Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännää miten kroppa muuttaa muotoaan vuosien saatossa :)

Vierailija
19.05.2009 |

Olen 160cm pitkä ja aikuisiällä painanut 50-78kg (suurin paino loppuraskauksissa). Paino nyt 62kg.

Silloin kun painoin alle 60 (ennen lapsia) niin vartalon mittasuhteet olivat: normaalit hartiat, C-kuppi, erittäin kapea vyötärö, leveä lanne ja paksut reidet.

Nyt 37v. mittasuhteet ovat seuraavat: hartiat normaalit, DD-kuppi, normaali vyötärö, normaali lanne ja normaalit reidet. Eli alakroppa suhteessa pienentynyt ja yläkroppa kasvanut. Ja on se alakroppa oikeasti pienentynytkin, ennen housut 40-42, nykyään 38.

Olin aina ihan varma, että takapuoli leviää entsestään lasten jälkeen, mutta ei! Nyt täytyy kuitenkin tarkkaan valita syömiset ja juomiset, kaikki ylimääräinen tuntuu jäävän vyötärölle :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se naisellinen vartalohan (siis kun rasva kertyy reisiin ja lantiolle) on se kaikkein terveellisin tai sanotaanko vähiten haitallinen.

Iän myötä monen naisen testosteronitaso nousee korkeammaksi ja rasva alkaakin kertyä vyötärölle ja sisäelinten ympärille kuten mehillä. Samalla alakropan suojaava rasva taas vähenee suhteessa ja se saa aikaan itseään ruokkivan kierteen. Kakkostyypin diabeteksen riski moninkertaistuu tässä kehityksessä.

Aiheesta hyvä juttu viimeisimmässä Hyvä terveys -lehdessä.

Vierailija
2/5 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ajattelin itseäni aina lihavaksi, 163/52. Tässä tietysti oman äitini ohjeistus "kun vaan muutaman kilon saisit pois, niin hyvä olisit" toi oman sävynsä. Mutta nyt kolmen lapsen jälkeen 163/63, raskauskiloja muutama vielä kenties. Ja olen kuitenkin tyytyväinen itseeni. Vyötärö näyttää silmissäni hoikalta, sääret kapeilta ja mikä parasta, uhkea rintamus vuosien lautakausien jälkeen. Vielä kuulen äidiltäni, kun olisit laihempi, juttuja jos vaikka katsellaan uusia vaatteita. Äiti on aika hoikka. Mutta eipä ole onnellinen ihminen lainkaan ja tapanani onkin vastata, että tuoko hoikkuus sinulle jotain lisää elämääsi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ajattelin itseäni aina lihavaksi, 163/52. Tässä tietysti oman äitini ohjeistus "kun vaan muutaman kilon saisit pois, niin hyvä olisit" toi oman sävynsä. Mutta nyt kolmen lapsen jälkeen 163/63, raskauskiloja muutama vielä kenties. Ja olen kuitenkin tyytyväinen itseeni. Vyötärö näyttää silmissäni hoikalta, sääret kapeilta ja mikä parasta, uhkea rintamus vuosien lautakausien jälkeen. Vielä kuulen äidiltäni, kun olisit laihempi, juttuja jos vaikka katsellaan uusia vaatteita. Äiti on aika hoikka. Mutta eipä ole onnellinen ihminen lainkaan ja tapanani onkin vastata, että tuoko hoikkuus sinulle jotain lisää elämääsi??

Äidit osasivatkin sen, muistan aina kuinka äitini moitti minua lihavaksi, vaikka en painanut kuin 65 kiloa ja pituutta oli 172, siitä varmaan alkoi ahmiminen, bulimia, lihominen yms. joka kesti vuosia, nykyään olen päässyt taas normaaliin elämään, mutta aina toisinaan äidin ääni kuuluu korvissani.

Vierailija
4/5 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se naisellinen vartalohan (siis kun rasva kertyy reisiin ja lantiolle) on se kaikkein terveellisin tai sanotaanko vähiten haitallinen.

Iän myötä monen naisen testosteronitaso nousee korkeammaksi ja rasva alkaakin kertyä vyötärölle ja sisäelinten ympärille kuten mehillä. Samalla alakropan suojaava rasva taas vähenee suhteessa ja se saa aikaan itseään ruokkivan kierteen. Kakkostyypin diabeteksen riski moninkertaistuu tässä kehityksessä.

Aiheesta hyvä juttu viimeisimmässä Hyvä terveys -lehdessä.

Niin, juuri tämän takia pyrinkin tarkkaan katsomaan syömisiä ja juomisia. Liikuntaakin tulisi lisätä. Onneksi tuo vyötärö on normaalilukemissa, ja yritän sen siinä pitääkin! Pitääkin hankkia tuo Hyvä terveys-lehti, kiitos vinkistä!

Vierailija
5/5 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapsiakin on kolme. Minulle menee edelleen samankokoiset vaatteet kuin lukiossa eli sellaiset reilut 12 vuotta sitten.