Irlannissa ei kyllä voi verrata esim Belfastin murretta Corkin murteeseen, eihän ne edes kunnolla ymmärrä toisiaan:-)

Vierailija
22/28 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin brittiaksentti. Eli jos englantia opettelee, kannattaisi opetella hyvä RP-aksentti kun sen kuitenkin samalla vaivalla oppii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Yhdysvalloissa vasta kuuleekin mistä tulee. Asuin itä-rannikolla Bostonissa, sitten Kaliforniassa Santa Anassa ja Louisianan New Orleansissa (deep south)ja kaikki puhuu niin perhanan erilaista amerikkaa kun olla voi. Vielä jos Texasit ja Floridat lisätään, niin huh! Ja samoin Briteistä löytyy pilvin pimein murteita. Mutta kyllä se on tosi yksilöllistä, joku oppii, toinen ei niinkään. Ihan niin kuin kielet yleensäkin. Murrehan on siihen yksi kerros vaan lisää.

Vierailija
24/28 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut Briteissä melkein parikymmentä vuotta ja puhun aika kirjakieltä ja vältän slangia tai murretta työni vuoksi. Joten aksenttini on brittiläinen, kaikki eivät eivät edes tajua ulkomaalaiseksi muutoin kuin nimestä, mutta se on virallista Queen's englishiä. Tykkään puhua kauniisti with crisp pronunciation :). Englanti on kaunis kieli, jos sitä puhuu kauniisti.

Vierailija
25/28 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Texasissa puhutaan aivan eri tavalla kuin itärannikolla, esimerkiksi.

Vierailija
26/28 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetetaan brittienglantia ja opettajat ovat oppineet sitä.

Vierailija
27/28 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetetaan brittienglantia ja opettajat ovat oppineet sitä.

No enpä tiiä. Oppineet ja oppineet. Kyllähän aksentti juuri on sellainen kielitaidon piirre, että sen oppii puhuessa eikä niinkään koulussa. Cockney rhyming slangiä on kyllä paljon ihan yleiskielessäkin.

Vierailija
28/28 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corkin ulkopuolelta tulevat luulevat minua paikalliseksi, mutta natiivit kyllä huomaavat, etten ole. Puheeni kuulostaa kuulemma 60% Corkin murteelta ja loppu muuten vaan oudolta. : D

Ehkä toiset 11 v ja sitten alkaa sujumaan 100%:sesti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi